Waar hebben julllie je Fjord(en) vandaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stekkie

Waar hebben julllie je Fjord(en) vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:54

Ja dat is dus mijn vraag.. Ik heb in 2005 mijn fjord verkocht omdat het niet meer ging..
Nu gaat het toch wel weer heeeel erg kriebelen; een eigen paardje!
En toch wel heel graag een fjord... :9
(Heeft lang geduurt omdat ik een tijd echt bang geweest om te rijden,
dit ivm de gebeurtenissen tussen mij en mijn vorige fjord.. )

Nu kijk ik op bokt, fw, marktplaats, noem maar op..
Maar mijn vraag is waar hebben julllie je fjord vandaan?
Internet, fokker, zo ja; welke. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Voor & nadelen met internet of fokker? ..

Ben heel benieuwd :)

Liesjeloef

Re: Waar hebben julllie je fjord(en) vandaan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:07

Ik denk dat je het beste gewoon op plaatsen gaan kijken, kijken hoe jij het vind, leuke pony;s en of er een leuke pony voor jou tussen zit.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:43

De een heb ik van een van de gasten van het hotel van mijn ouders gekocht. Die merrie is gefokt bij Wijlhuizen uit Vaassen. Zij verkopen echter niet aan particulieren. De andere kwam drachtig bij Nijend vandaan.

Hier op het fjordenforum staat een complete lijst met fokkers.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:44

Jeskim komt van een particulier, die was er niet echt goed aan toe en rijden was een ramp, daar heb ik heel wat aan moeten sleutelen..

Tea komt bij Stal Dolfing vandaan en is een superpaard!!

Bente en Elvis heb ik zelf gefokt uit Jeskim.
Heb zelf al meerdere veulens gefokt uit zowel Jeskim als Tea.

Bente en Elvis zijn overigens te koop. Bente is licht bereden en betuigd en erg braaf, als je meer info wilt stuur dan even een PM.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:54

Mijn eerste fjord Piet heb ik gekocht bij van Selm in Waarder. Hij was toen hengstenhouder van het stamboek en had wat jonge dieren in de opfok staan.

Shadow heb ik gekocht bij Else van de Berg in Vaassen, zij fokt hobbymatig en ik heb Shadow gekocht toen ze 8 maanden was.

Carolinef

Re: Waar hebben julllie je Fjord(en) vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:00

eerste fjord via site van divoza, 2e fjord via MP, 3e fjord via BM stables (internet dus) huidge fjorden via site van fokker (duitsland) en verkooplijst van het stamboek (www.fjordstudbook.com)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:43

Mijn eerste fjord via via..
Mijn huidige fjord heb ik tien jaar terug als veulentje uitgezocht uit een natuurgebied, de slikken van flakkee..

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:06

Kinderboerderij :+ (allebei ;)).
Fokkers via het stamboek die kunnen je heel veel info geven.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:08

Mijn eerste Fjord bij de fokker vandaan. Van mijn huidige 3 Fjorden heb ik er 2 als moeder en zoon van een hengstenhouder gekocht en nr. 3 zat toen nog in de baarmoeder en is dus bij ons geboren. Aanstaande nr. 4 uiteraard ook maar nu hebben we zelf bewust voor de dracht gekozen.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:39

Ronan komt van mijn schoonvader vandaan. Dat is dus ook de fokker. Helaas moet ik hem nu gaan verkopen.
Anca was het tweede veulen van onze merrie Ulvi. Ulvi hebben we gekocht bij een fokker in Appeltern. Zijn naam hebben we weer via de hengstenhouder gekregen. Helaas is Ulvi overleden toen Anca zo'n kleine 4 maanden oud was. Evita hebben we ook en dat is de eerste dochter weer van Anca.
Jasmijn, onze minishet, ben ik aan gekomen via een bijrijdster van iemand van een ander forum.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:41

Ik heb mijn fjord via marktplaza gekocht, maar als ik er nu 1 zou kopen, dan zou ik het via een fokker doen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:57

Ik heb mijn fjord onlangs in Balloo gekocht bij de fam. Dolfing. Fantastisch! Zij fokken zelf maar kopen ook wel eens een paardje die dan later weer doorverkocht wordt. Hele lieve, betrouwbare mensen en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken! Ze hebben Manus (grootste fjordendekhengst) ook staan (kwijl)! Hun site is geloof ik niet helemaal up-to-date maar je kunt ze altijd even bellen. Ze wonen in Balloo, vlakbij Assen.

