Dagmar gaat 'weg'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Dagmar gaat 'weg'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 10:33

Eigenlijk moet ik heel erg blij zijn, maar het valt me echt heel zwaar.
Dagmar en ik zijn al een tijdje gestopt met rijden, ivm haar superscheve bekken. Ze staat nu lekker in het land en heeft de tijd van haar leven. Ik heb een nieuw paard gekocht om weer lekker mee te rijden. Het was eerst de bedoeling dat Dagmar gewoon 24/7 buiten zou blijven staan bij ons met een schuilhutje. Maar steeds als haar vriendinnetje het land uit werd gehaald of bijgevoerd werd dan was ze stikjaloers en bleef ze maar rondjes lopen waardoor het land zwart wordt.

Nou heb ik dus de perfecte oplossing gevonden: een vriendin Joyce B op bokt heeft een nieuw huis gekocht in Hemrik met heel veel land. Zij heeft ook een pony waar ze niks meer mee kan doen. Dagmar gaat dus per september daarheen verhuizen en de pony gezelschap houden en lekker in het land staan. Ik kan er natuurlijk nog een keer per week naar toe gaan, maar toch.... Nu staat ze achter mijn huis en dan zo'n 10/15 km hier vandaan.

Wel egoistisch van mij he, ik vind het echt heel moeilijk, terwijl Dag naar een paradijs gaat... Bloos

Mactime

Re: Dagmar gaat 'weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:36

Das niet egoistisch dat is je gevoel! Mijn pony gaat morgen ook weg hij is dan verkocht en vertrekt naar gelderland. Ookal krijgt hij daar het paradijs met land enzo, toch wil ik hem houden en wil ik hem niet weg. Het is toch mn beste maatje! Ik zie hem nog wel is en hij komt ook weer terug maar het breekt me fysiek.
Dagmar staat daar vast lekker, ik woon ook in de hemrik dus misschien zie ik haar nog wel een keer. En je kan haar vaak opzoeken.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:40

veel plezier met je nieuwe paardje.
je kent me misschien niet,maar ik heb je ooit weleens in de poeisz gezien in bakkeveen.

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:50

Snap wel dat het heel moeilijk is hoor. De tijd die je voor haar overhoudt is nu nog minder. En je zult haar ook gewoon echt missen. Maar het is vast beter, en ze zal er best snel aan wennen. Tis inderdaad voor jezelf moeilijker, maar je denkt in het belang van haar hoor!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:10

Jeetje wat een beslissing zeg...lijkt me heel erg moeilijk.
Maar zo te lezen krijgt ze daar een fijn plekje, is toch ook wat waard Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:40

Dat is niet egoistich hoor..je hebt het beste met je paardje voor!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:47

Het zou maar abnormaal zijn moest het je niets doen Ja wel goed van je dat je het haar uiteindelijk wel gunt Lachen veel sterkte!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:44

Hmm ja.. Ik ben ervan overtuigt dat dit het allerbeste is voor ons allebei Lachen Maar het doet me wel pijn, Dagmar heeft altijd zo haar best voor mij gedaan en nu lijkt het net alsof ik haar weg doe omdat ik zonodig een ander paard wil. Het is niet zo, maar zo voelt het. Bloos

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:04

Dat je stopt met (wedstrijd)rijden doe je in haar belang. Dat ze naar een plek gaat waar ze haar grootste hobby- lekker grazen en verder geen gedoe- kan beoefenen.... dat doe je ook voor haar. Natuurlijk zul je haar missen: logisch na alles wat jullie samen hebben mee gemaakt. Maar uiteindelijk is het voor jullie beide het beste. Dagmar gaat genieten en jij kunt je op je nieuwe paard concentreren. Als je de stap straks echt hebt gezet ben je vast heel tevreden over dit besluit!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:32

Ik vind het niet egoistisch van je hoor. Misschien is het pas egoistisch als je dit niet gedaan had Knipoog

Vind het echt super van je dat je het doet, en ze zal het vast super naar dr zin krijgen zo te horen! Lekker op de wei, met een maatje!

Het zal wel ff vreemd zijn, maar gelukkig kan je dr nog regelmatig opzoeken! Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:41

Bedankt Mem en Ninla Lachen
Heb er nu wel vrede mee, het wegbrengen zal moeilijk zijn, maar daarna is het goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:58

Ik zou het vreemder vinden als je het er NIET moeilijk mee zou hebben. Tuurlijk gaat ze nu naar een Fjordenparadijs (hele dagen grasmaaien, een groter plezier kan je ze niet doen!), maar 't is toch je vriendinnetje die je dan niet meer elke dag kan zien...
Troost je met de gedachte dat je je beestje een superoplossing hebt kunnen geven (je wilt niet weten hoeveel mensen in deze situatie voor de slager zouden kiezen), en dat je een nieuw paardje hebt om mee te gaan rijden.
Sterkte met het afscheid, en nog heel veel genoegelijke bezoekjes gewenst!