Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik snap je titel namelijk niet helemaal, aangezien je het over keuringsbeleid lijkt te hebben.
BlackDevils schreef:Natuurlijk is er binnen de 90 hengsten nog enige variatie en kun je daarnaast met basishengsten fokken maar de lijn die uitgezet wordt door het stamboek en daarmee de goedgekeurde dekhengsten (mensen nemen toch het advies van het stamboek vaak wel serieus omdat ze anders straks achteraan lopen) maakt dat de variabelen er toch wel degelijk uitgefokt worden.
PeeWij schreef:Beide merrie's lopen in de sport en doen op de keuringen mee voor de voorste plaatsen.
hallihallo schreef:De omschrijving van Monica voldoet naar mijn mening echt niet meer aan de rasbeschrijving van de Welsh Mountain. Monica, je zou het ook over een ander ras kunnen hebben.

joostvangestel schreef:Monica: omschrijf eens een "goed" karakter
Ik geloof ook wel dat een diversiteit aan karakters nodig is voor verschillende takken van sport. Voor een kinderpony moet je een heel rustig karakter hebben, voor een springpony moet je er een hebben die over de hindernis wil. In sommige takken van sport is het een absoluut voordeel om een pony te hebben die vooruit wil en misschien dus niet noodzakelijkerwijs de meest geschikte kinderpony is.
Er zijn dus ponies voor beginners en ponies voor gevorderden volgens mij. Ik weet niet of er veel zijn die voor beide doelgroepen passen.
Gemene ponies heeft niemand nodig, dat moge wel duidelijk zijn, maar om maar één karakter verder te omschrijven als hét karakter voor alle ponies is toch vrij onmogelijk. Daarnaast ben ik het ook wel met westernfreak eens dat je door voeren ook wel het temperament kunt beïnvloeden en dat teveel voeren nooit goed is voor de sportprestaties.
hallihallo schreef:Regtur, die ruin die je noemt is zeker Charlie. Die voldoet wel aan de rasbeschrijving van de Welsh pony.
minidasy schreef:Wat is het aller-belangrijkste van een Welsh Pony? Dat hij/zij er ook zó uitziet, je komt/rijdt langs een wei en dan moet je al van een afstand kunnen zien; hé daar staat een Welsh (sectie moet daarin eigenlijk niet uitmaken, we fokken tenslotte Welsh Pony's en geen NRPS-ers of New Forest Pony's).
Dyonne schreef:minidasy schreef:Wat is het aller-belangrijkste van een Welsh Pony? Dat hij/zij er ook zó uitziet, je komt/rijdt langs een wei en dan moet je al van een afstand kunnen zien; hé daar staat een Welsh (sectie moet daarin eigenlijk niet uitmaken, we fokken tenslotte Welsh Pony's en geen NRPS-ers of New Forest Pony's).
Nu kan ik het even niet laten om te reageren.
Ik heb geen A-tje, maar een Cob.
Een merrie die best mee kan komen op de keuring (gezien haar resultaten tot nu toe).
Toch denk ik dat op heden veel mensen haar niet direct als Welsh pony (Cob dan) herkennen. Maar misschien is dat mijn gedachtengang.
Ze is geschoren, haar buik is strak. Ze is heel anders dan de meeste mensen een Cob kennen. En dit puur omdat ze bij mij voor het gebruik is. Keuringen vind ik leuk, maar niet als ik dan eerst mijn pony vet moet voeren.