staart afgeknipt toch keuring lopen :S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

staart afgeknipt toch keuring lopen :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 09:33

Ze hebben gisteren 2 pony,s van mij de staart afgeknipt
Nu is het zo met mijn hengstl oop ik keuringen maar dat kan ik in mijn ogen dus wel vergeten de eerste 2 jaar hoe denken jullie hier over

pony had altijd super volle mooie staart nu een stompje
heeft nog wel mooie mannen en voorlok
zouden jullie wel keuringen lopen of toch niet

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:35

Ben je lekker mee dan := Was je de enige waar ze het van hebben geknipt?

Je kan eventueel Extensions erin plaatsen zodat het weer een mooi geheel word :j
ik zou zonder staart zélf geen keuring lopen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:36

Ik heb niet zoveel verstand van keuringen, dus weet niet of ze daar erg op zullen letten.. Kan je wel als tip staartextensions geven.. Is wel duur, maar dan kun je wel je dingen met je paardje doen die je wilt doen..

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:39

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:46

Hoe kort is het geknipt?

Als je het in een (natuurlijke) punt snijdt tot het spronggewricht is er niets aan de hand lijkt mij :) . (maar dan wel de manen ook een stuk inkorten zodat het beter bij elkaar past).

miccamaaike

Re: staart afgeknipt toch keuring lopen :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:51

wie heeft er in hemelsnaam de staart afgeknipt??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:03

Brrr.. komt steeds dichter bij zeg!! Staan je paarden in Stein op t Hetje?
Wanneer is dat gebeurd? Is de staart inmiddels al weer een beetje gegroeid, ziet het er weer een beetje natuurlijk uit?

Als de staartharen een stukje langer zijn dan waar de staartwortel eindigt dan kun je een halve, lange paardenstaart nemen in dezelfde kleur(er zijn mensen die zo'n staart bij de slacht vandaan halen, dus als je dat durft..), die klap je dubbel, en bovenaan zet je hem met een touwtje of elastiekje vast. Dan heb je bovenaan een lusje, daar haal je een touwtje doorheen.
Dan pak je een dikke pluk haar onder de staartwortel van de pony, maar wel alleen het haar in het midden, niet de haren die er buiten langs hangen. Daar leg je een vlecht in, en bovenaan die vlecht moet je dan eerst een touwtje erin leggen. Als het vlechtje zit, kun je het ene touwtje aan het andere touwtje knopen.. De buitenste haren vallen mooi over de staart heen, en je pony heeft weer een mooie, volle staart op de keuring :)

Als je wil dat ik het even voor je teken in paint dan moet je het laten weten. Tis niet zo lastig :)

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:27

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 26-02-09 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:33

Dit is echt triest.
Waar gaat het heen met deze wereld?

Ja misschien idd extensions erin laten maken....
Wat zonde zeg!

edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Hebbesje op 25-02-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:33

nou ja zeg belachelijk! heb je aangifte gedaan? Misschien moet je de directie vd keuringen even bellen ( is die er? heb geen verstand van keuringen :P) en informatie opvragen . Zijn er niet van die nepstaarten die je als een extra haarstukje kan inzetten? Moet je het er wel voorover hebben want goedkoop zullen ze niet zijn .

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:34

poe erg zeg...
ik denk dat in jouw geval die extensions een goede oplossing kunnen bieden. Eventueel zo'n staart die je eruit kunt halen (met zo'n koker bevestiging) zodat je die mooi kunt houden voor de keuringen.

Hopelijk is het snel weer wat op lengte.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:36

Dat is heel dichtbij ineens, bah. Wat een trieste mensen zijn er toch op deze wereld. Voor de keuring is dit inderdaad geen gezicht.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:37

Ja we gaan zekker iets doen want hij moet gewoon voor de keuring dit jaar want het is een goede pony en vorig jaar waren ze heel te spreken over hem dus mischien goede sponsor zoeken

Ja zekker aangifte gedaan kranten gebelt alles en morgen gesprek bij een krant

want het is schande paarden zijn dingen in de wet en het is niet een mishandeling maar een vernieling snap het niet achterlijke wet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:24

Wat een debielen zeg! Wie gaat er nu zo'n 'veulenstaartje' afknippen.. Misschien idioten die dronken na een nacht carnaval vieren zijn langsgekomen ofzo..
Ik denk dat ik morgen toch maar weer de staart van mijn paard in zijn staartzak hang.. voor de zekerheid :=

Succes ermee!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:10

Tjong, zonde zeg! Maar inderdaad, daar knup je nog makkelijk een stel extensions in. ;) Da's makkelijker dan de kale staartwortel waar ik mee zit. :=

