Jong Welsh Nederland opgericht!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 09:35

We kennen al een langere tijd Jong KWPN maar sinds zaterdag 10 januari heeft Nederland er een speciale vereniging bij voor de Jonge Welsh fokkers! Met als doel voorlichting, begeleiding en educatie. Hier een korte beschrijving van de vereniging.

Jong Welsh Nederland is opgericht op 10-01-2009 te Wezep. De vereniging heeft tot doel de bevordering en educatie van de jeugdige Welsh fokkers. De JWN is een zeer transparante vereniging waarbij een ieder zich thuis voelt en bestaande regels en gewoontes van de beide stamboeken respecteerd. De leden zijn woonachtig in Nederland, maar mogen ook uit andere landen van de Europese Unie en daarbuiten komen. De doelgroep is mensen tussen de 12 en 40 jaar, ouderen zijn natuurlijk ook welkom want de jeugd heeft ook de broodnodige begeleiding nodig die wij als JWN willen bieden. De vereniging heeft geen winstoogmerk en gebruikt de inkomsten om de kosten van haar activiteiten te betalen.

De Welsh pony wordt onderverdeeld in Welsh mountain pony's sectie A, Welsh pony's sectie B, Welsh pony's van cob type sectie C, Welsh cobs sectie D en Welsh-partbred sectie PB.

JWN organiseert verschillende activiteiten, geeft voorlichting en informatie aan leden, onderhoudt en bevordert contacten in de breedste zin van het woord.


Zeer spoedig zullen we met meer info naar buiten komen. Wil je nu al meer info betreffende lidmaatschap stuur maar een pb!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:29

Leuk leuk leuk ;)
Als jongKWPN-lid en Welsh-liefhebber wil ik ook zeker dit niet missen

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:36

Je kunt al info vinden op www.jongwelsh.com
Site is wel nog in ontwikkeling. Er zal de komende weken steeds meer info beschikbaar komen!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:37

Ah een site, ik ga even kijken

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:56

Hey!!! Wat interessant.
Ik ga dit zeker even in de gaten houden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30682
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:38

Site is nog erg summier.
Ik ben ook wel benieuwd naar meer.
Al ben ik geen onwijze fokker, wel liefhebber van het Welsh ras. :j

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:45

Ben benieuwd :j

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:30

T3mptati0n schreef:
Ben benieuwd :j

Me too!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:34

Ook ik ben erg benieuwd. In het vorige topic las ik dat er een 'gerespecteerd Welsh NWR fokker' in het bestuur van de vereniging zit, wie mag dit wezen? :)

Ik krijg graag per pb meer info voor lidmaatschap. ;)

Vennebosstud

Berichten: 23
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:15

Jullie kunnen nu heel wat meer vinden op de website van JWN. Hij is nog niet klaar maar dan kunnen jullie er in ieder geval een indruk van krijgen.

Veel leesplezier. ;)

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:23

Moet je echt fokker zijn om lid te zijn? :\

Vennebosstud

Berichten: 23
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:27

Nee, je hoeft geen fokker te zijn om lid te zijn. Veel van de activiteiten zullen hier wel om draaien maar als je dat intressant vind en daar meer van wilt weten en/of leren ben je van harte welkom. ;)

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:28

Oké.

Nou ik denk er over na, maar heb tot noch toe te weinig informatie om te kunnen bepalen of ik lid wil worden. Ik zal de site in de gaten houden. :j

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 09:25

De site is inderdaad ge-updated. Dus alweer meer info beschikbaar! www.jongwelsh.com

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:44

PeeWij schreef:
De site is inderdaad ge-updated. Dus alweer meer info beschikbaar! http://www.jongwelsh.com


'k Ben wel een Belg en dit jaar 40, maar de doelstellingen van de vereniging interesseren mij wel... en vermits ik nog maar 2 jaar bezig ben met Welsh Cobs ben ik in zekere zin nog een 'jong' fokker :D

Ik heb dus net het aanmeldformulier uitgeprint en zend het vanavond door.
Vermeld je a.u.b. nog even op de site hoe / waar er (internationaal) betaald kan worden ?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:27

Leuk, ik heb wel interesse. Wil komend jaar beginnen met fokken met mijn Welsh A en nog zeer dorstig naar kennis hahahaha.

