Waar kijken voor kopen fjord?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 14:08

Hoi allemaal!

Ik ben momenteel aan het kijken voor een leuk paard/pony om te kopen.
Fjorden trekken mij erg aan alleen worden weinig aangeboden.

Ik zoek een leuke en lieve ingereden fjord, stokmaat vanaf 1,48. Maar dit lijkt haast onmogelijk.

Weten jullie waar ik nog meer kan kijken behalve bokt markt en marktplaats. Of wie weet ken je iemand die een leuke fjord heeft staan!

Ik ben benieuwd! :)

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:10

Op Facebook pagina's komen veel te koop staande paarden langs (zijn bepaalde groepen) en als je aan de grens woont kan op ehorses.de ook lonen, is het aanbod groter (Duitsland is uiteraard groot maar er zullen er ook genoeg in de grensregio staan).

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:11

Een vriendin van mij verkoopt haar fjordenruin van 1.50! Ze heeft hem in de Facebook groep "fjordenpaarden te koop" staan. Daar staan er nog veel meer te koop, dus misschien vind je daar wel wat!

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:12

Misschien contact opnemen met een fokker? Wellicht hebben of weten zij een fijn paard te koop? (info bij stamboek?)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:22

Bart van den Berg in Wanneperveen

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:34

sporthorses.nl , ik weet niet of ze daar ook fjorden verkopen maar je kan altijd kijken!

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 16:09

isabel_94 schreef:
Een vriendin van mij verkoopt haar fjordenruin van 1.50! Ze heeft hem in de Facebook groep "fjordenpaarden te koop" staan. Daar staan er nog veel meer te koop, dus misschien vind je daar wel wat!

Wauw heb hem gevonden, dat is helemaal wat ik zoek! Heb haar een berichtje gestuurd en hopelijk is die nog te koop. Bedankt voor de tip!

Heb al contact gehad met diverse fokkers, maar sommige hebben geen ingereden fjorden wat wel belangrijk is voor mij en sommige reageren uiteindelijk niet meer.

Liever zoek ik iets op max 1,5 uur afstand vanaf hier (Gorinchem)

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:27

Ruby1995 schreef:
isabel_94 schreef:
Een vriendin van mij verkoopt haar fjordenruin van 1.50! Ze heeft hem in de Facebook groep "fjordenpaarden te koop" staan. Daar staan er nog veel meer te koop, dus misschien vind je daar wel wat!

Wauw heb hem gevonden, dat is helemaal wat ik zoek! Heb haar een berichtje gestuurd en hopelijk is die nog te koop. Bedankt voor de tip!


Graag gedaan! Het is mijn bijrijdpaard geweest, dus als je meer info of foto's wil stuur maar een pb. :)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:04

Wij hebben momenteel alleen een 16 jarige merrie die goed is bereden staan en een 5-jarige die zadelmak is, maar beide voldoen niet aan je stokmaat-eis helaas.

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:10

Sporthorses.nl al gekeken?

Daniekvm

Berichten: 95
Geregistreerd: 04-11-10
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:58

Wij hebben een leuke fjordenruin te koop staan. Super leuk hoofdje en ingereden, maar wel nog naar eigen hand te zetten! Geloof 5 jaar, dus je kan er al lekker mee aan de slag.

Edit: zie nu je stokmaat eis. Durf niet te zeggen of ie dat haalt...

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:21

Mensen zouden eens af moeten stappen van de eis dat een Fjord persé richting de 1.50 moet zijn. Er is werkelijk niemand qua lichaamslengte die niet past op een Fjord van zeg tussen de 1.40 en 1.45. Een (goede) Fjord heeft body waardoor het heel anders lijkt dan bijv. op een New Forestpony van dezelfde stokmaat die veel smaller van postuur is.
Als iemand persé groot wil kun je toch veel beter voor een rijpaard gaan.

sannuuu

Berichten: 45
Geregistreerd: 06-03-12

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:38

Stal hestegaarden verkoopt ook fjorden, misschien eens contact met hun opnemen?

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:33

Anita45 schreef:
Mensen zouden eens af moeten stappen van de eis dat een Fjord persé richting de 1.50 moet zijn. Er is werkelijk niemand qua lichaamslengte die niet past op een Fjord van zeg tussen de 1.40 en 1.45. Een (goede) Fjord heeft body waardoor het heel anders lijkt dan bijv. op een New Forestpony van dezelfde stokmaat die veel smaller van postuur is.
Als iemand persé groot wil kun je toch veel beter voor een rijpaard gaan.


