Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:00

Hallo,

Ik heb een welsh A merrie met als vader de zwarte welsh A Penwisg Draig Du (v. Twyford Panache). Hij is als jonge hengst naar Nederland gekomen en bij Ysselvliedt op stal gekomen. Die hebben hem maar kort gehad, ze hadden ook geen foto's van hem. Ik dacht dat hij als 4 jarige goedgekeurd is. Inmiddels leeft hij niet meer. Ik heb één zwartwit foto van hem van het hengstenboek en ik kan een volle broer van hem vinden op internet maar verder niks.

Nu vraag ik me af of iemand ook een nakomeling van hem heeft of kent. Ben wel benieuwd naar de overeenkomsten met mijn merrie en de kleuren die hij doorgeeft.

Groetjes

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:04

-> WPC

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:35


JadeT
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:59

Mijn oude B Pony was een afstammeling van Penwisg Draig Du. Haar naam was Roosje volledige naam Batouwe's Roos, ze is nu momenteel 20 of 21, dat weet ik niet meer goed aangezien ze verkocht is. Ze was Donkerbruin, dus zwart met bruine accenten eigenlijk als je snapt wat ik bedoel. Ze had twee witte achtervoetjes en verder geen aftekeningen. Ze had leuke lieve grote ogen. Gr, Jade

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 23:26

Hoi Jade,

Jaa jouw pony ken ik idd. Was een gaaf dier. Heb je nog foto's van haar? Kijken of ik overeenkomsten zie

Wvo1980
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:48

Hoi, wat leuk dat jullie Roosje kennen. Ik heb haar als veulentje gehad. Haar fokster is een bekende van me. Ze leek sprekend op haar moeder alleen het donkere had ze van haar vader. Toen ze 4 was heb ik haar verkocht. Wat leuk om te horen dat jullie haar kennen! Ik heb geen idee waar ze nu is. Het is al best een tijd geleden. Mochten jullie meer weten dan hoor ik het graag. Foto's zijn altijd welkom!

ijsselblik
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Nakomelingen Penwisg Draig Du [Welsh Mountain]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:48

Draig Du heeft jaren bij Dibbits in Horssen ter dekking gestaan. Waarschijnlijk heb je bij hen de beste kans een foto te krijgen.