Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
elizevb schreef:als je ongeveer 45/50 kilo weegt kan je er nog op. Te lang is zeker zo slecht voor een pony! beter kun je een wat grotere pony kopen, is voor jou en vooral voor de pony veel leuker. Djeralover: Het lijkt me niet fijn voor een drie jarige welsh-a om een tienermeisje op z'n rug te hebben, zo verpest je een pony en het ziet er nog lelijk uit voor het plaatje ook. je bedoelt het waarschijnlijk helemaal niet slecht maar het kan dus echt niet! zelfs als je erg klein bent, ik ben 16 en 1.58 kun je nog niet op een welsh a rijden. mennen is wel erg leuk met deze ponys. je bent het waarschijnlijk met me eens dat het voor de pony ook leuk moet blijven?

Dyonne schreef:Hebben we het hier over sectie C, of een Welsh in de C-maat?
Maakt naar mijn idee een wezenlijk verschil..
Een sectie C die redelijk hoog in de maat is kan best wat meer hebben.
cool wil ik ook wel
Acer1 schreef:Hoeveel mag een welsh van 1.37 hebben ?
(40/50cm).
Citaat:Nou als je een robuste welsh-A hebt kan die met gemak meer dragen (die van ons is 118cm en ik ben 171cm en weeg 85(té veel dus)
Ook ik ga er zo'n 4x in de maand een keertje op om hem bij de les te houden(wijken schouderbinnenwaarts en goed aan laten aanspringen in galop en van stap naar galop).
Helaas loopt hij bij mij 't beste want bij die kinderen die dénken dat ze kunnen rijden maken zij hier een potje van. Ik zou willen dat alle grote paarden zo gemakelijk nageeflijk liepen en deze oefeningen op hun pinken deden maar helaas is dat niet zo.
iloveyouJoy schreef:Hoeveel weeg jij dan?
Het gewicht zal op de 50 komen dat ze kunnen hebben.
Pas wel op met de lengte!!!!!!
Ik ben 1.65 en weeg rond de 60kg.