Ben daar volledig mee eens!
Ik ben 1.72m, en zit echt lang met mijn benen. Zelf heb ik nu een fjord gekocht die 1.42m was toen ik hem kocht. Wanneer ik startte met het zadelmak maken was hij 1.44m. Dat gaat echt prima. (Hij zal waarschijnlijk wel nog groeien, maar hoeft zeker niet boven de 1.50m worden van mij!)
Ok mijn hielen komen juist juist van onder zijn buik, maar hij moet nog wat uitzetten in de breedte. Iemand die 'normaal' zit en niet zo lang als ik, zou dus het mooie plaatje hebben zoals ze zeggen.
Als je nu eenmaal verliefd bent op het ras weet je toch dat niet alle fjorden de 1.50m halen of meer? Maar dit maakt hen toch zeker niet minder tof!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:56

Anita45 schreef:
Mensen zouden eens af moeten stappen van de eis dat een Fjord persé richting de 1.50 moet zijn. Er is werkelijk niemand qua lichaamslengte die niet past op een Fjord van zeg tussen de 1.40 en 1.45. Een (goede) Fjord heeft body waardoor het heel anders lijkt dan bijv. op een New Forestpony van dezelfde stokmaat die veel smaller van postuur is.
Als iemand persé groot wil kun je toch veel beter voor een rijpaard gaan.


Amen! ik heb een fjord van 1.36 en natuurlijk een fjord van 1.56 gehad, ik kan op beide rijden. De 1 heeft veel meer body dan de ander en toont gewoon heel anders.

Daarbij was die van 1.56 veel zwakker van gestel, dierenarts heeft meerdere keren bevestigd dat dit toch mede wel door ze maat kon komen.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:00

Als we dan toch gaan miepen mogen mensen van mij ook eens ophouden over dat gezeur over hoogte. Als Ruby graag een fjord van 1,50 wil laat haar dan toch lekker? Dan zoekt ze maar wat langer.

*stapt van haar zeepkist af*

Succes met de ruin van Isabel, klinkt leuk!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:05

Inderdaad, wat een gezeur. Al wil ze er een van 1,60 met oranje manen.. Zal ze alleen wel even moeten zoeken :')

Je zou eens kunnen kijken bij het fjordenpaard in Breda.

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:09

Helemaal met Anita eens! Ook met mvdbijl !
Ik zelf dacht ook dat ik een grote fjord moest hebben. Helaas gat dat idd ten kosten van de sterkte van het dier. Ik heb toevallig wel een grote (zelf2) . Als je deze met 3 jaar gaat inrijden komt het zeker niet goed. Ik heb er nu ook een ruin staan van 1,47 3jr. en een van 1,47 2jr. De laatste ga ik zeker niet voor 4 jaar beleren.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:50

Hier staat er ook eentje van 1.50 +. Als ik die nu zou willen verkopen zou er om gevochten worden terwijl zijn broers en zussen van rond de 1.44 net zo leuk zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. De gup is net 3 jaar en nog veel te kwetsbaar. Ik heb nu iemand die de paarden voor mij onder het zadel gaat beleren maar no way dat ze al met Jilco aan de slag mag. Die mag nog minstens een vol jaar flierefluiten in het land en misschien nog wel langer.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:02

Ik paste met mijn bijna 1,80 ook mooi op een brede Fjord die denk ik de 1.45 net haalde of nog niet eens. Maar als zij grote Fjorden nou heel erg mooi vind mag ze daar best om zoeken vind ik. Voorkeuren mag je hebben.

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:40

[quote="Anita45"]Hier staat er ook eentje van 1.50 +. Als ik die nu zou willen verkopen zou er om gevochten worden terwijl zijn broers en zussen van rond de 1.44 net zo leuk zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. De gup is net 3 jaar en nog veel te kwetsbaar. Ik heb nu iemand die de paarden voor mij onder het zadel gaat beleren maar no way dat ze al met Jilco aan de slag mag. Die mag nog minstens een vol jaar flierefluiten in het land en misschien nog wel langer.[/qu


Juist! Dat bedoel ik!
Hier zit ik dus ook mee.
Bjorn is ook maar 16 mogen worden , waarschijnlijk omdat hij veel te vroeg is ingereden. En hij liep al met 6 a 7 jaar M2 tussen de paarden.
Gnis (Genista) is nu 6 en pas vanaf nov. beleerd. Hij is 1,56 .

Maar ik pas ook nog mooi op een fjord van 1,45 ! *\o/*

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:01

Lisa van Hjala (een aantal van jullie vast wel bekend) op onze Meline van 1.34. Zij is overigens de moeder van Jilco.

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:12

Nou gefeliciteerd met jullie kleine fjorden hoor. Het is alleen wel een beetje offtopic.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:33

Nies_ schreef:
Nou gefeliciteerd met jullie kleine fjorden hoor. Het is alleen wel een beetje offtopic.


:')

Inderdaad. Als zij nou graag een grote Fjord wil. Ik heb een heel groot uitgevallen Welsh Cob, omdat ik dat mooi vind. Had misschien ook wel op een kleinere gepast.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Waar kijken voor kopen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:56

Je kunt zoeken bij Fjorden fokkers/hengstenhouders. Van den Berg is genoemd en heeft hier al gereageerd. Maar wellicht van Egmond in Barendrecht (kleine duiker kinderboerderij is de site geloof ik)
Tevens zou ik zelf ook een fjord van boven de 148 willen (en hoop ook dat de mijne eroverheen gaat) omdat ik aangespannen rijd en dan met een fjord graag in de paardencategorie rijd (wij kennen geen Epony).