fjordenfokkers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:00

Ik vindt van het nieuwe bloed: Reitse en Kventin wel leuk. Maar wil eerst weten hoe ze doorfokken voor ik ze gebruik.
Viv

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:17

Fjordje schreef:
Haaij,

Leuke reacties allemaal! Mis eigenlijk wel 1 goede hengst! Brusvein!!! Goede hengst, die ook leuk doorfokt. Zelf kies ik niet zo voor de oudere hengsten hoor, zoals Myrstein en Tunar. Die hebben zoveel merries gedekt, dat ze daaronder ook veel goede nakomelingen hebben gekregen. Maar of ze relatief ook goed doorfokken???
Ik hou ook wel van een beetje fris bloed! Vond Manus ook altijd heel goed, maar die fokt zeer steile koten bij het achterbeen door! Brengt wel maat!


Maar Brusvein is toch ook niet echt een "nieuwe" in de fokkerij, ik had zelf een Jarbo maar hij is niet goed gekeurd en dus geruind

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:52

Als het geod is komt er op de hengstenkeuring dit jaar een nakomeling van Gerda! Die hengst had ik nog een jaartje verzorgd totdat ie verkocht werd, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet, want de laatste keer dat ik hem zag was 3 jaar geleden. Hij is nu 4.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:03

Evy schreef:
Als het geod is komt er op de hengstenkeuring dit jaar een nakomeling van Gerda! Die hengst had ik nog een jaartje verzorgd totdat ie verkocht werd, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet, want de laatste keer dat ik hem zag was 3 jaar geleden. Hij is nu 4.


ikke ben ook erg benieuwd naar hem!! weet je al of je kan??

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:35

ik ben nog bezig met vervoer regelen....

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:46

Ik ben niet zo op de hoogte met de nieuwste Fjordenhengsten.
Asterix vond ik wel bijzonder.
Van Bon had vroeger een "blauwe" hengst die ik erg mooi vond.
Heet dat " bläken"?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:57

ik denk dat je gra bedoelt (grijs vaal)
en dan zou het briggen moeten zijn gok ik
vind ik zelf een erg leuke hengst

Fjordje
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 10:45

letizia80"]
[quote="Fjordje schreef:
Haaij,

Leuke reacties allemaal! Mis eigenlijk wel 1 goede hengst! Brusvein!!! Goede hengst, die ook leuk doorfokt. Zelf kies ik niet zo voor de oudere hengsten hoor, zoals Myrstein en Tunar. Die hebben zoveel merries gedekt, dat ze daaronder ook veel goede nakomelingen hebben gekregen. Maar of ze relatief ook goed doorfokken???
Ik hou ook wel van een beetje fris bloed! Vond Manus ook altijd heel goed, maar die fokt zeer steile koten bij het achterbeen door! Brengt wel maat!


Maar Brusvein is toch ook niet echt een "nieuwe" in de fokkerij, ik had zelf een Jarbo maar hij is niet goed gekeurd en dus geruind
[/quote]

Ja Brusvein is ook niet 'nieuw'. Zou hem nu dan ook niet meer gauw gebruiken, maar hij heeft wel ook voor vele goede nakomelingen gezorgd!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:46

Dat is waar, ik vind het zelf ook een leuke hengst samen met Myrstein en Astrix.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:39

Ik heb ook nog een nakomeling van Astrix verzorg maar die is jammergenoeg verkocht. Astrix vind ik echt een gave hengst!! Die nakomeling leek er ook onwijs veel op!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:42

Evy schreef:
Ik heb ook nog een nakomeling van Astrix verzorg maar die is jammergenoeg verkocht. Astrix vind ik echt een gave hengst!! Die nakomeling leek er ook onwijs veel op!


bedoel je peer??

