Morgen kijken bij fjordje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Morgen kijken bij fjordje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:57

Hai allemaal,

Ik ben vreselijk nieuw op dit forum, maarja, men moet ergens beginnen he. Dus ik ben al her en der aan het forummen, en ik ben momenteel zo blij dat ik toch ook eens een eigen topic wil openen.

Wat is nl het geval: ik ben aan het sparen voor een eigen paardje, met als voorkeur een fjordje.

En morgen gaan mijn instructrice en ik kijken bij een hele leuke fjordendame!! Go jij! Go jij!

Ze is nog maar heel 'groen'. Pas drie jaar en maar net ingereden, en ze schijnt een echt clowntje te zijn. Ze zal niet schrikken van een 'enge' skippybal maar ze pakt het ding juist op en gaat ermee spelen. Geen bang type dus. Klinkt als een paardje met humor en daar hou ik absoluut van!

Ze heeft ook een mooie kleur en lange manen (dus geen manenknippen): ze is nl een hele lichte rotblak met een lichte aalstreep en hele blonde manen en staart. De eigenaresse vertelde dat er maar een paar van deze kleur per jaar geboren worden.

Hopelijk concludeerd mijn instructrice dat het iets voor mij is en dat ik haar aankan en haar goed op kan leiden.

Nou, gossie, ik ben helemaal hieperdepieper. Haha!

Nu ook een vraag: Ze is nog niet zo groot, 1,43 en ik vroeg me af, zouden hier nog veel cm bijkomen naarmate ze ouder wordt?

Groetjes van een blije Maanling.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 25-07-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

noellee

Re: Morgen kijken bij fjordje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:00

Wat leuk joh!

Hopelijk is het wat!
Ik zal voor je duimen, en wel foto's maken he! Tong uitsteken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:05

daar komen zeker nog wel wat cm bij hoor, maarja het is en blijft een fjord dus 1,60 zal ze nooit worden.
Hoe heet ze?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:05

Ik denk dat er niet heel veel centimeters meer bijkomen, maar een stuk of drie kan nog wel. En 1.45 is niet echt klein voor een fjordje hoor! Mijn fjordenbaal is ook maar 1.40. Ze ogen vaak groot genoeg doordat ze het in de breedte wel goedmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:13

Leuk joh!
Toen ik bij mijn fjord ging kijken, zij was 2,5 toen en ik schat dat ze na haar derde/ vierde jaar nog zeker 5 cm, gegroeid is.
Zij is trouwens ook een rodblakke fjord met witte manen en staart.
Je moet er wel om denken dat fjorden best pittig kunnen zijn en bijna net zo sterk als een paard.
Echt succes he en wel foto's maken he!! Cheese!

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:17

Leuk ben benieuwd hoor ,wat het morgen wordt....

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:19

wat leuk! zal voor je duimen dat het iets is voor je! er komen zeker nog een paar cm bij, bij de leeftijd van 3 jaar

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:22

Leuk voor je! Mijn zusjes hebben een jonge fjord gehad (ik geloof dat hij 4 was) en konden hem totaal niet aan. Hij was veel te sterk en te groen. Maar zij waren toen een jaar of 11 en 13 en kleine schriele meisjes. Ik zie dat jij 30 bent. Als je instructrice inschat dat jij het aankan dan lijkt het me geen probleem. Ik hoop voor je dat het wat wordt!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:23

He wat leuk voor je! Ik heb vroeger altijd een fjord gehad, was een dikke schat!
Ik hoop dat ze wat is voor je en dat jullie direkt een klik hebben!
Succes, kbenbenieuwd!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:26

Wat zei je nou in je verhaal? Een hele lichte rotblak? Ik ben niet zo bekend in de fjordenwereld, wat moet ik me daarbij voorstellen!
Leuk hoor dat je gaat kijken, heel veel succes dit soort dingen zijn altijd spannend!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:27

Wat leuk, wij hebben ook een fjord, echt een superbeest, onze 5 kinderen hebben er op leren paardrijden. Mijn man (nog nooit eerder gereden) gaat nu op hem naar het bos. We hebben hem gekocht toen hij 10 was, dus toen was het jeugdige er wel, maar hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet. Veel plezier ermee!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:28

Hai allen!

