Vragen over keuringen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Vragen over keuringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:00

Hallo,

Ik had een paar vraagjes over hoe het er aan toe gaat bij een keuring.
Zoals waar word op gelet?
Wat moet je doen met je pony?
Is er ook een keuring voor jaarling ruinen?
Wat voor soort halster moet er om?
Mag een voorbrenghoofdstel ook? (zonder bit).

Btw, ik ga wss met mijn jaarling ruintje naar de keuring in vrouwenpolder(zeeland).
Alvast bedankt!

Groetjes

boeflover

Re: Vragen over keuringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:49

Hoi,

Jammer dat je nu pas met je vraag komt, we hebben met de vriendenkring net 2 weken terug een voorbrengmiddag in heinkenszand gehad waar op al deze vragen antwoord werd gegeven.
Ik weet niet of je met een jaarling ruin mee kunt doen aan de keuring btw, dit moet je even aan Jacqueline vragen. www.ronddeschelde.com

Je moet je pony netjes maken voor de keuring, dwz manen tot ongv. de halsspier en voorpluk tot aan zn 'deuk' (mits ze bij jouw pony al zo lang zijn uiteraard, anders iig zo lang mogelijk). De oren níet uitgeknipt, uiteraard wel de sprieten die eruit steken eraf halen. Ook de vetlokken moeten blijven zitten. Je mag je pony evt nog wat 'opmaken' met make up of babyolie rond de ogen en neus. Verder wat glansspray e.d. maar geen glitters ofzo. Verder hoor je een wit touwhalster om te hebben of een voorbrenghoofdstel(zonder bit idd, dit mag alleen bij volwassen pony's)

Je komt eerst met de hele groep binnen en moet dan in het midden allemaal opstellen, alle 4 de benen van je pony moeten te zien zijn, dus niet vierkant. Daarna moet je 1 voor 1 naast de jury je pony opstellen, die kijkt dan naar zou bouw e.d. Hierna moet je recht van de jury af wegstappen en na de bocht aandraven, in de achterste hoek steek je nog een keer schuin over (dus weer richting de jury). Je loopt dus zeg maar een driehoek.

En verder, kijk wanneer je er bent even naar de andere rubrieken hoe het precies gaat. Dan weet je wat gemakkelijker hoe je moet lopen e.d.

Wel heel erg leuk dat je mee wilt doen! De keuring in vrouwenpolder is overigens geen officiele keuring, maar een internationale show. De officiele keuringen voor het nwpcs zijn voor ons het dichtsbijzijnde in Sevenum en Houten.
Desalnietemin is Vrouwenpolder een super leuk dagje uit! Ik zelf ben uiteraard ook aanwezig met mijn 4 jarige merrie met de keuring a.d. hand, bestgaand rijpony en leading rein :)

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:53

Op de site van de NWPCS kan je alles wat betreft keuringsplaatsen en regels lezen (www.nwpcs.nl )

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:44

Vriendenkring? Pas op dat er nu geen verwarring komt. De vriendenkring is een naam die ook veel wordt gebruikt voor de vereniging die eigenlijk Kring van vrienden van de Welsh Mountain pony heet!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:15

patrick76 schreef:
Vriendenkring? Pas op dat er nu geen verwarring komt. De vriendenkring is een naam die ook veel wordt gebruikt voor de vereniging die eigenlijk Kring van vrienden van de Welsh Mountain pony heet!!!

je hebt gelijk, kring rond de schelde dan.