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:28

Nou mijn favoriete hengst is Manus geeft redelijk goede nakomelingen en heeft een mooie uitstraling. Mijn merrie Tasja is door hem gedekt en krijgt eind april haar veulen

Fjordje
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 10:41

Tasja schreef:
Nou mijn favoriete hengst is Manus geeft redelijk goede nakomelingen en heeft een mooie uitstraling. Mijn merrie Tasja is door hem gedekt en krijgt eind april haar veulen


Hoi,
Ja ik was dus ook altijd helemaal weg van Manus, fokt maat, goede uitstraling! Heb hem dus ook wel eens gebruikt, maar daarna kwam ik er achter dat hij veulens fokt die achter erg steilgekoot zijn. Daarom gebruik ik hem nu niet meer. Ik vind trouwens sowieso dat fjordenhengsten slechte benen hebben en doorfokken! Ik heb gehoord dat Gnist beter beenwerk heeft. De fokkerij kan daarin verbeterd worden vind ik, dus ik denk na over die hengst. Wie weet er eigenlijk wat meer over hem?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:14

Uh...nou hij was vorig jaar op de hengstenkeuring en daar werd ie goedgekeurd. 8 voor beenstanden, 6 voor lichaamsbouw, 7 voor de rest volgens mij. Ik heb ook nog een foto gemaakt, als me scanner het weer doet dan stuur ik hem wel ff

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:19

Yolientje"]
[quote="Evy schreef:
Ik heb ook nog een nakomeling van Astrix verzorg maar die is jammergenoeg verkocht. Astrix vind ik echt een gave hengst!! Die nakomeling leek er ook onwijs veel op!


bedoel je peer??
[/quote]

Jaah die bedoel ik!! Haha! Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:20

Evy"]
[quote="Yolientje"][quote="Evy schreef:
Ik heb ook nog een nakomeling van Astrix verzorg maar die is jammergenoeg verkocht. Astrix vind ik echt een gave hengst!! Die nakomeling leek er ook onwijs veel op!


bedoel je peer??
[/quote]

Jaah die bedoel ik!! Haha! Knipoog
[/quote]

ik heb wel een goed geheugen!! Haha! Tong uitsteken Schijnheilig

valebu
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:33

ik heb zelf een nakomeling van brusvein.
Hij heet valebu Hij is 3 jaar

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:18

Ik ben zelf nog steeds helemaal weg van een hengst waarmee we 1995 (tjee wat lang geleden al) mee gedaan hebben aan de hengstenkeuring. Kerria is van Jakob Reinders. Wij hebben toen veel met hem getraind om de verrichtingsproeven te rijden. Geweldige beweging en karakter. Ook super uitstraling. Zijn verrichtingen waren goed, maar hij is afgekeurd op zijn gangen! We snappen er nog steeds niks van.
Hij is overigens nog steeds hengst.

Verder vind ik Kalypso ook erg mooi.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:40

Ik vind Kventin, Victor & Ohlsen JR mooi Tong uitsteken

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:45

een kennis van mij heeft halldor &blinken staan
blinken vind ik echt een mooierd
en natuurlijk briggen van wegen zijn kleur

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:48

Blinken mag niet meer dekken heb ik gehoord.

Ik heb ontzettend veel favo hengsten Haha! Maar hengsten die ik niet mooi vind zijn: Halldor, Fjelljon (inmiddels ruin), Balony en Holmar. Qua gangen ben ik fan van Manus, Merkur en OJ Haha!

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:43

Ik vidn Sverre super is ook de pappie van mijn fjord
Verder vidn ik Ohlsen JR heel erg mooi en Kventin mag er ook wel wezen

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:34

NELLY schreef:
VEDOR NATUURLIJK

OK dan! Ben ik helemaal met je eens! Heb veel met hem en nakomelingen van hem te maken gehad. Haha!
Ik was ook altijd gecharmeerd van Myrstein. De huidige hengsten ken ik niet, het is alweer een tijdje terug. Lachen

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:33

Timor mis ik nog in het rijtje dames.. een Inco x Manus dus de papieren zijn erg goed. Mijn Rayatje gaat dit jaar door hem gedekt worden.

Verder vind ik OJ erg mooi en Kunar mocht er ook wel zijn en natuurlijk Vasco (helaas ook slecht op de HK)

Chuke1950
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:32

Hallo iedereen

Heb in 2002 ene fjord gekocht in de buurt van Nijmegen name. Tunar25/05/,98 vater fjellion/ moeder Marit

Zoek deze handelaar. Deze was ook bezig met kalveren vervoer voor dumeco.
Deze handelaar stond toen bekent als betrouwbaar op bokt.nl

Ieders informatie is welkom