Succes!!

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:17

Tsjallien en Ezra heb ik als moeder en zoon gekocht bij Nijend.
Ezra was toen 2 weken oud.
Half jaar later hebben we Doortje gekocht. Zij komt bij Bart van den Berg vandaan, maar was van de fam. Wijlhuizen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:52

Mijn eerste fjord heb ik bij de Wildkamp in Wijk bij duurstede vandaan.
De fjord die ik nu heb heb ik via marktplaats maar bleek van mijn vroegere bijrijdster van mijn eerste fjord te zijn(puur toeval)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:49

Alinde komt bij bart v/d berg vandaan!!

Vera kwam van een particulier

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:12

mijn fjorden komen van de boerderij waar ik jaren meegeholpen heb. De boer fokt gewoon voor de plezier. wij hebben 3 fjorden van hem gekocht.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:28

Malle heb ik gekocht bij http://www.bvandenberg.nl/ . Ze stond bij hun in opdracht van de fokker te koop. Ik heb er een erg goed gevoel bij gehad, mocht hara lekker op mijn gemakje bekijken, kreeg ook anderen te zien, mocht haar laten keuren (heb ik niet gedaan om persoonlijke redenen) en mocht ook zo vaak komen kijken als ik wilde. Verder heeft ze daar zelfs nog een aantal weken gestaan tot ze bij mij thuis kon komen, en dat zonder extra kosten. Ik zou daar dus ook zo weer kopen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:31

Mijne gekregen van een toenmalig hobby fokker :D . Dat is nog eens ultieme luxe.
(vriendin van me, vandaar gekregen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:34

Mijn eerste fjord kocht ik bij fokker/handelaar Jan van Niekerk in Alphen aan den Rijn. Hij had deze niet zelf gefokt trouwens, deze was voor de handel. Uitgebreid de tijd gehad om kennis te maken, te testen en te keuren. Keurig gegaan.

De tweede heb ik van een particuliere fokker uit Enschede, ik weet niet of ze het waarderen als ik hun naam noem dus dat doe ik voor de zekerheid niet. Ook hier héél uitgebreid de tijd gehad en genomen. Zij zochten het juiste baasje (paardje was al eens verkocht geweest en teruggekomen) en ik het juiste paardje. En da's goed gelukt voor allebei :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:57

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:01

Ik heb mijn fjord gekocht bij Stal de Spaane Kampen van de familie Henken in Veenendaal. We hebben uitstekende begeleiding gehad +:)+

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:20

Ik heb Sam van marktplaats, van een man die niet fokte ofzo maar die er gewoon geen 6 kon onderhouden.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:56

kristelhans schreef:
Ik heb mijn fjord onlangs in Balloo gekocht bij de fam. Dolfing. Fantastisch! Zij fokken zelf maar kopen ook wel eens een paardje die dan later weer doorverkocht wordt. Hele lieve, betrouwbare mensen en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken! Ze hebben Manus (grootste fjordendekhengst) ook staan (kwijl)! Hun site is geloof ik niet helemaal up-to-date maar je kunt ze altijd even bellen. Ze wonen in Balloo, vlakbij Assen.

Succes!!

Bodan heb ik ook gekocht van Jan en Jose, nooit geen spijt van gehad.
Leuke artikel trouwens

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:40

Tjootje heb ik via fjordennet.nl gekocht bij een particuliere fokker in zeeland. Cadiz komt bij hengstenhouderij Hestegaarden vandaan, die heb ik gewoon gebeld of ze nog wat hadden staan voor de verkoop :D

Ik zeg maar zo, tis maar net waar je je droomfjord tegenkomt :D

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:46

Mijn fjord komt van marktplaats! Ze heeft dan wel een hele geschiedenis, 4 eigenaren in 5 jaar.... Maar dat weet je toch niet van te voren. Ze is wel erg lief!!!