een vraagje voor de keuring!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 23:33

Ik ga 9 augustus met mijn 5 jarige fjord naar de keuring!
Ik heb er wel veel zin in maar de vorige keer was ze echt heel erg druk en hinniken en doen en niet meer luisteren enzo. Weten jullie misschien handige trucjes waardoor je paard weer wat rustiger word of dat die op je gaat letten en niet op andere dingen???
Misschien een beetje een domme vraag maarja Tong uitsteken

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:51

Niemand die een ideetje heeft?

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:20

Tsja, gehoorzaamheid begint natuurlijk thuis al. Heel veel dingen kun je tevoren oefenen. Zorg dat je paard thuis goed op je let en op jou leert te vertrouwen. Misschien kun je alvast een keer op vreemd terrein met haar oefenen zonder de zenuwen van de keuring erbij. Want dat nemen ze ook snel van je over.

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:39

izabella schreef:
Tsja, gehoorzaamheid begint natuurlijk thuis al. Heel veel dingen kun je tevoren oefenen. Zorg dat je paard thuis goed op je let en op jou leert te vertrouwen. Misschien kun je alvast een keer op vreemd terrein met haar oefenen zonder de zenuwen van de keuring erbij. Want dat nemen ze ook snel van je over.


Idd,
Wat ook wel wil helpen is heel vroeg aanwezig zijn en wandelen wandelen wandelen over het terrein.........

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:58

Bedankt voor jullie tips Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:10

De tip van Yvette is erg goed, daarnaast kun je op de dag zelf een tijdje voor je de ring in moet vast rondstappen op het terrein zoals Furora meldt. Maar doe dit ook weer niet te lang, dat zijn kwartje op is als hij de ring in moet.

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:21

Fjordenmaniak schreef:
De tip van Yvette is erg goed, daarnaast kun je op de dag zelf een tijdje voor je de ring in moet vast rondstappen op het terrein zoals Furora meldt. Maar doe dit ook weer niet te lang, dat zijn kwartje op is als hij de ring in moet.


Nou zo snel zijn ze niet leeg hoor Haha!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:34

Nou bernice, vond het vrij netjes hoor hoe Wupke zich gedroeg vandaag. Een beetje drukte hoort er vaak wel bij, omdat er zoveel nieuws is. Hoe vaker je nu naar een keuring gaat, des te gewender raken ze er aan Knipoog
Verder supergefeliciteerd, top gedaan! (en was je nog snel genoeg om die ene steiger die ze er toch nog even uit moest werken, op de foto te krijgen???)
Sja en dat opstellen voor de foto van vB...daarvoor moeten ze bijna een aan/uit knop hebben...

Heb me verder verbaasd over hoe groot Wupke wel niet is. Voor mijn idee was ze iets kleiner en iets breder, maar het is echt een vrij sjiek ding. Zag er ook wel veel Vjostar in...(dat wat luxere)

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:53

Zo te lezen heeft Wupke het meer dan erg goed gedaan?! Pling vertel!

furora schreef:
Nou zo snel zijn ze niet leeg hoor Haha!

Dat verschilt erg per paard Bloos

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:19

Bella schreef:
Heb me verder verbaasd over hoe groot Wupke wel niet is. Voor mijn idee was ze iets kleiner en iets breder, maar het is echt een vrij sjiek ding. Zag er ook wel veel Vjostar in...(dat wat luxere)
Zijn natuurlijk halfbroer en -zus...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:45

Knipoog daarom Yvette!! (eigenlijk, om het exact te zeggen was Wupke een combi van Raya en Vjostar...allemaal een grote Fjelljon-familie dus!)

Wupke was 1e in dr rubriek met 37 pnt en daarnaast ook nog kampioen van de merries zonder predikaat!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:57

Tante Wupke (zo noemt Cosimo haar) is ook een hele leuke merrie! Zijn er ook foto's gemaakt?

*edit* tante Raya ook natuurlijk! Cool

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 21:42

Fotot's staan inmiddels al overal en nergens :p
Ik kon der op het laatste moment zelf niet voorbrengen wegens een val maar ben echt super trots op der en ze komt waarschijnlijk ook nog in het fjordenboekje Haha!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 00:52

Oh ja, hoe weet je dat? Er worden altijd wel foto's gemaakt van de kampioenen, maar niet allemaal komen ze in het boekje. Nog enorm gefeliciteerd!

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 11:14

Nou die gene die altijd fotoĆ” maakt voor het boekje kwam naar osn toe of die foto's mocht maken en dat ze waarschijnlijk in het boekje zouden komen!

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:20

De meesten komen er wel, kampioenen volgens mij sowieso, reserve weet ik niet. De meeste volgens mij ook wel. Je ziet het vanzelf, toch?! Ze sturen je meestal ook nog een kopie van de foto toe (waar je nog wel even voor moet betalen dan), tenminste ik heb die wel allebei de keren gekregen.

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:49

Ja, maar soms komen ze heel laat. Mijn merrie werd reservekampioen in augustus 2004 en de foto kwam pas in het winternummer 2005/2006... En niet alle kampioenen van alle keuringen komen erin.

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:59

Dat is wel jammer dan, zouden ze eigenlijk best even kunnen melden of niet. Tis natuurlijk hartstikke stoer als je erin staat.

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:43

Ja maar wupke werd als enige gefotograveerd van de kamioenen dat was het gekke en volgens mij natuurlijk de dagkamioen ook ama rd e rest niet :S

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:09

Niet als enige hoor Bernice. Van Bon heeft alle kampioenen (en res. kampioenen) op de foto gezet, maar dat is je misschien ontgaan in alle drukte Haha!
En inderdaad komt altijd in het winternummer van het jaar er op de fotos vaak pas in het boekje en wordt er uiteraard een selectie gemaakt, want niet alle kampioenen van alle keuringen komen er in te staan. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe de fotos geworden zijn (v Bon heeft nog analoge camera)...maar je kunt de fotos die gemaakt zijn wel opvragen via het stamboek!!!!

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 16:43

Owz okie ik hoop echt dat ze in het boekje komt lijkt me echt zo leuk Tong uitsteken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:49

wupke schreef:
Nou die gene die altijd fotoĆ” maakt voor het boekje kwam naar osn toe of die foto's mocht maken en dat ze waarschijnlijk in het boekje zouden komen!


Van Bon vraagt nooit offie foto's mag maken, die gebied juist kampioenen dat ze op de foto moeten. Dus vraag me af wie er dan foto's van jouw kampioentje heeft gemaakt.
Maar het kan idd ff duren voor ze in het boekje komen en vaak duurt dat nogal lang.

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:37

Whahaha hij was het wel hoor maar ik zet het even netjes op internet. Maar dan heb je een hele dag keuring achter je en dat paard helemaal flipt dus die wil niet blijven staan dus de foto's gingen niet zo perfect Tong uitsteken

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: een vraagje voor de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:41

gefeliciteerd Wupke hellaas ben ik geen lid meer van het ned. stamboek dus ik zal de foto niet in het fjordenboekje zien staan wij zijn lid in Belgie das goedkoper