[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36812
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:10

O maar dat is helemaal niet zo'n moeilijke manenkam om te knippen. Maar zou niet te lang wachten hoe langer het word hoe moeilijker het is om fatsoenlijk te knippen. ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:16

Ik heb bij mijn fjorden lang haar, maar bij mijn Barock Pinto wel een fjordenboog. Valt inderdaad alles mee. Maar inderdaad niet te lang wachten. Anders valt de boog in spagaat en is het veel lastiger knippen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:17

Maureen95 schreef:
Hah :P maar wil het wel recht en met een boogje :D



Ja dat snap ik, oefening baart kunst. Die van mij is ook nog steeds niet perfect. Ach zolang we nog niet naar de keuring gaan

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:18

Ik zal het zondag dan maar eens gaan proberen! Ik zal even een before and afterfoto maken :P

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:20

Ja Amber jouw kudde is prachtig! Ik vind Mees ook zoooo leuk :))

Maureen gewoon de schaar erin! Het 'groeit wel weer' én oefening ......

Mosi ze aalstreep is heerlijk duidelijk aanwezig.. begint een echt ventje te worden en zit heerlijk in ze vacht <3

Afbeelding


Afbeelding

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:46

*\o/* Oh hij heeft echt een papa Aalstreep

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:14

Erg leuke kudde Amber!

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:47

Super leuke kudde amber,

Vandaag was het zo heerlijk weer dat ik der maar had opgezadeld en gegaan ben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36812
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:53

:D
Afbeelding
De mijne is met deken. <3

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:27

Marcella schreef:
:D
[ Afbeelding ]
De mijne is met deken. <3



Lief die fjorden kudde <3

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:51

Heerlijk Anouk! :))
Leuk zo een kudde met ook fjordjes ertussen Marcella, als je inzoomd.. zo een aandoenlijk koppie <3

Groeit als kool kleine Mosi :oo


Afbeelding


Afbeelding

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:28

Wat een super leuk hoofdje ziet hierboven op,

Heel erg aan hetvtwijfelen of ik een veulen van ivorna wil ze is nu 9 jaar en in het verleden als het goed is 1 veulen gehad, maar als ik al jullie babyfjordjes zie wordt ik weer helemaal verliefd

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:47

En ons overzichtje van het afgelopen jaar
Afbeelding

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:32

Netjes hoor :))

Hij groeit echt als kool Jaimy, niks geen naarling zeg!

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:39

Amber_ schreef:
Netjes hoor :))

Hij groeit echt als kool Jaimy, niks geen naarling zeg!


Word een echte heer :j Vind dat ie ook écht wel wat heeft van zijn knappe papa <3


Afbeelding

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:13

Wat een knapperd die Mosi! Veulens zijn altijd leuk! Ik fantaseer ook altijd over Wieke met een veulen. Maar ik denk dat ik er geen afstand van kan doen en 2 paarden is teveel van het goede.
Helaas is bij ons de hele boel bevroren en kunnen we niets anders dan wandelen. Laat ze daar een ontzettende hekel aan hebben. Maar we hadden geluk gisteren. Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat we vrij weinig andere dingen kunnen doen haha!

Afbeelding

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:19

Onze oma ook in de sneeuw. Meet Raya,een 21 jarige Fjelljon merrie , sommigen van jullie zullen haar wel kennen!
Afbeelding
Afbeelding

Ze is zo schattig in de wintervacht <3

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:22

Vandaag ook mijn jonge man eens op de foto gezet.
Al gaat het misschien niet lang meer een 'man' zijn... Hij begint echt gevaarlijk te worden in zijn manieren. Vandaag mijn vriend aangevallen en in zijn buik geslaan tijdens het steigeren. Heeft voor mij wat de doorslag gegeven met het zicht op onze toekomst als er ooit kindjes komen is dit te gevaarlijk.
Zal zijn hengstenkarakter wel missen in het rijden :(
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Marcella

Berichten: 36812
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:25

Stukje rust kan het voor sommige paarden ook uiteindelijk zijn. Ik wil niet weten hoe die van mij vroeger was als hengst, maar wil best geloven die een behoorlijk draak is geweest (is alleen voor mijn tijd al zijn ballen verloren). :=

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:46

Marcella schreef:
Stukje rust kan het voor sommige paarden ook uiteindelijk zijn. Ik wil niet weten hoe die van mij vroeger was als hengst, maar wil best geloven die een behoorlijk draak is geweest (is alleen voor mijn tijd al zijn ballen verloren). :=


