Ik zou graag willen weten hoe groot mijn haflinger nog word.Dus mijn vraag aan jullie is, wie heeft er een groeitabel voor mij?Of wie heeft er verstand van.Alvast bedankt.

Groetjes Marlissa.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
haflinger_27 schreef:het groeien van een haflinger ligt aan vele dingen maar is wel een groeitabel maar die heb ik niet bij de hand....
een aantal factoren van hoe groot een haflinger word zijn;
-hoe groot is de vader
-hoe groot is de moeder
-heeft het oaard de genen om ''groot'' te worden
-de manier van opfokken
-sommige bloedlijnen groeien langer door soms wel tot hun 5e
jaar
@marlis; hoe groot ,oud, en van welke vader en moeder en wat is de moedersvader ??? is je paard?
Marlis schreef:haflinger_27 schreef:het groeien van een haflinger ligt aan vele dingen maar is wel een groeitabel maar die heb ik niet bij de hand....
een aantal factoren van hoe groot een haflinger word zijn;
-hoe groot is de vader
-hoe groot is de moeder
-heeft het oaard de genen om ''groot'' te worden
-de manier van opfokken
-sommige bloedlijnen groeien langer door soms wel tot hun 5e
jaar
@marlis; hoe groot ,oud, en van welke vader en moeder en wat is de moedersvader ??? is je paard?
- Mijn haflinger is nu 4 jaar & schoft is 1.42 en haar kont is 1,47
- De vader is 1,48
- De moeder is 1,45?
- Er is met me haflinger voordat ik hem kreeg nog niks gedaan toen had ze alleen maar op stal of in de wei/paddock gestaan. Nu is ze sinds een maand van mij en zijn we haar aan het inrijden.
- De moeder was gewoon een pony van HOBBY mensen dus geen goedgekeurde fokmerrie. De vader is wel een goedgekeurden dekhengst alleen ben ik ze naam even kwijt, wel weet ik dat die bij showteam the black riders rijdt, bij marianne scherps enz.
haflinger_27 schreef:Er is in de Nederlands dekdienst geen hengst momenteel die Nibbit heet ........ Dus dat is geen waar ...
Als het o is is deze hengst bij het Europees stamboek gekeurd en word het paard erkend bij de KVTH als zijnde een hulpstamboek merrie/hengst.
Je krijg dus enkel een papier/paspoort met de naan van het paard erin zonder voorouders....
@ marlis; als je haflinger 4 jaar is zal ze niet veel meer groeien.
misschien een centimeter maar meer ook niet en je meet een paard echt aan de schoft en niet aan de kont...
zoals jij het uitlegd staat je paard op de voorhand.
Dit omdat ze waarschijnlijk het voorbeen/pijp te kort heeft.