Maximale draagkracht Welsh?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Maximale draagkracht Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:19

titel zegt het. mijn moeder wil voor mij en mijn broertje een welsh uit de fokrichting C kopen, maar wat is het maximale wat ze kunnen dragen?

iloveyouJoy

Re: Maximale draagkracht Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:58

Hoeveel weeg jij dan?
Het gewicht zal op de 50 komen dat ze kunnen hebben.
Pas wel op met de lengte!!!!!!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:08

In engeland rijden er zelfs nog volwassenen mensen op welsh a pony's van 1.20/1.25. Zolang je maar niet te zwaar bent en je benen niet te ver onder de knieën komen , Kan je er nog makkelijk op!

Ik heb vandaag namelijk een hengst veulen gekocht Sectie A, En volgens de fokker(bekende fokker) Kan ik er over 3 jaar nog makkelijk op:)

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:14

als je ongeveer 45/50 kilo weegt kan je er nog op. Te lang is zeker zo slecht voor een pony! beter kun je een wat grotere pony kopen, is voor jou en vooral voor de pony veel leuker. Djeralover: Het lijkt me niet fijn voor een drie jarige welsh-a om een tienermeisje op z'n rug te hebben, zo verpest je een pony en het ziet er nog lelijk uit voor het plaatje ook. je bedoelt het waarschijnlijk helemaal niet slecht maar het kan dus echt niet! zelfs als je erg klein bent, ik ben 16 en 1.58 kun je nog niet op een welsh a rijden. mennen is wel erg leuk met deze ponys. je bent het waarschijnlijk met me eens dat het voor de pony ook leuk moet blijven?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:22

elizevb schreef:
als je ongeveer 45/50 kilo weegt kan je er nog op. Te lang is zeker zo slecht voor een pony! beter kun je een wat grotere pony kopen, is voor jou en vooral voor de pony veel leuker. Djeralover: Het lijkt me niet fijn voor een drie jarige welsh-a om een tienermeisje op z'n rug te hebben, zo verpest je een pony en het ziet er nog lelijk uit voor het plaatje ook. je bedoelt het waarschijnlijk helemaal niet slecht maar het kan dus echt niet! zelfs als je erg klein bent, ik ben 16 en 1.58 kun je nog niet op een welsh a rijden. mennen is wel erg leuk met deze ponys. je bent het waarschijnlijk met me eens dat het voor de pony ook leuk moet blijven?

Ben vandaag de pony wezen bekeken bij de fokker, En zij zei dat ik er nog makkelijk opkan;), Zij hebben zelf ervaring opgedaan in engeland en erover verteld, dus het is niet zo dat ik dit van internet oid. heb maar van een persoon die het met eigen ogen heeft gezien, En ik ga hem ook eerst beleren voor de kar, en het rijden daarna langzaam opbouwen, Eerst een klein iemand en dan steeds ietsje zwaarder. Ook heb ik alvast een afspraak met de dierenarts gemaakt dat zei om het half jaar zijn rug komt controleren;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:23

15 á 20% van het lichaamsgewicht van de pony.
Licht aan de bouw van de pony voor welk percentage je gaat, maar ik hou persoonlijk het liefste de ondergrens aan Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:25

Hebben we het hier over sectie C, of een Welsh in de C-maat?
Maakt naar mijn idee een wezenlijk verschil..
Een sectie C die redelijk hoog in de maat is kan best wat meer hebben.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:28

Ik heb een b-welsh en ik rij er ook nog op hoor Lachen
is echt een heel sterk ras. Ik let natuurlijk op dat ik niet te zwaar werk met haar doe, maar tot nu toe gaat het nog super Lachen

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:02

Dyonne schreef:
Hebben we het hier over sectie C, of een Welsh in de C-maat?
Maakt naar mijn idee een wezenlijk verschil..
Een sectie C die redelijk hoog in de maat is kan best wat meer hebben.

het is een sectie c, en het is tijdelijk. later krijgen we ook nog iets groots, een fries ofzo en mischien krijg ik dan zelfs nog later een paard helemaal voor mijzelf, dan is die welsh van mijn broertje

xXlouiseXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:04

....... Haha! cool wil ik ook wel Bloos

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:06

Ik heb een welsh ruin van 1.25 stokmaat. Ik men hiermee, maar ik zal ik er zelf ook af en toe op rijden voordat ik een kind erop laat rijden. Dit kan hij makkelijk hebben. Ik ben 1.73 en weeg 69 kilo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:49

Ik rij ook met onze Welsh A. Onze dierenarts is ook accoord en de pony lijkt geen moeite met me te hebben, springt zelfs heel behoorlijk met mij erop en we gaan regelmatig buiten een eind crossen.
Zo'n sectie C is nog een eind groter en robuuster, dus die moet toch echt wel wat kunnen hebben.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:27

Hoeveel mag een welsh van 1.37 hebben ?

