nakomelingen gidar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

nakomelingen gidar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:08

hoi,

ik sinds gister trotse eigenaar van een gidar x rinka van dit jaar. heeft er nog iemand een zoon/dochter van gidar? lijkt me leuk te zien hoe dat die uitgroeien en wat voor karakter ze hebben.

groetjes

fjordnina

Re: nakomelingen gidar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:53

Gidar heeft dit jaar zijn eerste lichting nakomelingen, dus het zijn nog allemaal ukkies.

Je zou Jilly eens kunnen vragen.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:43

De nieuwe eigenaresse van Kronos! (zo heet hij toch he?)

Ik kom al jaren op de stal waar Gidar staat en ken 'm dus al van veulen af. Ik vind hem echt helemáál geweldig! Qua type is hij helemaal mijn ding. Lekker breed, maar toch wat langergelijnd en erg soepel in de bewegingen. Er zit heel wat power in dat beestje :j

Het speelt een beetje in zijn nadeel dat hij in alles wordt vergeleken met Brijol (de grijze), want dat is echt de crème de la crème als het gaat om kleur en karakter. Dus Gidar komt een beetje over als de stoerste en de macho, maar eigenlijk schuilt daarachter een enorm lieve en aanhankelijke hengst.

Over de nakomelingen is weinig te zeggen, hij is nu pas bezig aan zijn 2e dekjaar. Wij hebben zelf 2 hengstveulens van hem. Het zijn prachtexemplaartjes met gangen om U tegen te zeggen, maar er zit wel een karakter op ook hoor... Maar de moeders (halfzussen, uit dezelfde moeder) zijn ook niet de makkelijkste.

Eentje van hun gaat mee naar de keuring in september.

Ik heb vandaag toevallig nog wat foto's van hem gemaakt.
Afbeelding

Van de veulens heb ik geen recente foto's. Ik zal proberen om van Kastor er binnenkort nog te maken!