Welke deken voor jou fjord?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25451
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:45

AaronYve schreef:
Jullie brengen mij aan het twijfelen haha
Prijs maakt voor mij niks uit, gaat echt om de pasvorm.
Zal eens een foto plaatsen vandaag of morgen want hij is echt mega breed.
Liefst heb ik een deken die iets verder over de schoft doorloopt alhoewel er bijna geen schoft te vinden is :')

@ Do, Ik denk dat Elmar een stuk flinker is dan paloom ;) Kun je met liners werken onder de Nika?


Die paarse van mainread ziet er ook goed uit. :j

Mijn fjord staat trouwens ook in een kudde


Ik heb nu de borst ook niet op het ruimste zitten, kan nog stuk breder, maar misschien eens gewoon voor de pasvorm kun je wel 1 meenemen om te passen. Nika heb ik met halve hals, heb je zonder, halve en hele hals, ik heb met halve hals en wil ook niks anders meer
nee volgens mij hebben die geen speciale Liners, wel zijn ze net zo duur om 3 aparte dekens te kopen dan een deken met liners.


jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:41

Mijn eigen paard is dit jaar voor het eerst geschoren, een staat nu onder een outdoor deken van Baseline. Deze sluit mooi aan bij zijn hals/borst. Gezien hij best wel front heeft trekt deze niet naar achteren, wat bij veel andere dekens wel het geval is.

Ook voor onze andere fjorden hebben we nu voornamelijk de baseline's in gebruik. Deze bevallen goed en zijn ook 'hufter-proof'. De fjord die ik hiervoor reed had ook veel een baseline op in de winter en die ging met zijn halfbroer regelmatig tekeer qua spelen en donderjagen.

Zelf heb ik ook nog een pessoa deken maar die zit iets minder mooi rond de hals als de baseline.

Als het niet gaat zoals het moet. Moet het maar zoals het gaat

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:51

Ik heb een HarryHorse Highliner op mijn hengst. Maar daarop de sterke 'hengsten' deken NewSealand dacht ik. ... zo'n zware canvas deken. Niet kapot te krijgen. Zelfs niet door zijn 3 weide genoten gelukkig haha :+ halsters daarin tegen

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:06

Hier in het bezit van amigo, Rambo en bucas. Ooit een Harry's horse gehad, wheaterbeeta, maar beide trokken naar achter richting de schoft. De eerst genoemde dekens sluit wat hoger. Ondanks de wat uit de kluiten gewassen hengstenpluk die ze nu door de deken heeft bevallen ze prima.
Hier dit jaar voor het eerst onder de deken ivm scheren, maar bevalt prima

Paddock paradise in wording :)

Volg ons op facebook op de pagina: Horsinez

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:59

Ik heb toch weer voor een Amigo gekozen. Daarvan weet ik zeker dat ze goed liggen en welke maat ik nodig heb.

Een Harry's Horse deken heeft in het verleden een wonde veroorzaakt op de schoft/manenkam van mijn Fjord...

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:23

Die van mij krijgt ook altijd een Amigo op, deze passen gewoon perfect op mijn fjord. Hij heeft altijd maat 191 met een schofthoogte van 1,52.

Mike <3

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-16 10:43

Lisa_vera schreef:
Hier in het bezit van amigo, Rambo en bucas. Ooit een Harry's horse gehad, wheaterbeeta, maar beide trokken naar achter richting de schoft. De eerst genoemde dekens sluit wat hoger. Ondanks de wat uit de kluiten gewassen hengstenpluk die ze nu door de deken heeft bevallen ze prima.
Hier dit jaar voor het eerst onder de deken ivm scheren, maar bevalt prima


Ik hoor van vele dat de Amigo wel goed liggen op een fjord.
Die van mij is ook nog een maatje extra breed, maar ik denk dat ik voor een Amigo ga.
Ook omdat deze toch iets hoger aansluit :j
Er konden ook liners onder de amigo onder toch?

Aaron
Elmar
Lucky

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:54

Ja dat kan. Moet je even goed kijken welke of er bevestigingringen zitten.
Maar volgens mij hebben bijna alle nieuwere versies dat!