Rust zal het hem niet zijn denk ik (of ik kan het mis hebben natuurlijk), maar mijn man komt uit een rustperiode van alweer 2maand, hij krijgt naar mijn mening echt vaak rust (maar kan het mis hebben he!), hij mag elke dag 1 a 2 maal los in de paddock, dus zit echt niet hele dagen in zijn boxje, en ik rij hem nu sinds een kleine 2weekjes... Of zou het echt nood aan rust zijn denk je? Meestal was het echt omgekeerd in zijn geval, werd hij kalmer wanneer ik ging werken met hem en hij dus super veel aandacht kreeg onder het zadel (het is een echt werkertje), het vertroetelen en knuffelen enzo is niet echt zijn ding, wordt hij super humeurig van.
Ik weet het echt niet, zit echt wat met de handen in het haar. :( Maar wil gewoon niet dat er gewonden gaan vallen, ook al is het mijn droom om een fjorden hengst te hebben puur voor het gedrag juist. Heb dit zoveel liever dan het ruinenkarakter... Het is echt niet simpel ;(

marjank1987Jarig

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:00

Wat een knappe fjordjes komen er toch voorbij :) Die kleurrijke kudde wat een droom :D <3
Vandaag was het echt heerlijk weer, koud maar wel zonnig. Vriend lief aan gekeken om wat foto`s van ons samen te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:46

Hier hadden we een heel avontuur. We zouden al naar de Drunense Duinen gaan met de honden, maar het was zulk mooi weer, dat ik echt zin had om te rijden. Dus ponies opgeladen, honden opgeladen, man opgeladen met fototoestel, dochter in haar skipak gehezen en op pad. Daar aangekomen raakt Caj helemaal over de zeik over de drukte of weet ik wat en trekt zo mijn hoofdstel kapot! Niks meer aan te redden. Had nog geprobeerd iets met de keelriem van pony van dochter te doen, maar het was echt een verloren zaak. Ik dacht echt dat we weer naar huis konden. En ik zat nog niet eens in het zadel!

Gelukkig had ik haar touwhalster om gelaten (ik weet niet waarom. Doe ik anders nooit.) Daar was ik nu heel blij om. Dus teugels aan het touwhalster gehangen en dan maar wandelen. Maar dat was echt dramatisch. Ze was echt aan het drammen en het werd er niet beter op. Dus op een rustig stuk ben ik er toch maar op geklommen; op hoop van zegen.

En ze was me toch braaf! Niet te geloven! Als ze had besloten om te gaan rennen en te stieren, had ik echt geen stuur en geen rem gehad. Maar ze was echt super! Af en toe wat drammen, maar kon met de zweep wat links en rechts aan tikken om aan te geven dat ik toch echt de andere kant op wou (of stil wou staan). Ze was dan meteen voor rede vatbaar. Echt zo supertrots op mijn drammerige heethoofd! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:58

IwanLuver schreef:
Onze oma ook in de sneeuw. Meet Raya,een 21 jarige Fjelljon merrie , sommigen van jullie zullen haar wel kennen!
[ [url=m/FvHdUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ozj4QQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is zo schattig in de wintervacht <3


Is zij de moeder van fjord Bailey (v Sverre)?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:59

Aco schreef:
Vandaag ook mijn jonge man eens op de foto gezet.
Al gaat het misschien niet lang meer een 'man' zijn... Hij begint echt gevaarlijk te worden in zijn manieren. Vandaag mijn vriend aangevallen en in zijn buik geslaan tijdens het steigeren. Heeft voor mij wat de doorslag gegeven met het zicht op onze toekomst als er ooit kindjes komen is dit te gevaarlijk.
Zal zijn hengstenkarakter wel missen in het rijden :(
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Jammer dat het zo gaat, misschien gewoon puber gedrag en gaat t over als hij ouder wordt?

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:32

xxVon schreef:
IwanLuver schreef:
Onze oma ook in de sneeuw. Meet Raya,een 21 jarige Fjelljon merrie , sommigen van jullie zullen haar wel kennen!
[ [url=m/FvHdUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ozj4QQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is zo schattig in de wintervacht <3


Is zij de moeder van fjord Bailey (v Sverre)?

Nee, ze heeft veulen gehad, maar die is vrijwel direct naar de geboorte overleden..