[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:26

Citaat:
Haha geloof het of niet, mijn fjord krijgt onbeperkt hooi :j


Die van mij moet ook echt véél eten. En ik en bij hem altijd juist bang nu dat hij te dun wordt. :') Heb hem al een keer een winter echt goed moeten bijvoeren.

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:57

Fabster schreef:
In die van mij (2) kon je de ribben echt niet vinden. Toch niet normaal! Waarom laten mensen die fjorden zo dik worden?

Soms kan je er niet altijd wat aan doen. ;)

Afbeelding
Overzichtje van te dik naar beter.

Maar we hebben ook te mager gehad helaas. -O-
https://myalbum.com/photo/N6cS3qHvvHmh/med.jpg
https://myalbum.com/photo/YmIO0Nw5gfoz/med.jpg

Van het voorjaar 19 jaar en nu paar jaar op prascend.
Afbeelding

Voor die van mij is de beste oplossing in Brabant zetten blijkbaar gaat dat het beste met gras. Heb hem ook op een stal gehad zonder gras, maar daar had ik geen happy pony (zou ook kunnen door de zere voeten van het steenpuin).

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:07

Dankje Aria! Leuk om mee te praten in het topic :j En ik vind de foto inderdaad ook erg tof, wil hem graag aan de muur :)

Wow wat een verbetering Marcella! Ik vind het een erg leuke fjord! En ik vind fjorden in westernoutfit ook erg knap :j

Toen ik 2,5 jaar geleden begon met het verzorgen van Winnie, kreeg ze ook onbeperkt hooi. Er werd toen helaas ook niks aan haar zomereczeem gedaan en ze zag er zo uit :\
Afbeelding
Afbeelding

In mei dit jaar was ze gelukkig zo :D
Afbeelding
En een foto van gister:
Afbeelding

Hoeveel hooi geven jullie? Wij hebben meer kuilvoer en heb de dierenarts die kwam enten hoeveel hij zou geven. Hij had toen 8 kilo uitgerekend en dat kreeg ze ook al. Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, te dik of goed zo?

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:09

Die van mij staat nu op het moment op een paddock paradise waar onbeperkt hooi gevoerd word.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:19

Ik vind dat niet te schatten vanaf een foto zo met wintervacht. Lijkt me zo wel aan de dikke kant, maar wat ik al zei, die buik is geen graadmeter en echt vetophoping zijn zo niet te zien. Zolang je de ribben kunt voelen hoef je je weinig zorgen te maken.

Die van mij krijgt zo'n 10 kilo hooi per dag. Het is niet onbeperkt, maar als ik meer geef loopt ze het overal naartoe en wordt het een grote paasei zooi waardoor ik de helft weg kan gooien. Dus het is bijna onbeperkt zeg maar :+ Toen ik haar nog niet thuis had kreeg ze weleens kuil en dat wilde ze of niet eten, of het zette best flink aan dus ik voer zelf alleen maar hooi.

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:30

Afbeelding
Deze is meest recent trouwens en doe niet echt aan laten afvallen na hem een keer te mager gehad heb. Ben juist blij als ik winter door gaat komen zonder bijvoeren senior priores. Wel een buikje, maar ribben zijn trouwens gewoon te voelen en eigenlijk zeg ik zelfs dat hij niet veel meer mag afvallen. We rijden niet veel meer ongeveer 1/2 in de week op het moment.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:49

Ik heb nu ook een fjord waarbij ik uit moet kijken dat hij niet te mager wordt. Maar hij is 26 (bijna) en aan de pergolide ook. De merrie is nu goed. Ze kunnenook wel op weer meer hooi. Minder werk voor mij. Maar inderdaa, bij onbeperkt moet ik zoveel weggooien, dat ik daar ook niet aan begin.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:51

Wieke blijft gelukkig meestal aardig op hetzelfde gewicht. Al wil ze in de zomer, ondanks strookbegrazing, wel een paar vetjes erbij krijgen. Op dit moment krijgt ze overdag zo goed als onbeperkt en voor de nacht een flinke berg hooi en dan 's ochte ds en 's avonds een handje brok/muesli gemengd. Ook erg weinig dus. En hier doet ze het al jaren prima op.