Ik heb ook maat 191. Mijn fjord is 147 m maar ook vrij fors. Deze past kwa maat echt helemaal goed.
De amigo en rambo eigenlijk nog mooier zelfs als de bucas. Maatje kleiner stak dr buik eronder uit :o

Paddock paradise in wording :)

Volg ons op facebook op de pagina: Horsinez

charysa
Berichten: 1029
Geregistreerd: 04-12-10

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:06

Goh ik zat straks te twijfelen om ook zo een soort topic aan te maken.
Ik heb voor mijn redelijk brede cruzado ook een Amigo deken erop liggen. Staat nu al paar weken onder een 200 gram en doet het hier goed op. Nu het kouder wordt zat ik er aan te denken om vast wat meer informatie te gaan winnen over dekens voor brede paarden. La Valencio , qhp , Harry horse krijgt mijn paard schuurplekken van op de schoft en schouders.
Ik heb nog een kingsland staldeken die er met de kou nog onder kan.
Maar nu mijn vraag ; wat zijn nou goede dekens die op bredere paarden goed blijven liggen ?

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:21

Ik ben erg te spreken over amigo's heb inderdaad maat 191 voor mijn Fjord van 1,50.
Voor mijn andere Fjord (1,40) heb ik maat 183 regendeken maar winterdeken ook 191.

Heb sinds kort een wheaterbeeta 191 die bevalt ook erg goed. Maar hij krijgt toch kleine schuurplekken. Amigo blijft wat dat betreft toch mijn favoriet. Maar vind 200 gram voor nu net wat te koud.

Voor mijn kleinere Fjord heb ik nu een BR 185, maar dat is net een naveltruitje.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:31

Ik heb er een van harry's horse. een regen deken thor. Past prima, maar heeft hem wel alleen aan bij regen :D

loveronaldo
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-01-16

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:33

ik heb een van harrys horse een regen deken thor , bevalt prima ! ligt ook mooi op zijn schoft

Ik kan niet omschrijven hoeveel ik je mis pien :( je was een topper<3 uit het oog maar nooit uit het hart
m2+ 15 *pien

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:44

Ik heb op mijn fjord van 1.52 een weatherbeeta landa met een amigo stalden er onder voor de koude dagen. Verder ligt rhino van horseware of domenic dekens erg fijn. Ik heb maat 6.3(1.95) of 6.6(200) erop liggen. Niet zo zeer voor de lengte maar wel voor voldoende schouder vrijheid.

Wodan en ik onderweg in de M2

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:21

Ik heb voor het eerst een deken van HV Polo en die zit echt als gegoten. Nou moet ik wel zeggen dat mijn Fjord enorm slank is en de voorste riempjes op max staan. Ik heb ook goede ervaringen met Weather Beeta.

Service van A tot ZZL
Grondwerk | Klassieke dressuur | Natural Horsemanship | Communicatie | Vervoer

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:31

Hier ook alleen nog maar amigo op mijn Fjord! Die is ook aardig breed en de dekens zitten super mooi. Nika heeft ook een goede pasvorm maar gaan minder lang mee vind ik altijd dus ik hou het bij amigo

Teckel_Lover

Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:30

ik heb voor mijn fjord een epplejack eigen merk deken. en die past prima.

Everything you want, is on the other side of fear...

Bo_Y

Berichten: 4551
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Welke deken voor jou fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:42

Ik heb een rhino wug in 191, die ligt fijn en de Rhino plus in 191 ook. Maar van de weatherbeata landa krijgt bo schuurplekken...

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:46

Ik heb een 150 grams amigo deken voor mijn fjord en een 300 grams pagony onderdeken. De amigo ligt perfect en de pagony is alleen voor als het echt koud zou worden. Als regendeken heb ik een 0 grams ongevoerde regendeken met aansluitende hals van premiere. Die vindt ik ook erg goed liggen.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:41

Inderdaad, ik zweer ook bij Bucas! Mijn Fjord van 1,38 heeft maat 175 en past perfect de Bucas Freedom. Bij andere merken kreeg ze altijd drukplekken op de schoft en deze winter voor het eerst een Bucas aangeschaft. Totaal geen last van, ben zo tevreden dat ik ook gelijk een 0 grams regendeken voor van de zomer heb aangeschaft! (Voor op het land met de regenachtige dagen)

Kita, Beer en Winner <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance en 20 bezoekers