Einde sportcarriere Taco en ik.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Einde sportcarriere Taco en ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:58

Ik merkte eigenlijk al een tijdje dat Taco niet meer zo liep als dat hij voorheen deed. Hij was stijf en stug in het begin. Maar naarmate ik aan het rijden was ging hij gewoon weer lekker.

In eerste instantie dacht ik dat hij misschien wat overwerkt was dus heb ik hem 2 weken op landvakantie gedaan bij Sandrien.
Maar toen hij terug kwam was het eigenlijk nog erger dan daarvoor.
Kreupel is hij nooit geweest maar het voelt gewoon niet zo zoals het vroeger deed.

Voor gister stond er dus een afspraak bij de kliniek in Bodegraven.
We begonnen met heen en weer stappen en draven en daar was weinig aan te zien.

Daarna de buigproeven.... die waren echt dramatisch slecht Verdrietig
De moed zakte niet in mijn schoenen maar echt de grond in richting China Verdrietig
Ik keek mijn zus al aan en moest echt moeite doen om niet meteen al in janken uit te barsten.

De dierenarts wilde Taco daarna even onder het zadel zien. Ze hebben daar echt een hele mooie bak met agterbergbodem en Taco liep dan ook als een zonnetje. Hij vertelde nog tegen mijn zus dat hij net de slechte buigproeven had gezien anders had hij niet geweten waarom we er waren.

Foto's maken, voor van zijn knieen en kogels en achter van zijn kogels en sprong.
Taco stond echt voorbeeldig stil, wat een heerlijk dier is het toch ook :L
Daarna buiten wachten, dat lijkt wel een eeuwigheid te duren zeg.

De DA riep ons erbij en we begonnen met zijn voorbenen. Niet meer puntgaaf maar voor een paard van zijn leeftijd en prestaties prima. Niks mis mee. Achter kogels idem dito. Ik kneep hem al een beetje... de spronggewrichten achter moesten we nog bespreken.
En daar kwam dan het hoge woord.... Taco heeft spat ... aan beide achterbenen.

Volgens de DA moet het al een tijdje aan de gang zijn wat het bot is bijna vergroeid al. Vandaar dat ik het nu het meeste merk omdat de pijn er nog in zit.
Hij legde heel netjes uit dat zodra de botten aan elkaar zijn gegroeid de pijn er voor Taco af is. Dat spat niet goed is maar dat de vooruitzichten niet slechter zijn dan dat de situatie nu is. Hij zal misschien nog ietsje stijver worden in zijn achterhand met opstarten dan dat hij nu is maar daar zelf minder moeite mee hebben dan nu omdat hij dan geen pijn meer heeft.

Hij mag gewoon dressuurmatig onder zadel blijven maar ik moet heel goed aan gaan voelen wat wel en wat niet gaat omdat de ene dag de andere niet meer zal zijn Verdrietig
Hij mag niet meer springen en niet meer crossen.

Omdat ik de laatste tijd al heb gemerkt dat het Z2 gewoon zwaar is voor Taco wil ik het hem niet meer aan doen om door te gaan in de sport.... De beslissing is niet makkelijk maar voor hem wel het beste.
De show blijven we wel rijden. Die zijn niet zo frequent en daar geniet hij juist zo van, dat wil ik hem niet afpakken.

Aan de ene kant opgelucht dat ik nu weet wat het is en dat hij b.v. geen artrose heeft maar het valt me toch zwaar... nog nooit een pas kreupel gelopen en nu heeft hij spat.
Gisteravond toen ik thuiskwam gleed ik de laatste trede van de trap naar beneden, het deed me helemaal geen zeer maar ik ben op de grond blijven zitten en heb echt zitten snikken... alle spanning kwam eruit ....

Taco is gister ingespoten, moet nu een week stappen en dan rustig weer opbouwen.....
Op Fjovrili zal ik nog één keer en voor de laatste keer met hem starten... daar zal niemand me raar aankijken als ik er niet helemaal bij ben met mijn hoofd.

Zolang ik voel dat hij de shows nog leuk vind gaan we daar mee door....

Deze foto vond ik nog op de comp... Taco als 5 jarige behangen met prijzen Lovers
Afbeelding

joyce83

Re: Einde sportcarriere Taco en ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:01

Pfff dat is niet niks. Gelukkig heb je heel snel gemerkt dat hij niet zo liep als normaal. Taco mag heel blij zijn met zo'n baasje.
Wie weet hoe het uitgroeit, misschien valt het nog mee en kan hij nog altijd met plezier bereden worden. Dat je niet nog hogerop komt dat is jammer maar stel hij zou wel nog de shows kunnen lopen dat is dan nog heel wat.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:02

Wat een rotnieuws! Maar kan me wel voorstellen dat het fijn is om te weten wat het is! Veel sterkte iig en geniet van de laatste keer samen starten

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:04

Kel ik zit met tranen in me ogen. Verdrietig
Ik vind het zoo sneu voor je(en voor Taco natuurlijk) Ach gut
Kusje

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:05

Die foto Haha! Haha! Wat een broekies allebei nog... Haha!

