Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marocje98 schreef:De meeste fjorden zijn officieel (qua schofthoogte) wel pony's. Maar net als bij IJslanders en haflingers en nog een aantal ponyrassen worden het paarden genoemd. Dit komt doordat er vooral vroeger veel mee gewerkt en gereden werd door volwassenen. En ja, een volwassene die op een pony rijdt..dat klinkt toch niet echt, vonden ze. Deze rassen werden dus eigenlijk voor volwaardige rij-en lastdieren aangezien (niet dat een pony dat niet is, maar dat vonden ze nu eenmaal) en werden daarom paarden genoemd.
Katriien schreef:Pony , ze zijn toch kleiner dan 1.48
Maartje1990 schreef:marocje98 schreef:De meeste fjorden zijn officieel (qua schofthoogte) wel pony's. Maar net als bij IJslanders en haflingers en nog een aantal ponyrassen worden het paarden genoemd. Dit komt doordat er vooral vroeger veel mee gewerkt en gereden werd door volwassenen. En ja, een volwassene die op een pony rijdt..dat klinkt toch niet echt, vonden ze. Deze rassen werden dus eigenlijk voor volwaardige rij-en lastdieren aangezien (niet dat een pony dat niet is, maar dat vonden ze nu eenmaal) en werden daarom paarden genoemd.
officieel zijn het paarden en onofficieel zou je het pony's kunnen noemen, om de redenen die jij noemt.
fjorden, haflingers en ijslanders (zover ik weet) zijn de PAARDENrassen die naar hun naam een paard zijn. dus deze 3 zijn paarden. de meeste hebben een pony maat maar door hun naam zijn het paarden. officieel gezien zijn haflingers, fjorden en ijslanders dus paarden.
_tarja_ schreef:Ik heb weleens gehoord dat een paard meer ribben heeft dan een pony. Een paard heeft dacht ik 18 ribben en een pony eentje of twee minder heb ik weleens gehoord. De fjord is officiel qua schofthoogte een pony, alhoewel de fjord tegenwoordig steeds groter wordt. Maar officiel is een fjord qua hoogte een pony. Ik heb gehoord dat een fjord daarentegen wel 18 ribbben heeft...dus gelijk aan het aantal ribben van een paard. Vandaar dat de fjord het fjordenPAARD genoemd wordt.
Ik heb dit verhaal eens gehoord, dus ik weet niet zeker of het waar is. mocht ik de grootste onzin vertellen..dan vast mij excuses