Afbeelding

Haar manen hebben er denk ik 1,5 jaar over gedaan om van 'alles eraf' tot dit te groeien. Op het moment hebben ze denk ik hun maximale lengte bereikt (helaas!) want ze zijn al een tijdje zo lang als dit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:54

Leonyvk schreef:
Dankjewel :)
[ [url=m/V7OKMp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn ook goede maatjes <3
]


Wat een plaatje! Ik ben gek op bonte fjorden! :j

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:01

Aria_zz schreef:
Dat is inderdaad helemaal anders! Als je er voer blijft in kappen, nee dat gaat niet. Ze zijn nu eenmaal anders dan het gemiddelde paard. Vond ik ook wel moeilijk in het begin, ik kwam van een ander ras. Die fjorden zijn toch echt wel erg speciaal :P

Vroeger wist ik daar zelf ook niets van. Maar het blijft een moeilijke relatie, tussen voer en fjord. En hij is nog steeds te dik hoor, maar niet meer dat het gevaarlijk is. Maar ik denk dat bijna elke fjorden eigenaar dat wel kent :P

Zo was die van mij deze zomer:

[ [url=m/apZvLF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met dubbele vlecht in de manen 8-)

En ondertussen loopt hij lekker vlot voor de koets

[ [url=m/owswFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu opnieuw even pauze, aangezien hij een kleine ontsteking had en ik moet leren.

Leonyvk, erg mooi je overzichtje! Wat is ie knap geworden! Nu nog van puber naar echt volwassen :D

Welkom Jets, mooie foto die in het bos!


Is dit nog steeds Hildar II?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:44

Anita, ja absoluut!
Ziet hij er al zo anders uit dan op andere foto's? :=

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen hier en de fjordseltjes :D

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:59

Paar fototjes van vrijdag


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:42

Anouk97x wauw die is gaaf!

Bloemetje75
Berichten: 1992
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:44

Afbeelding

Dit is Mette, mijn 5jarige ruin.

Bloemetje75
Berichten: 1992
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:47

Afbeelding

En Lajke, mijn 25jarige merrie afgelopen september op de keuring in Genk.

Blij met mijn tweetal!

aniquegraaf
Berichten: 647
Geregistreerd: 02-12-12
Woonplaats: Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:09

Mijn lesklantje met de fjord! Ze zijn samen zo leuk aan het rijden ;)
Meisje zelf is nog maar 7 jaar :D
Afbeelding


En ja onze dame is ook snel te dik, maar het is nu redelijk goed op gewicht. De zomers zijn vooral erg lastig :+

Calice

Berichten: 9856
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:00

Wat een leuke fjorden weer allemaal!

Hier gaat het goed met mijn haarbal <3 !
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:16

Haha! Mooi kapsel, Cadice!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:09

Op knap gewicht houden is meestal wel lastig ja, het gaat er zo snel aan maar er minder snel af. Onze ene fjord was bij aankoop ook veelste dik, de vetribbels zaten op de buik en op kont en nek. Nu begint ze al aardig op mooi gewicht te komen en zijn de meeste ribbels gelukkig verdwenen. Hier staan ze nu ook op strookbegrazing en ik ben daar erg tevreden over :)

Marcella, jouw fjord is ook mooi opgeknapt zo anders! Die galopsfoto met neckrope, wat gaaf zeg!
Simoneee, oh wauw, wat een bos met manen! Staat erg stoer!
Anouk97x, die is ook knap, wat is de afstamming als ik vragen mag?
Verder, mooie foto's vind het altijd weer leuk om te zien hoe ieders fjordje er bij staat, zelfs in hun wintervacht zien ze er nog top uit :D

Viola heeft op oudjaarsdag sterretjes op de kont gekregen
Afbeelding

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:15

De vader van mijn fjord is yordy helaas kan ik er niet/ nooit iets over vinden en de moeder ysabel

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:05

anouk97x schreef:
De vader van mijn fjord is yordy helaas kan ik er niet/ nooit iets over vinden en de moeder ysabel


Dat komt omdat Yordy maar 1 seizoen gedekt heeft, weinig nakomelingen heeft daardoor helaas.

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:05

Dankjewel dat verklaard het

marjank1987Jarig

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:39

Hier ligt er sneeuw :) Natuurlijk kan ik het dan niet laten een paar foto`s te maken...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:52

Wat een mooie donkere voorpluk heeft deze hierboven!

Ik heb vandaag nog eens lekker gespeeld met mijn kleine deugniet. Door zijn hengstengedrag bijt hij echt overal graag in en smijt hij alles in het rond (ballen, zwepen, touwen en halsters). En door zijn jonge leeftijd een super super grote speelvogel dus.
Afbeelding

Ga hem toch stiekem een beetje missen. We vertrekken morgen richting IICH Groningen met ons ander paardje, dus het is enkele dagen mijn kleine fjordenman missen.

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:36

Afbeelding
Mijn knappe vriendje op fotoshoot <3
Hij doet het zo erg goed, hij is vanwege een peesschedeontsteking nu al 6 weken op boxrust. Morgen weer naar de dierenarts om te kijken hoe het er voor staat. Ik hoop zo dat het beter gaan en dat hij weer lekker de wei op mag! :j