*zomaar even benieuwd* wat voor zadel op jullie Fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

*zomaar even benieuwd* wat voor zadel op jullie Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:38

Als je hem tenminste onder de man rijdt Knipoog
Ik heb een tijd geleden een Fjord gereden en die had wel drie verschillende zadels (dressuur, vzh en ijslands) en ze schoven allemaal, bij het opstijgen en ook tijdens het rijden. Moest ik tig keer in m'n ene beugel gaan hangen... Erg onhandig.
Mijn Fjord nu, heeft dit probleem gelukkig niet zo, en ik mag op dit moment 2 dressuurzadels uitproberen, een KN en een JC. Het KN ligt in elk geval goed, heb er al plat door de bocht mee gegaloppeerd en het lag nog als een huis Cool Morgen leg ik het JC er op.

Dus niet dat ik nu problemen heb met het vinden van een passend zadel, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waar jullie mee rijden Ja Engels? Western? Bareback, of misschien boomloos? Wat vind jij het meest ideaal op zo'n ronde schoftloze rug? Heb je er lang over gedaan voordat je wat geschikts vond? Maak je gebruik van extra onderleggers of een staartriem oid? Enzovoort enzovoort Knipoog

_Cassandra_

Re: *zomaar even benieuwd* wat voor zadel op jullie Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:52

Ik rijd met een oud stübben vzh zadel (30 jaar oud). Was het oude zadel van me overleden vz-pony en en gewoon gekeken of die paste en hij paste nog ook.
Het enige wat ik gebruik bij dit zadel is gewoon een sjabrakje en singel en dat is het. Heb verder ook niks nodig, want het zadel ligt gewoon goed Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:12

Ik heb net een boomloos gekocht. Nog niet gebruikt. Maar ik heb altijd met een vzh zadel gereden Lachen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:16

Ik ben zoekende naar een ander zadel, rijdt nu afwisselend met een Wintec Dressuur en een Wintec Australian Stock. Beide liggen prima, schuiven absoluut niet maar ik wil weer eens wat anders. Alleen weet ik niet wat voor iets. Ik wil in ieder geval een zadel wat diep en stevig zit en wat niet al te zwaar is. Iemand tips?

Serika09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:04

Ik heb een wintec pro dressuur en die ligt perfect, rijdt er verschilldende fjorden mee, smal en breed. Hij heeft de breedste boom, verder is hij ontzettend ligt en makkelijk in onderhoud!

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:40

Ik heb een barefoot, omdat er bij ons wel meer dan 1 staat en ik geen geld heb om voor alle paarden passende zadels te kopen (+ dat een zadel toch niet lang goed blijft liggen op een fokmerrie)

Maar voor de mijne wil ik er later nog wel een dressuurzadel bij Ja naast mn BF dan want voor te wandelen wil ik niks anders meer!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:54

Ik heb de Barefoot Nevada rijd er al 2 jaar mee.
Nou moet ik wel zeggen als mijn merrie aan de dikke kant is dit zadel wel wat gaat schuiven.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:57

Euroriding Lexor, dat is een dressuur model en ligt prima

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:25

Met een wintec pro, bevalt erg goed en als je fjord veranderd in de breedte kun je gewoon een andere boom in het zadel zetten.

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:01

Op Prisca ligt een JC Saphire
En voor Arisca wil ik een Ainsley Vangaurd aanschaffen (maar dat duurt dus nog wel even)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:12

Wij hebben een Rossner amerika plus dressuur. Echt een ontzettend fijn zadel. Geloof dat deze op veel fjorden goed ligt.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:37

Ik heb een KN Symfonie en een Rossner Nevada Ja

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:04

speciaal op maat gemaakt dressuurzadel, ligt (natuurlijk) als een huis en wordt eens per jaar opgevult.. toevallig deze maand weer Lachen

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:25

ik heb deze op mijn fjord: Wintec 250

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:06

global ijslanderzadel

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:08

Een JC Saphir gehad en nu een Ainsley Vanguard Popular. Allebei superfijne zadels en ook een goede ligging. Verder gebruik er niks onder, alleen een dekje.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:09

hulsebos dressuur
ligt super

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:30

Een westernzadel Circle Y, een dressuur Rossner Amerika en een Barefoot. Van alles wat dus Haha!.

Ik heb niet lang hoeven zoeken voor een goed en geschikt zadel voor mijn fjord. Mijn liefde ging uit voor een westernzadel. Ik zocht en ik vond. Heb ongeveer 2 maanden gezocht voor een goed liggend westernzadel. En de andere 2 zadels tja die waren er ineens Bloos

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:36

ik heb alleen een thorowgood maxam en die ligt prima! ben aan het sparen voor een dressuur zadel en zo'n rossner leek mij wel wat!

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:55

Mijn maxam lag niet goed. heb ook met zo'n wig eronder geprobeerd. Bleef schuiven en had moeite mijn benen goed te houden. Heb nu sinds een paar weken een barefoot cheyenne. Ik wil niks anders meer! Echt geweldig. Ik zit heerlijk. Mijn houding is beter en mijn paardje loopt beter. Voor dressuur heb ik wel gewone beugels erbij. In het bos heb ik het liefst de fenders. Voor mijn niks anders meer!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:08

had eerst een VZH zadel van Global,maar omdat het aan vervanging toe was ben ik over gegaan op boomloos. Rijd nu met een barefootzadel Ocean Blue. En die gaat nooit meer de deur uit

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:20

Ik heb een wintec 2000 volgens mij als ik het goed heb

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:20

Op tom ligt een stubben scandia dressuurzadel.
Zadel wordt al 7 jaar gebruikt, is nog nooit gaan schuiven en ik laat het 1 x in de 2 jaar opvullen.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:12

Op die van mij ligt een westernzadel (merk weet ik zo niet) en een rossner america dressuurzadel op. Allebei liggen prima.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:20

_Cassandra_ schreef:
Ik rijd met een oud stübben vzh zadel (30 jaar oud). Was het oude zadel van me overleden vz-pony en en gewoon gekeken of die paste en hij paste nog ook.
Het enige wat ik gebruik bij dit zadel is gewoon een sjabrakje en singel en dat is het. Heb verder ook niks nodig, want het zadel ligt gewoon goed Lachen

Wow 30 jaar oud, daar zou ik wel es een foto van willen zien Haha! Is het niet heel erg hard, voor jou om op te zitten en de kussens voor je paard?

maras schreef:
Ik ben zoekende naar een ander zadel, rijdt nu afwisselend met een Wintec Dressuur en een Wintec Australian Stock. Beide liggen prima, schuiven absoluut niet maar ik wil weer eens wat anders. Alleen weet ik niet wat voor iets. Ik wil in ieder geval een zadel wat diep en stevig zit en wat niet al te zwaar is. Iemand tips?

Misschien is een Kieffer Wien-extra wel wat voor jou:
Afbeelding
Is niet zo zwaar, heeft een erg diepe zit, verder is ie niet zo dwingend voor je benen maar je hebt toch goede steun, dat vind ik zelf altijd wel prettig. Wij hadden dit zadel vroeger voor een pony van ons. We reden er ook altijd mee buiten.

Ik heb vanmiddag besloten dat ik voor het JC zadel ga, het is een Saphier en hij ligt super goed, en zit erg lekker Ja
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 22-03-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt