Nakomelingen van Stendis Blue?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Nakomelingen van Stendis Blue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:37

Hallo,

Mijn vraag is?

Wij heeft er afstammelingen van Stendis Blue en hoe zijn de karakters?

Fokt deze hengst groot of klein?

Mvg Karin

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:59

Of de nakomelingen groot of klein zijn is nog niet bekend. Zijn eerste nakomelingen worden dit jaar 2 als ik het goed heb.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:32

Ik weet dat er een Stendis Bue komt op het HK dit jaar, die word dit jaar 2 :j.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:40

Het is wel Bue zonder L :D

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:59

Is dat de Stendis Bue die ook op marktplaats staat? Uit Ede? En dan bedoel ik degene die naar de HK gaat...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:00

Lennox schreef:
Is dat de Stendis Bue die ook op marktplaats staat? Uit Ede? En dan bedoel ik degene die naar de HK gaat...

Jupz klopt

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:33

Ik ga zaterdag bij de fjord kijken uit ede en was benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over de hengst.

Er zijn naar mijn mening nog weinig afstammelingen van, de hengst bij staats bosbeheer in Zeeland.

Karin

Lennox

Re: Nakomelingen van Stendis Blue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:55

Als de eerste nakomelingen van de hengst dit jaar twee worden is het lastig om daar een oordeel over te vellen. Uiteindelijk denk ik dat je de klik die je met het dier hebt ook belangrijker is dan zijn afstamming. Een papier kan je immers niet mee aan het werk :).

Als hij verkocht wordt dan gaat hij ook niet naar de HK las ik in de advertentie.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:02

Het gaat mij ook niet om het papier, maar vaak weet je wel de karakters van het paard.
Ik geloof niet dat dez hengst naar de hengstenkeuring gaat, kwa leeftijd heeft het weinig zin en dat had hij nu al lang in training moeten staan.

Het karakter staat bij mij voorop, maar er zijn hengsten die enorme dramballen fokken en dat is niet wat ik zoek.

Ga zaterdag gewoon kijken en dan weet je wel of het klikt of niet.

Karin

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:20

Je kan bij de fjorden ook met 1 en 2 jarige hengsten naar de keuring zonder dat je ze dan hoeft te trainen (op het trainen voor het lopen op de keuring na natuurlijk). Ze krijgen dan een puntenlijstje mee en als ze voldoende punten hebben een aanhoudpremie. De hengst moet dan vanzelfsprekend na zijn 3e nog een keer komen en als de punten dan hoog genoeg zijn voor de dekdienst en hij legt met positief resultaat zijn verrichtingsproef af mag hij daadwerkelijk de dekdienst in. Kan zijn dat ik wat mis maar ik dacht dat het zo in elkaar zat.

De mensen hebben in de advertentie staan dat als hij niet verkocht hij naar de hengstenkeuring (die is in maart namelijk de gewone keuringen zijn allemaal later in het seizoen) gaat om zijn premiewaardigheid te tonen :).

Veel plezier zaterdag!

Fjorden007

Re: Nakomelingen van Stendis Blue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:20

Tjah, dan moet je bij de ouderen hengsten gaan nachecken.
Daar is meer over bekend.... het karakter komt niet alleen van paps.... mams speelt er een grote rol in mee natuurlijk, en daarbij ook een stukje opvoeding.