Nakomelingen van Odan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

harimas

Nakomelingen van Odan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:44

Hallo allemaal,

Wij hebben thuis een tijdje het bezit gehad van de helaas afgekeurde hengst Odan. Hij had niet genoeg nakomelingen, nu vraag ik mij af of er bokkers zijn die een nakomeling van hem hebben. De veulens die van hem bij ons geboren zijn waren ontzettend lief en goed in de omgang.

Het lijkt me leuk om te horen hoe zijn nakomelingen het doen!
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 19-12-08 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Finnea

Re: Bokkers met nakomelingen van Odan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:54

Ik 'ken' alleen de rodblakke Yem (uit Femmie II volgens mij?) en dat vond ik een superleuk dier Ja

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 18:28

Die hebben wij zelf gefokt, Femmy 2 staat namelijk bij ons in het land Knipoog, Femmy 2 is in bezit van mijn opa, dhr. Stoker.. Wij hopen dit jaar een Femmy 3 en Fonny 2 te fokken, moeten er wel merries uit komen, zou wel fantastisch zijn

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:00

Ah oké, vandaar Haha!
Zou wel heel leuk zijn als er 2 merries uit zouden komen! Van welke hengsten zijn ze drachtig?

Dhr. Stoker is trouwens groot fan van mijn merrie Haha!

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:15

Aha, Nou die van mijn vader (Fonny) is bij Kemkers geweest, weet zo gauw niet welke hengst er nu staat en Femmy 2 is bij de kudde in Veenhuizen geweest.. Ben er op dit moment een beetje uit door welke hengst alle paarden gedekt worden, toen ik zelf op een fjord reed had ik dat allemaal int koppie Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:35

Fonny zou dan gedekt moeten zijn door Rex of Karant en Femmy zeker door Faun Tor.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:42

Juist Haha!

Ik heb nog een poosje op Odan gereden toen hij ruin was en op een manege in Sneek stond Lachen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:14

Yoline schreef:
Ah oké, vandaar Haha!
Zou wel heel leuk zijn als er 2 merries uit zouden komen! Van welke hengsten zijn ze drachtig?

Dhr. Stoker is trouwens groot fan van mijn merrie Haha!

hey leuk Reinou, heb ik nou compleet iets gemist?? heb je een paardje van Anne gekocht, gaaf zeg!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:30

Haha nee, officieel is Dientje nog steeds van Anne hoor, maar ze noemen Woudina mijn merrie, en Yli is die van Douwina... Haha!

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:55

Odan staat tegenwoordig bij Amsterdam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:40

Idd, hij staat op de VPG-Amsterdam manege. En hij is nog steeds hele liefe Fjord die alles voor je doet.
Leuk om te horen dat er nog nakomelingen van hem zijn die nog veulens krijgen, al moet ik zeggen dat ik alleliefst Odan zelf zou willen hebben.
*BTW, op die avater is Odan Knipoog en ik heb natuurlijk nog hoop andere foto`s mochten jullie leuk vinden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:04

En anders staat ie ook op de site www.vpg-amsterdam.nl Lachen
Daar staan ook wat foto's van Odan!

Heb zelf 2 keer op em gereden, het is wel af n toe een schijtbak als er iets gebeurt dan staat hij aan de andere kant van de bak.
En zwepen dat komt niet bij hem in het rijtje voor, tik? Dikke bok krijg je er voor! Knipoog

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:11

Bij mij deed hij toen der tijd braaf zijn best, werkwillig, lekker voorwaarts neerwaarts rijden. Heerlijk dier.
Hij was toen nog niet zo lang ruin.

Zal na al die manege lessen wel verandert zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:05

Valt opzich wel mee, hangt heel erg van ruiter af. Rijden met zweep is geen enkel probleem, tenzij je iemand die een zweep gebruikt om hem te slaan dat pikt die niet. Hem eventjes licht aanraken is bij hem voldoende.

Voor rest vindt hij vreemde voorwerpen wel eens eng, bijv wanneer je rondloopt met liksteen of emmer en water vindt hij wel eens eng. Terwijl hij laats de antieklit spray niet eng vondt toen ik rustig te tijd er voor nam om hem er aan te laten wennen.

Of wel het licht er mee aan hoe je hem benadert. Wat wel voor rest beetje sneu is dat Odan beetje inzich zelf gekeert is. Zo zie je hem ook haast altijd alleen staan wanneer die los staat in de groep ponys.
En wanneer je hem opgezadeld op stal dan is net of die bevroven is. Dan blijft hij helemaal doodstil staan. Vandaar dat ik hem nooit opstal zet met zijn bit in.
Was hij ook al zo toen hij bij jullie stond ?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:22

Nee, hij was van Stoker, die had weleens fjorden lope op de manege in Sneek, toen Odan hier kwam, heb ik hem een poosje gereden om te kijken of hij geschikt was.

Hij was altijd wel rustig en mak, maar niet echt zoals jij hem nu net omschrijft.