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:13

Als het goed is beoordeelt de keurmeester je niet op dit soort dingen al werkt het natuurlijk wel mee; ik zou als ik jou was dit even voorleggen aan het stamboek zodat ze er bij de keuring rekening mee kunnen houden dat je het niet bewust hebt gedaan.
Dan wordt je net zo serieus genomen als de rest mét staart

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:15

Jeetje, te ziek voor woorden zoiets }:) . Ik wens je sterkte op de keuring! Waarschijnlijk heb je hele goede ponies en is dit jaloezie!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:55

Wat een zieke mensen bestaan er zeg, heb er geen woorde voor! Wie doet nou zo iets?
Hopelijk vind je een oplossing... sterkte!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:49

Dat is wel heel kort geknipt :\ .

Dan zou ik idd contact opnemen met het stamboek wat je het beste kunt doen. Extentions of gewoon een beetje bijwerken zodat de happen eruit zijn.

Maar ik zou zeker niet hierom laten om mee te gaan naar de keuring, paard niet alleen zijn staart :) .

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:07

Waarom is hij eigenlijk niet op de hengstenkeuring voorgesteld als hij zo goed zou zijn?
Als je van de zomer keuringen wil lopen is de staart al een flink stuk gegroeid. Dat gaat best snel.
Ik zou het even afwachten. Wie weet zit er alweer zo'n stuk aan dat je er niets aan hoeft te doen.
Is er geen toezicht bij de weide waar ze staan? Een belachelijke actie van de daders..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 07:35

Vorig jaar is de Pony van het Jaar slachtoffer geworden van dit soort idioten. Bij Haflinger Merlin waren kuif, manen en staart verwijderd. [VN] Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Merlin heeft extensions ingekregen. Je moet echter wel dispensatie aanvragen bij het stamboek en de KNHS als je wilt starten op de wedstrijden en keuringen. De wedstrijd reglementen verbieden starten met middelen ter verfraaiing van het paard zoals extensions. Dat geldt ook voor keuringen. Extensions, verf, etc. zijn verboden en je mag er niet mee op de keuring verschijnen.
Daarvoor zal je dus eerst dispensatie moeten aanvragen van het stamboek.

Succes op de keuring.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:42

Dit is echt ziek zeg, wat mankeert zulke mensen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:10

LadyF schreef:
Waarom is hij eigenlijk niet op de hengstenkeuring voorgesteld als hij zo goed zou zijn?
Als je van de zomer keuringen wil lopen is de staart al een flink stuk gegroeid. Dat gaat best snel.
Ik zou het even afwachten. Wie weet zit er alweer zo'n stuk aan dat je er niets aan hoeft te doen.
Is er geen toezicht bij de weide waar ze staan? Een belachelijke actie van de daders..

omdat het betreffende hengstje pas 2 jaar oud is en volgens mij had hij in 2008 in Sevenum op de keuring een 2e premie

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:12

janouk schreef:
Vorig jaar is de Pony van het Jaar slachtoffer geworden van dit soort idioten. Bij Haflinger Merlin waren kuif, manen en staart verwijderd. [VN] Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Merlin heeft extensions ingekregen. Je moet echter wel dispensatie aanvragen bij het stamboek en de KNHS als je wilt starten op de wedstrijden en keuringen. De wedstrijd reglementen verbieden starten met middelen ter verfraaiing van het paard zoals extensions. Dat geldt ook voor keuringen. Extensions, verf, etc. zijn verboden en je mag er niet mee op de keuring verschijnen.

Succes op de keuring.

Nog nooit gehoord dat je op de Welshkeuringen cq shows niet mag deelnemen met pony's die een nep staart of manen hebben. Zijn nog niet eens zo lang geleden hengsten goedgekeurd waarvan 1 er een nep staart had, en er was er zelfs een die ingeplakte manen had. Wat is daar ook mis mee???

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:59

patrick76 schreef:
janouk schreef:

Succes op de keuring.

Nog nooit gehoord dat je op de Welshkeuringen cq shows niet mag deelnemen met pony's die een nep staart of manen hebben. Zijn nog niet eens zo lang geleden hengsten goedgekeurd waarvan 1 er een nep staart had, en er was er zelfs een die ingeplakte manen had. Wat is daar ook mis mee???

'k Weet niet hoe het zit in Nederland maar bij het moederstamboek (WPCS) zijn ze daar heel duidelijk in :

Artifical changes to the markings of an animal as recorded on the Passport will not be allowed, nor the addition of false manes and tails.

Je kan de volledige regels nalezen op volgende link : http://www.wpcs.uk.com/shows/JudgingShowingHandbook.pdf