Goed zadel voor een fjord, moeilijk te vinden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Goed zadel voor een fjord, moeilijk te vinden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:39

Ben inmiddels alweer een langere tijd opzoek naar een dresssuurzadel voor mijn fjord.

Ik heb een ouder stubben springzadel die ik graag wil inruilen bij de koop van een nieuw zadel. In de zaken waarbij ze geen echt goede zadel voor een fjord hebben, krijg ik hoop geld bij de inruil. Daar hebben ze vaak alleen de standaart broombreedtes.

Laatst naar Nuenen geweest, haden ze mooie zadel waarvan er zeker wel een zou passen. Krijg ik alleen een achterlijk bedrag voor mijn zadel. Ja, dat wil ik dan ook weer niet graag.

Pas geleden kwam een zadelmakker die zeker wel goede zadels voor een fjord zou hebben. Komt die man met een hoop zadels. Nou die legt er toch een zadel op. Jeetje zelfs ik zag dat het zadel totaal niet paste. Dacht ik eindelijk een fijn zadel te kunnen krijgen.

Ik wil liever niet een kunstofzadel omdat je dan zit met de haren die eraan blijven plakken..

Duurde de zoektocht bij jullie ook zo lang?

Bella

Re: Goed zadel voor een fjord, moeilijk te vinden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:58

Tja en toch zweer ik bij mijn zadelmaker. Die heeft toch het oog en kan je ook haarfijn uitleggen wanneer het zadel goed ligt! (evenwichtspunt in het midden, goed aansluitend aan het paard, ruggengraat vrij, etc etc)

Een standaard zadel past op een standaard paard, maar standaard paarden bestaan niet! Daarom haal ik er graag een zadelmaker bij!

Bij mij duurde de zoektocht absoluut niet lang. Ik heb momenteel 2 zadels. Een JC Saphyr (oude van Odin van Eef) en een Rossner Amerika. Beiden heb ik laten controleren door de zadelmaker en daar heb ik er 1 van op laten vullen. De andere heb ik toevallig laatst nog na laten kijken en die zal binnenkort van voren opgevuld worden, omdat het paard waar die op ligt qua breedte een halve cm minder was geworden, maar dit zal hij oplossen dmv opvullen omdat, wanneer er meer spieren komen ze die halve cm ook weer nodig heeft. Hij verteld me dus ook eerlijk, helder en duidelijk waar het m op staat.

Moet ik zeggen, deze zadelmaker reist op maandags door heel Nederland. Weet niet wat voor kosten je er aan kwijt wil zijn, een goed zadel, maar anders moet je maar PB sturen als je meer info wil.

Is het overigens voor jou niet haalbaar, dat zadel te verkopen en voor dat geld gewoon een ander zadel te kopen?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:59

vykan heeft een zadel van het merk rocky en dat ligt echt super goed. daarvoor had hij een thorrowgood, maar die klapte achterop zijn rug.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 03:46

Je hebt ook stubben drassuurzadels, daar zou ik eens naar kijken en dan passend laten maken door de zadelmaker. De stubbens zijn niet zo moeilijk breder te maken, maar het moet er natuurlijk wel een beetje op lijken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:43

en door de vorm van de voorboom bij stübben zijn heel erg brede boommaten meestal niet nodig (de takken van de vb lopen niet zo ver door en staken wat af

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:54

Ik leen momenteel een leren KN met boommaat medium? Kan dat?
Dat zit goed en Nico loopt er ook goed op. Misschien is dat een idee?
Verder is een zadelmaker misschien toch de uitkomst. Die hebben er goed verstand van. Misschien wel wat prijzig, maar dan heb je ook wat.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:21

Ik heb ook een KN Symfonie op mijn Fjord liggen, wel met een W boom en dat ligt super!
Een vriendin van mij heeft ook een KN op haar Fjord liggen en die is er al net zo blij mee Ja

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:43

Zoek eens een zadelmaker op die massimo zadels verkoopt. Massimo maakt zadels in heel verschillende wijdtes. Je kunt op goolge even naar ze zoeken.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:56

Nu heb ik een wintec zadel maar ik ben aan het rondkijken voor een euroriding jade

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:11

IK heb ook een KN *Symphony * voor Danc..ik dacht een medium kamer..ligt super!

maupiepleun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:09

Maurits heeft een Stubben Scandica dressuurzadel. Ligt super en rijdt ook heerlijk.
Pleuni heeft een boomloos zadel, want zij is zo breed en bol in haar schouders etc. dat het onbegonnen zaak is om een normaal zadel perfect passend te krijgen. Boomloos is super.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:12

Ook ik, net als een aantal mensen hierboven, heb een KN symphonie op mijn fjord liggen.
Echt een prima zadel!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:32

ik heb ook een KN gehad op mijn vorige fjord, nu heb ik een Euroriding Luxor die is aangemeten door het Drunens ruiterhuis, prima service, garantie en zadel dus, een aanrader!!!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:16

Ben zeer tevreden over JC en Rossner, liggen beide goed op fjorden, zijn het best te vermaken en zijn financieel ook erg aantrekkelijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:08

bates caprilli....sinds december..

Afbeelding

zit lekker op pony, en zit lekker voor mij....

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:54

Ik heb een JC, zit niet perfect voor m'n vzfjord, kan helaas geen andere kopen, want de fjord is niet van mij. Knipoog
Zit voor mij opzich wel lekker

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:00

Ik heb nu een Kieffer Malmo op Wodan liggen. Zadel ligt super! Deze heb ik bij Drunes Ruiterhuis gekocht.

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:27

Heb lang met een JC gereden, en ik heb nu een op maat gemaakte Daaleman. Ligt echt super!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:34

Ik had eerst een Hulsebos. die lag voor geen meter op Larix. toen een leen KN symphony en die lag goed en nu heb ik een nieuw zadel gekocht een Stubben Genesis. Deze ligt perfect.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:21

Ik heb een Harry`s horse zadel met verwissellbare boom.Of dit gaat passen weet ik nog niet.Dit zadel heb ik gehouden van mijn oude pony het zadel is nog geen twee maanden oud.Nu hopen dat Brucht het volgend jaar gaat passen zo niet dan wil ik een boomloos zadel.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:48

ik heb een wintec pro dressuur met zwarte boom en past prima zadelmaker is erbij geweest zei niks meer aan doen ligt prima zo Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:10

@sparky, ik heb ook een wintec! dressuur iig, weet niet of het pro is... (dacht het wel )

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:02

Ik verzorg een fjord waar alles naar voren schuift. Naja bijna alles. Heb een stubben scandica gepast, die blijft tot nog toe het beste liggen.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 07:28

Ik heb een wintec die ik heb zijn zowel dressuur als veelzeidig te verkrijgen .

Het bevalt me prima !! Haha!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:51

Ik had ook moeite met het vinden van een passend zadel en ben zo terecht gekomen bij Barefoot en dan het London model. Heerlijk zadel!