(Ik praat nu ook over denk zo'n 6 jaar geleden)

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:27

Fjorden007 schreef:
Bij mij deed hij toen der tijd braaf zijn best, werkwillig, lekker voorwaarts neerwaarts rijden. Heerlijk dier.
Hij was toen nog niet zo lang ruin.

Zal na al die manege lessen wel verandert zijn Haha!
Ik heb een tijd bij de VPG lesggeven en het is altijd een fijn te rijden lekker voorwaarts dier gebleven... Knipoog
Het was wel te merken dat hij bij Staatsbosbeheer (of Natuurmonumenten, dat ben ik even vergeten) vandaan kwam. Hij kon soms nogal rillerig reageren. Bijvoorbeeld met scheren, maar hij zal nooit een been naar je optillen. Gouden karakter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:40

Ja, idd. Heb ooit hem een keer zien bokken naar ander paard in les en toen stonden met ze allen verbaasd te kijken dat hij toch wel kan trappen Nagelbijten / Gniffelen . (want trappen doet hij echt nooit)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:03

Maar als je een balkje verlegt op de bakrand dan neemt ie een klein speurtje naar voren want tjah dat is eng he! Knipoog
Alleen als ie er net voorbij is of loopt nog voor de balk waar ie terug moet gelegt (klein stukje)

Maar voor de rest is het wel een knuffelkont maar in de stal opzadelen staat ie wel van Huh? Eng!
En blijft ook echt stil staan en loopt dan ook niet zomaar de stal uit om eten te zoeken.

Hij verzet echt geen voet/hoef als de beginners ruiter bang is. Hij sjokt gewoon rustig verder.
Ik heb wel gehad dat ik een keertje had in de les dat we ongeveer met 10 ruiters in de bak reden,
en moesten per 5 aangaloperen dus er stonden 5 ruiters in het midden..
Ik kreeg em niet van het midden af, hij gooide het hele gewicht van z'n hoofd op het bit en racen maar..
En dan had ik geen zweep in de handen omdat ie daar ''BANG'' voor was volgens veel mensen.
Maar nu moet ie gewoon leren dat ie met zweep moet gereden worden.
In het begin was het al met zweep overpakken was het al opzij stappen van oeh eng..
Nu gaat het met de zweep ook veel beter Lachen

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:29

Wij kennen Odan zelf natuurlijk heel goed, Odan heeft indd ook in Sneek gestaan. Zelf heb ik ook wel op hem gereden, als mijn opa dan bezig was met de andere ging ik op hem rijden.. Hij is ook verkocht geweest en daar is er het een en ander misgegaan, helaas. Daarna is hij terug gekomen bij mijn opa en was niet meer de Odan die hij altijd was..
Mijn vader nam hem mee naar de menclub toen hij nog hengst was, niemand had het door totdat hij moest plassen in het midden van de les, zo braaf was ie.. Wat een heerlijk dier was het! En ik denk dat wanneer je zijn vertrouwen hebt hij helemaal voor je gaat en nog steeds een heerlijk dier kan zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:52

Fjorden007, in welke opzichten was Odan toen anders ? Tot zover hij zo in zich zelf terug getrokken persoonlijkheid heeft, of dat die hoop dingen eng vindt ?
Ik weet dat hij vroeger toen die nog hengst was ook we’ll voor kar heeft gelopen en dat hij daar super mak in was voor een hengst.
Ja toen had hij ook al zo super karakter.
Maar doordat hij best veel dingen tegenwoordig zo eng denk dat niet verstandig zal zijn gaan om hem nu nog voor een kar te spannen. Zover ik weet is het ook nooit vingespannen sinds hij op de VPG staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:22

Harimas, idd dat ervaar ik ook dat hij echt alles voor je doet. En van andere kant is ook zo van mij.
Laats onderlingen wedstrijd gereden en sommige dingetjes gingen niet zo goed zoals ik gehoopt had. Maar doordar ik wist dat Odan ook zo goed zijn best deet, was ik zo trots op hem ongeacht wat jurie toen ook zal zeggen.

Maar aan ene kant vindt ik wel erg jammer dat het een manege paard is want ik zou zo graag meer met hem willen doen.
Echt super, en aan ene kant vindt ik wel zo jammer dat hij manege paard is. Want ik zou zo graag nog meer dingen met hem willen doen (aan hand werken enz,)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:43

En net als Odan is deze topic in diepe slaap gevallen.
Afbeelding

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 15:35

Wat een schat is het toch, leuk die foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:03

Ja
Alleen ik balen dat ik geen foto toestel bij mij had waardoor ik mijn telefoon moest gebruiken. Maar wie weet krijg ik nog wel een zo kans.
Heeft iemand toevalig ook nog leuke foto´s van Odan, een foto van waar die voor kar staat lijk mij ook wel erg leuk.

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:25

Oei, ik vrees dat die foto's er niet zijn.. als ze er al zijn niet digitaal.. Maar ik kan mij zo snel niet een foto bedenken dat hij voor de kar staat.. En een andere foto ook niet echt..