Jazeker weet ik hoe sterk een fjordje kan zijn. Het laatste jaar heb ik een geweldig fjordendametje gereden, vandaar de liefde voor dit ras. Als iemand me een jaar geleden had gezegd dat ik ooit een fjord zou kopen had ik diegene voor gek verklaard. Maarja, ze zijn verslavend he?

De fjord waar ik op reed vond ik wel wat klein voor mij, die is iets van 1,36 dus ik hoop dat die paar cm tot 1,43 net het verschil maken en mocht het ooit 1,45 worden dan is het helemaal geweldig.

Ze schijnt een bekende papa te hebben maar ik ben in de spannendheid helemaal vergeten te vragen wie. Morgen kan ik het jullie vertellen.

En die foto's! Ik zou dus zomaar mijn fototoestel zijn vergeten! Goed dat jullie dat even zeggen!

Ohohoh, hoe moet ik de tijd ooit doorkomen tot morgen…..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:31

De meeste fjorden (naar mijn mening altans) zijn brunblak. Dat wilt zeggen een redelijk donkere aalstreep en een erg zwarte streep door manen en staart.

Deze fjord is rotblak en dan is de aalstreep meer roodbruinig en de manen een stuk lichter van kleur. En deze is dus HEEL licht van kleur, een nauwelijks zichtbare aalstreep en hele blonde manen. Het is best apart schijnbaar.

Of misschien is ze een gulblakke….. Dat weet ik eigenlijk ook niet zo….

Morgen foto's dan mogen jullie het zeggen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:32

Leuk Maanling, ik ben benieuwd!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:46

Ik wordt zo wel nieuwsgierig naar de foto's, wil de kleur weleens zien dan heb ik een beeld voor ogen (en zo leer je nog eens wat haha)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:01

Wat spannend zeg morgen en ik ben ook benieuwd naar de foto's Haha!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:03

super veel plezier en suc6 morgen ennu ik wil wel foto`s zien hoor

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:05

Veel plezier vast voor morgen.
Ik hoop dat het wat is voor je! Haha!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:07

Tof voor je Haha!
Je eerste eigen beestje?
En dat fjordje is 3 schreef je.. dan groeit ze echt nog wel een stukje hoor! Knipoog
Veel suc6..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:09

Spannend hoor! Veel succes en natuurlijk plezier morgen! Als een paardje 3 groeid ie nog wel wat door maar veel meer dan een cm of 2 zou ik niet verwachten. Al kan dat heel erg verschillen mijn vorige 4 jarig was nog 8 cm gegroeid in een half jaar tijd.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:16

Ohhh wat leuk en spannend... Veel plezier morgen....

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:21

Veel succes morgen, en ze zal vast nog wel een beetje groeien hoor.. niet super veel maar misschien een paar cm's. Knipoog
Ben benieuwd naar je foto's!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:24

De Fjorden heb je in 5 verschillende kleuren.

Afbeelding dit is zo'n blonde Knipoog Met lange manen lijken al snel een lichte Haflinger. Daarom vind ik het persoonlijk mooier staan wanneer ze een nette boog hebben.
Guus kennen veel mensen wel denk ik, dat is ook een rodblakk.

Mijn merrie is ook 3 en nu ook ong. 1.42m ~1,43m maar ik denk dat er hooguit 2cm bijkomt en dan heb je het wel gehad. Dat is overigens een hele mooie maat voor een Fjord hoor Lachen

Heel veel succes en plezier morgen!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 15:11

Hoi,

Ik heb wel een foto van de advertentie maar daarop zijn haar kleuren moeilijk te zien. Morgen betere foto's als het tenminste iets wordt.
Afbeelding

En Guus... tja wie kent Guus nou niet he. Mijn idool en volgens mij inderdaad een beetje dezelfde kleur.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:26

Mooi! Mooi!

Waar in Weert komt ze te staan? (ik kom ook uit weert, dus ben benieuwd Haha!) Ik hoop heel erg voor je dat het je droompaard is!