Tis heel erg küt, maar Taco kan pijnloos oud worden, en hij hoeft zijn leventje als showpaard niet op te geven Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:08

Ach Meissie!!!! wat kl0te voor je zeg!!!

maargoed, het is niet de einde van de wereld, slechts het einde van een sportcarriere! Ik hoop dat jullie nog lang heel veel plezier van elkaar mogen hebben............

Dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:10

Jeetje meid...wat een rotnieuws. Ach gut En wat een spanningen... Maar gelukkig weet je nu wat t is en heb je voor Taco kunnen besluiten geen wedstrijden meer te rijden maar jullie shows zullen blijven doen! Ja Ik hoop jullie nog eens te komen bewonderen!

Geniet van jullie laatste wedstrijd! En blijf vooral genieten van alles wat jullie samen doen. Wat is jouw Taco toch een bijzonder paard!

Enne...wel foto's blijven tonen hoor op bokt!

Veel sterkte. Ach gut

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:11

Wat een naar nieuws! Taco mag inderdaad heel blij zijn met zo'n baasje. Een baas die het beste voor het paard wil, maar zijn plezier niet afpakt. Het is heel jammer dat je niet verder kan met zijn sportcarriere, maar hij heeft het ook al super gedaan!

Sterkte er nog mee, en een dikke knuffel voor Taco. Kusje

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:13

Bah bah, wat jammer nu! Ik wens je veel sterkte, want jullie waren een goed team!
Wel foto's blijven plaatsen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:14

Knap dat je zo aan je paardje denkt en hem uit de sport terug trekt. Ik geloof meteen dat het enorm moeilijk is, maar denk absoluut dat het de juiste beslissing is.

Heel veel sterkte met het verwerken en heel veel plezier met het rijden van de shows en het samen zijn met Taco...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:14

Jammer dat de sportcarriere zo moet eindigen geniet ervan zolang hij in de andere dingen nog plezier heeft misschien kan ie zo nog jaren mee.
Probeer te genieten van je laatste proef....

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:15

Kelly (en natuurlijk ook Fieke) wat rot voor jullie zeg!
Dikke knuf voor jullie & Taacie Ach gut Kusje

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:17

Wat een rotnieuws Kel, snap dat je in tranen bent na zulke berichten. Klein lichtpuntje dat hij zonder pijn verder kan. Sterkte voor jullie beiden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:19

Kelly_Taco wat een naar nieuws zeg. En jij weet als beste wat Taco wel en niet aan kan dus de juiste beslissing is gemaakt.

Heel veel sterkte!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:20

Ach meis toch....
Je weet nu wat er aan de hand is, alleen had je het liever niet zo gehad.
Ik wens je heel veel sterkte en nog een heleboel mooie (show)momenten met Taco. Hij heeft dan wel spat, maar hij blijft een kanjer!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:21

Jeetje Ach gut
Taco mag idd blij zijn met zijn baasje!
goeie keus heb je gemaakt Ja ( al is het jammer, maar als hij dan geen pijn heeft! )
Sterkte Ach gut (ook voor taco Lachen )
Geniet van je laatste wedstrijd! Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:21

Oh nee, wat vreselijk voor je. Zag jullie laatst nog rijden op Mariënweide, vind het moeilijk om me voor te stellen dat deze diagnose erbij hoort...
Ik hoop voor jullie allemaal dat het inspuiten helpt en dat de gewrichtsspleten gauw dichtgroeien. Wat een moedig besluit heb je genomen om te stoppen met de sport, maar wat zal het je een enorm verdriet doen. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-07-08 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:23

Tjee, Kelly ik vind het echt heel erg rot voor !!! Huilen Huilen

Sterkte Ach gut

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:24

Marijke vertelde het bij ons in het topic!
Wat ongelooflijk kl*te meis!

Sterkte en geniet van Taco, dan maar niet in de sport. Wat jij gepresteert hebt met je gekke fjord is al uniek!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:25

Jeetje, hier schrik ik wel even van zeg.
En wat ken jij je paardje toch goed, als je meteen door heb dat het fout zit.
Goed van je dat je hem uit de sport haalt, geniet ervan met je laatste proef.. ik denk dat je wel heel veel steun zal krijgen van iedereen die daar gaat kijken.
Sterkte ermee Ach gut

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:27

Pfoe... dat is niet niks.. Ik wens jullie beide sterkte !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:28

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen..
We hebben allemaal ontzettend genoten van jou en Taco en jullie van elkaar.. Je hebt dingen voor elkaar gekregen waarvan de meeste het niet eens zouden overwegen..
Sterkte de komende periode, en nog veel recreatief plezier met je mannetje!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:30

jeetje kelly, dat is geen misselijk nieuws! wel fijn om te horen dat je nog wel lekker met hem kan blijven rijden en de shows kan doen. je zal je leventje met hem nu anders moeten inrichten, maar jouw kennende komt dat wel goed!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:31

Jeetje zeg Ach gut
Heel veel sterkte en geniet van je laatste proef en de shows die jullie nog lopen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:31

Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte! En dat ie nog maar lang met veel plezier shows mag lopen!