Grand prix fjord in Amerika!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Re: Grand prix fjord in Amerika!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:45

Moirsa schreef:
nina88 schreef:
Ik krijg vast heel dit topic over me heen met deze opmerking.. Maar ik vind een fjord voor de hogere dressuur niet gepast.. Dressuur gaat voor een groot deel om uitstraling, naar mijn mening.. En een fjord vind ik nou niet bepaald een sierlijke uitstraling/gangen hebben.. Daarbij vind ik een fjord gewoon echt tekort schieten in vergelijking met dressuurpaarden.

Ik ken 2 paarden die 'dressuur gefokt' zijn, die alles behalve sierlijk zijn. gewoon LOMP.
Waarom wou een fjord minder dan een KWPNer zijn?

Dat ben ik helemaal met je eens! Een fjord doet zeker niet onder voor een KWPN'r, alleen je ziet meer kwpn'rs in de hoge dressuur sport als bijv een fjord. Knipoog Dus ik denk dat een fjord zeker zoveel uitstraling kan hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:09

boaz1 schreef:
oh leuk!!
ben benieuwd!!
vind die regeling van die hoogt van t paard maar dom
het gaat er toch om wat je presteerd???

Vind ook dat je wel moet afvragen of het wel eerlijk is voor een dier wat hier absoluut niet voor gebouwd is..... Knipoog

Maar vind het wel een topprestatie.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:05

Marcella schreef:
Vind ook dat je wel moet afvragen of het wel eerlijk is voor een dier wat hier absoluut niet voor gebouwd is..... Knipoog

Maar vind het wel een topprestatie.

Nouja... blijkbaar heeft deze Fjord er wèl de bouw en de aanleg voor, anders zou hij niet langdurig op dit niveau hebben kunnen presteren (met redelijke scores ook nog).

Het klopt dat Fjorden van oorsprong natuurlijk niet voor dit doel gefokt zijn en warmbloedpaarden wel. De laatsten voldoen dan ook meer aan het 'plaatje' dat men graag ziet, maar plaatjes zijn ook voor een goed deel het produkt van de laatste mode. De dressuurpaarden van rond 1900 zagen er heel anders uit (qua bouw en beweging) dan de paarden van nu.

Voor welk ras je ook kiest, het basisdoel wordt niet gewijzigd. Dressuur gaat om het gymnasticeren van het paard, en Anne met Wez blinken als combinatie hier duidelijk in uit.