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:54

Acer1 schreef:
Hoeveel mag een welsh van 1.37 hebben ?

Ze zeggen dta shets ront de 60kg kunnen.
Zullen welsh toch wel 80 ofso kunnen.?

heck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:56

ik denk ook zo rond de 50 kg

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:13

Nou als je een robuste welsh-A hebt kan die met gemak meer dragen (die van ons is 118cm en ik ben 171cm en weeg 85(té veel dus)
Ook ik ga er zo'n 4x in de maand een keertje op om hem bij de les te houden(wijken schouderbinnenwaarts en goed aan laten aanspringen in galop en van stap naar galop).
Helaas loopt hij bij mij 't beste want bij die kinderen die dénken dat ze kunnen rijden maken zij hier een potje van. Ik zou willen dat alle grote paarden zo gemakelijk nageeflijk liepen en deze oefeningen op hun pinken deden maar helaas is dat niet zo.
Ow en soms een sprongetje moet wel opletten dat ik niet te groot plaats want dan gaat hij hoooooooooog voor zo'n kleintje Knipoog (40/50cm).

pony heeft er lol in want ik ga altijd met hem inde bossen oefenen omdat wij een KLOTE rijbak hebben.

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:52

Ik had een welsh als verzorgpony, hij is 1.12 en ik reed er iedere week op (ik ben 1.70 en weeg 52 kilo). Hij heeft nooit ergens last van gehad, van mijn gewicht. De eigenaresse van Happy (de pony), reed ook weleens op Happy. Zover ik weet heeft hij er nog nooit echt last van gehad dus ik denk dat je ongeveer tot de 55 kg ofzo kan dragen?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:59

Tja wat heet last,kijk eerlijk voor 't oog is 't natuurlijk altijd mooier om er een klein ruitertje op te hebben,na verhouding van de pony dan Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:04

Citaat:
Nou als je een robuste welsh-A hebt kan die met gemak meer dragen (die van ons is 118cm en ik ben 171cm en weeg 85(té veel dus)
Ook ik ga er zo'n 4x in de maand een keertje op om hem bij de les te houden(wijken schouderbinnenwaarts en goed aan laten aanspringen in galop en van stap naar galop).
Helaas loopt hij bij mij 't beste want bij die kinderen die dénken dat ze kunnen rijden maken zij hier een potje van. Ik zou willen dat alle grote paarden zo gemakelijk nageeflijk liepen en deze oefeningen op hun pinken deden maar helaas is dat niet zo.

Ooooh wat herkenbaar!!
Exact hetzelfde probleem hier Vork

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:01

ik ben 1.64 en weeg ongeveer rond de 58 kg en ik rij ook nog op mijn B welsh van 1.28 en dat gaat ook nog prima! Knipoog

Ronel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:26

iloveyouJoy schreef:
Hoeveel weeg jij dan?
Het gewicht zal op de 50 komen dat ze kunnen hebben.
Pas wel op met de lengte!!!!!!

Lengte inderdaad daarmee kan je hem tot last zijn. Maar een welsh kan makkelijk meer dan 50 kilo dragen hoor! zeker een C

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:19

Ik ben 18, 1.58 m groot ongeveer en weeg 53 kilo.

En heb een welsh sectie C.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:56

hallo allemaal, ik wil graag een a welsh kopen van ( on 1.15/1.20)
ik ben 158 lang en weeg 48 kg, kan dit?

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:55

ik rij op een welsh A. en ik weeg ong. 50 kilo en ze kan me nog makkelijk dragen. ze heeft helemaal geen last van mij.
ze is 1.15 en ik rond de 1.52..
maar ze is wel nog jong en sterk ik denk dat het bij oudere welshes ook heel anders ligt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:56

Een grote sectie a kan wel wat hebben hoor. Zit ook af en toe eens op een welshje, rijden niet echt aangezien hij niet ingereden is, maar het lukt wel. :) Ik ben 1.65 en weeg rond de 60kg.