boeflover

Berichten: 6050
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:18

Ik ga mijn inschrijfformulier ook opsturen. Ondanks dat we zelf maar 1 pony hebben wil ik juist heel graag meer informatie over bloedlijnen e.d. Dus ik vind het echt een heel leuk initiatief!

truselientje
Berichten: 944
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:51

Lijkt mij ook leuk! Heb de site al even bekeken, maar was helaas nog niet helemaal klaar. Maar dit hou ik zeker in de gaten.

tjestolover

Berichten: 447
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:52

o wat leuk!!!!

ook ik hou dit topic&site zeker in de gaten

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 12:05

YWC schreef:
PeeWij schreef:
De site is inderdaad ge-updated. Dus alweer meer info beschikbaar! http://www.jongwelsh.com


'k Ben wel een Belg en dit jaar 40, maar de doelstellingen van de vereniging interesseren mij wel... en vermits ik nog maar 2 jaar bezig ben met Welsh Cobs ben ik in zekere zin nog een 'jong' fokker :D

Ik heb dus net het aanmeldformulier uitgeprint en zend het vanavond door.
Vermeld je a.u.b. nog even op de site hoe / waar er (internationaal) betaald kan worden ?


Het rekeningnummer is nog niet bekend. De statuten moeten nog definitief goedgekeurd worden en ondertekend worden door de notaris eerder kun je geen bankrekening openen.

Ja de streef leeftijd is 40, maar moet je je daar wel heel streng aan houden? Of moet je juist naast de leeftijd misschien ook praten over het aantal "ervaringsjaren" die iemand heeft?

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Jong Welsh Nederland opgericht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:22

Door midden van een IBAN code kan je toch ook vanuit het buitenland geld overmaken? ;)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:38

Ten eerste felicitaties met het oprichten van de nieuwe club. Ik denk dat er zeker behoefte is voor een goede voorlichting aan jonge welsh pony fans en vooral meer goede communicatie. Overigens, als we kijken hoeveel ervaring er in Jong Welsh Nederland zit, dan tel ik al meer dan honderd jaren aan fokkerservaring in de groep die op de website staat.

Ik moet ook maar eens kijken hoe het met mijn agenda zit. Het lijken me best wel gezellige dagen te kunnen zijn.

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 15:52

Muzefee: IBAN code is de internationale code die bij een bank(rekening) hoort. Die krijgen we ook pas als je een bankrekening hebt kunnen openen. Een vereging kan pas een rekening open na inschrijving in de KvK. Daarvoor heb je je statuten moeten laten inschrijven bij de notaris.

Joost: De jeugd heeft de toekomst. Gezelligheid, leermomenten en discussie daar gaat het om. De belangrijkste ingredienten om iets te leren. De ervaring is inderdaad bij sommige ruimschoots aanwezig. Het gaat er om dat de "nieuwe"aanwas wel het gevoel heeft dat ze er ook echt iets mee opsteken. Ik ben dan ook van mening dat de know-how onder de eigen leden ook van een goed niveau moet zijn.

Ik krijg ook reacties van mensen die zeggen ik ben al of bijna 40 maar zou toch graag lid worden, want ik ben pas een paar jaar in de Welsh actief. Ik denk dat je niet te specifiek naar leeftijd moet kijken, maar ook naar de ervaring. Wat denken jullie hiervan?
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 15-01-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 15:53

oeps foutje! ;)

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:25

Het is inderdaad een leuk intiatief maar zoals Joost al zegt heeft er een redelijk gevestigde orde zitting genomen in het oprichtingscommité. Dit kan een groot voordeel zijn met alle kennis die ze meenemenmaar anderzijds zijn ze misschien ook al een beetje vast geroest in hun manier van denken en het aandragen van nieuwe ideeën.

Een forum als deze zou ook een goede aanvulling zijn op de site. Het werkt toch erg makkelijk bij de informatie-uitwisseling en discussie en geeft een grotere mate van betrokkenheid.

Wat dat betreft zou JWN een voorbeeldfunctie kunnen hebben en misschien een adviserende taak richting de stamboeken.
De fokkerij zal toch vooruitstrevend moeten blijven (wat het in oorsprong ook was) maar ik vind het op dit moment behoorlijk consoliderend ondanks goede initiatieven die er vorig jaar genomen zijn maar helaas de grond in geboord door de gevestigde orde.

Maar ik kan me amper fokker noemen, laat staan rasfokker. Dus ik weet niet of ik thuis hoor in deze club.
Ik volg het met interesse.