boomloos op fjord wie ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

boomloos op fjord wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 09:57

ik heb gisteren een boomloos testzadel gehaald..
hiermee wil ik mijn paardje(kruising fjord) gaan beleren
maar ik wil em ook op mijn andere fjord gebruiken
en misschien zelfs op mijn e pony..

gister dus op mijn fjordje naar buiten met dat zadel
en die zit FIJN!! woow echt lekker! na dat ritje weet
ik al dat ik zown zadel wil!

zijn er hier meer mensen die een boomlooszadel op een fjord
hebben, mijn vriendin dacht namelijk dat het op zown ronde rug
heel erg kon gaan schuiven.. ervaringen hiermee?

dekoezegtboe

Re: boomloos op fjord wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:26

welk boomloos zadel heb je??
ik heb op mijn fjord een startrekk gehad maar die lag niet heel erg goed. ik ben aan het twijfelen over de BF london.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:27

Ik heb een Barefoot Cheyenne Ja die ligt er goed op mijn fjord. Ik heb namelijk een singel gekocht die erbij hoort Ja

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:28

ja dat was bij mij een probleem Tong uitsteken ik ging de london testen zat de meest korte singel er bij Scheve mond die was echt minstens 15 cm te kort!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:31

Ik heb een singel van 45 cm lang volgens mij Ja die past super

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:32

normaal zou zo'n boomloos zadel wel op die fjord moeten passen hoor want zoals de naam al zegt er zit geen boom in (het deel dat de vorm houd) en zo past het wel op heel veel paarden (er zijn uitzonderingen) maar meestal lukt het wel .
je hebt ook dekens om onder het zadel te leggen waardoor het niet meer zo hard schuift . Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:35

Jeskim hier heeft ook een Barefoot sinds een tijdje en daar mag ik (lief als Esther is) ook af en toe eens mee rijden. Vind het heerlijk rijden en ligt keurig op de fjorden! Geen last van schuiven trouwens (kwestie van recht zitten Knipoog).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:28

Ik heb de Ocean Blue barefoot, in het begin verschoof hij enorm, maar nu niet meer. Ik was inderdaad ook helemaal verkocht na ik het testzadel getest had. Heb hem nu bijna een jaar en kan echt niet zonder mn trouwe blauwe. Ik heb er de gewone Engelse beugelriemen en de westernfenders bij. Dan kan ik afwisselen. Ik heb nu ook een kleinere maat singel erbij gekocht (heb nu 65 cm) omdat meneer afgevallen is en ik niet verder kan aansingelen Bloos Ik hoop dat ik hem van de week binnen krijg. Succes als je ermee doorzet!

Het verschuiven komt ook een beetje door de stugheid. Zadel moet zich nog een beetje vormen. Ik kan zeggen dat ik er al een hele lange tijd geen last meer van heb (met verschuivingen) Behalve nu dan omdat ik een kortere singel nodig heb Clown

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:25

Wij hebben ook een Barefoot Cheyenne, helemaal geweldig. Zit helemaal perfect en Roos (onze fjord) heeft nergens last van, alle vrijheid. ook geen last meer van drukplekken etc. Verder geen last van verschuivingen, we hebben ook zo'n barefoot singel erbij.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 18:10

jah ik heb nu een cheyenne barefoot.. ik heb een singel van 55 geloof ik maar dat weet ik niet.. ik heb er twee mee gekregen
wat voor pad hebben jullie eronder? want die meneer had het ook nog over een soort van antislippad.. voor als het wel ging schuiven hij heeft die me ook laten zien maar dat leek me vreselijk op de huid

echt heerlijk!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:28

Is er ook iemand die de westernuitvoering van Barefoot op zn fjord heeft liggen? Is de Nevada te lang ivm met de korte rug?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 07:59

ik rij al weer een tijdje met de barefoot cheyenne en ik wil nooit meer iets anders op mijn fjord.
omdat ik een hekel heb aan strak aansingelen heb ik er een voortuig bij gekocht zo dat het zadel niet kan schuiven.

@shemar als je wil weten hoe lang de nevada is kan je denk ik het beste even een mailtje stuuren naar www.boomloosrijden.nl , of ze weten het of ze meten het even voor je na.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:03

Ik heb met mijn Randol's meerdere paardjes gereden waaronder ook een fjord, het zadel lag prima en bleef goed liggen Ja

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:17

Ik heb sinds oktober de Barefoot Cheyenne en wil nooit meer anders. Geen drukplekken meer, maar wel een paard wat vrij, ruim en soepel loopt en ook niet meer scheef galoppeert. Ook ik heb er zo'n singel bij, Alleen bij het opstijgen wil het nog wel eens wat schuiven, maar meer ook niet. Ik het er een grandeur pad met wol onderliggen en dubbele inlages.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:08

Rij met een Barefoot Cheyenne en hiermee rij ik ook wedstrijden. Met een barefoot singel van 45 cm, heb een standaard grandeurpad (enkele inlages) en een HAF pad (dubbele inlages).

Alleen met opstijgen verschuif het een klein beetje soms. Regelmatig wisselen met opstijgen wil ook wel eens helpen tegen het schuiven. En ja rechtop zitten is nu heel belangrijk, want als je zelf scheef zit gaat het zadel ook scheef liggen. En zit je zelf ook niet zo lekker en loop het paard ook niet zo lekker.

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:41

ik rij ook boomloos ik heb een blauwe cheyenne en een london en ze rijden heerlijk

ik ben alleen nog niet gelukkig met de sypanova onderkant ivm schuren

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:12

Ik niet, vind het helemaal niets Tong uitsteken Zit heerlijk op mijn dressuurzadel Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:02

izabella schreef:
Ik niet, vind het helemaal niets Tong uitsteken Zit heerlijk op mijn dressuurzadel Haha!

Beetje rare reachtie Verward

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:11

Shyla25 schreef:
izabella schreef:
Beetje rare reachtie Verward

Waarom? Er wordt altijd zo over boomloos gepraat alsof het het enige is wat lekker zit. Een topic als dit lokt een discussie uit. En daar is toch niets mis mee???

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:06

Ik rijd met een barefoot, of eigenlijk rijd ik niet meer. Door de barefoot ontstonden uiteindelijk (na een lange periode) toch drukplekken en daarnaast schuift het heel erg.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:55

Ik zeg ook niet dat ik tegen boom zadels ben maar de opmerking paste niet bij de vraag van het topic Pling

Niet ieder paard of combinatie is geschikt om boomloos te rijden Knipoog net zoals het andersom niet altijd gaat.

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:32

Ik had de London barefoot getest.
Vond het zadel echt heel fijn rijden! Maar wat ik wel minder vond was dat het door de bocht in volle galop ging schuiven terwijl ik erg strak aangesingeld had.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 06:55

Meld zich, ik heb er 2, de Barefoot Cheyenne en de Barefoot Arizona. Idd superfijne zadels.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 08:19

nou ik rij nu een weekje boomloos en gisteren weer op mijn andere zadel gezeten,
vergeleken met een boomloos zadel is het maar een hard ding terwijl ik hem eerst
het lekkerste zadel ooit vond Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:35

Ik heb de Barefoot Cheyenne EN de Barefoot Arizona (caramello) op mijn fjord, en ze bevallen beiden perfect! Ze schuiven vrijwel niet, terwijl mijn vroegere zadel (wintec) altijd erg aan het schuiven was.