Ik loop eigenlijk al een hele tijd met het gevoel dat ik heel graag weer met een jong dier zou willen beginnen.
Taco heeft heel heel hard voor mij gewerkt en zijn best gedaan maar de uitdaging is er nu een beetje af.
Mijn vriendin Yvette (Izabella hier op bokt) is al een tijd op zoek naar een goed leerpaard maar heeft een 2.5 jarige (Cosimo) staan en een merrie die niet al te makkelijk is (Iza).
Nu ruilen wij onderling wel vaker van paarden. O.a. met Vera (van Sandrien) die naar mij toe komt, Taco die naar Yvette gaat, Iza die naar Sandrien gaat maar we hebben er nooit over nagedacht om dit vaste vorm te geven.
Totdat we een tijdje geleden Cosimo gingen verweiden we eigenlijk aan het gesprek raakte dat Yvet het niet zo zag zitten om hem helemaal te beleren en ze toch zo graag een leerpaard wilde ipv een jong dier. Van het een kwam het ander en ondanks dat ik het erg moeilijk vind hebben we besloten onze ruilingen een vaste vorm te gaan geven.
Taco gaat verhuizen naar Yvette
Cosimo wordt mijn nieuwe troef
Iza gaat naar Sandrien (als menpaard).
Cosimo heb ik practisch geboren zien worden dus ik vind het erg leuk om hem straks ook helemaal op te leiden. Yvet heeft al heel vaak op Taco gereden en ons altijd gesteund en begeleid met wedstrijden en activiteiten.
Aanstaande zondag laat in de middag zullen we de paardjes gaan verhuizen.
We hebben er nog even mee gewacht omdat we Fieke de gelegenheid wilde geven om een winstpuntje te halen in het M1 met Taco.
Het zal allemaal best wennen worden voor iedereen, maar ik denk dat onze fjorden op deze manier meer op hun juiste plekkie zullen zijn. Taco kan ik ieder moment van de dag opzoeken en ik weet 200% zeker dat hij bij Yvet in goede handen is.
De geplande fotoshoots, shows e.d. gaan gewoon door, dan mag ik hem van Yvet gewoon lenen

Laat me jullie voorstellen aan mijn nieuwe troef Cosimo.
Een 2.5 jarige ruin uit Vjostar x Ansgar Skellerod met hele mooie wildvlekken.
Cosimo

Cosi en ik toen hij nog heel klein was

Taco en Yvette