Helaas met veel verdriet gaat toch mijn haffie weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Helaas met veel verdriet gaat toch mijn haffie weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:16

Hallo Haflingerliefhebbers,

Ik wil even melden dat ik straks Haflingerloos word. Mijn Haffie Stella staat te koop omdat ik een groter paard nodig heb voor een opleiding. Helaas moet ze dus toch weg Huilen
Het is dus om haar dat ik deze topic open. Mag ik nu nog wel mee kletsen hier bij de Haflingers Clown Dat blijf ik dus wel doen want de Haflingers vind ik nog steeds geweldige paarden.

Ik heb ook al een nieuw paard Naam: Oregon een B.W.P. Belgisch warmbloed paard (Hannoveraan) en hij heeft een stokmaat van 1.70 m. De eerste reactie was eigenlijk, kom ik daar op? Maar dat lukte gelukkig gewoon in 1 keer. Ben namelijk zelf vrij klein 1.63 m. dus hij komt ver boven mij uit.

Nou hebben jullie ook zo iets mee gemaakt? meld het dan even kunnen we hier lekker een potje zitten huilen. Want moet zeggen heb het er zeer moeilijk mee ik train Stella nog volop maar als ik haar dan in de ogen kijk, denk ik, ja straks ben je weg. VRESELIJK. Maar de grootste klap komt nog als ze echt weg is. Verdrietig

Hier nog een paar fototjes van stella:

Afbeelding

MaraYvette

Re: Helaas met veel verdriet gaat toch mijn haffie weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:18

Heb het niet meegemaakt, maar dat soort keuzes lijken me wel lastig.
Had je voor de opleiding niet tijdelijk een paard an een ander kunnen lenen oid?
Nou ja succes met je nieuwe paard en ik hoop dat je een goed huis met leuke eigenaar voor je haffie vind Lachen

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:27

nee ik wil geen paard lenen na de zomer vakantie ga ik de opleiding als alles goed verloopt doen. Ik zie zelf wel in dat ik nu verder moet en een groot paard is weer een leuke uitdaging.. eerst ook geprobeerd stella uit te lenen en hadden ook zeker leuke mensen gevonden maar helaas wegens omstandigheden konden wij dan geen paard kopen dus het kon niet en nu moet ze dan toch verkocht worden

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:28

sterkte met de verkoop , en succes met de opleiding ..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:29

dank je wel!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:31

wat jammer dat je haar moet verkopen zeg! Heb je haar al verkocht of niet?

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:35

Nee ze staat nog te koop (Martplaats). Pff wat krijg je dan een mailtjes en ook vage dingen zeg...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:15

helaas heb ik de mogelijkheid niet om 2 paarden te onderhouden, Anders had ik stella zo voor je gekocht, zodat je naar je studie eventueel stella terug kon kopen. Maar helaas.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:28

Ben ik weer nieuwschierig welke opleiding je gaat volgen??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:45

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar ik zou het zelf ook niet aankunnen. Mijn paard inruilen voor een andere.
Ik wou na het VWO naar Amerika, een jaar highschool, maar dat kan nou eenmaal niet als je voor je paard moet zorgen. Dus die droom gaat over. Maar dat maakt mij niet uit. Als ik op stal aankom, en mijn paardje is blij mij te zien weet ik waarvoor ik het doe Knipoog .

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:55

ik vind het heel erg voor je Ach gut
ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik denk tog dat ik wel een beetje weet hoe je je voelt Lachen
want ik vind het al heel erg als ik 1/2 weken met vakantie ga en erika danniet kan zien Huilen
maar kan je haar wel nog af en toe zien of mag je nog naar haar toe ??
beter gezegd ??
ik hoop het wel voor je
sterkte Knipoog

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:19

ik zag je paardje op markplaats..
ze is echt mooi!!
sterkte er mee!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:20

Dank jullie voor de steun! Erg lief. Ze is vandaag verkocht. Het zijn hele leuke mensen alleen wonen ze in het zuiden van Nerdeland en ik in het noorden:(.. Maar goed he ik heb het er echt wel voor over om 2 uur in de trein te zitten!!.. Maar het is ook een heel leuk meisje (11 jaar) die Stella gaat rijden. En ook wedstrijden mee wil doen en dat is nu net wat ik gehoopt heb, omdat er gewoon wel wat in zit! Nu willen ze ook graag contact met mij houden en ik dus met hun en ben ik altijd welkom:D zo blij.. heb er een zeer goed gevoel bij.. Maar toch ik kon het vanmiddag niet droom houden. Vind het zo erg als of je een goede liefdesrelatie om gekke redenen moet verbreken.. He bah!!!!!
Maar goed ik ben allang blij dat ze straks op een goed plekje komt te staan!

Ook wel leuk is Stella kan steigeren op commando. Nu doet ze dat nooit onder het rijden.. Hmm dus vanmiddag wel met dat meisje op haar rug en oja ze kreeg ineens drie hoest aan vallen.. (naja beetje gekuggel dan) Maar wat een trut ze weet echt precies wat er aan de hand is.. Ik keek echt met grote ogen naar haar gestuntel en gekke dingen (ik bedoel maar echt een Haflinger). Maar goed gelukkig vond dat meisje het helemaal niet eng (ze wou achterwaards) heb haar verteld hoe ze beter achterwaards kan gaan en Stella liep netjes 20 passen achterwaards:D Nu moest ik er wel bij vertellen dat ik het haar zelf had aan geleerd en dat ze het ook kon op commando als je er naast staat. maar dat meisje vond het geweldig en heeft het zelf ook nog even geprobeerd en vond het niks niet eng.. Kijk dat vind ik nou leuk he.. iets wat je een dier hebt aan geleerd word nog door gezet door iemand anders ook Pling

Nou voor de nieuwschirigen ik wil graag de opleiding paardensport in Pesse gaan volgen!
Ha gelukkig is het dan met de trein minder ver reizen om bij Stella te komen Cool

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:59

Ja ik zag je advertentie op marktplaats staan Boos! echt zonde! veel sterkte en veel plezier met je nieuwe paardje

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:02

jeetje, das echt wel balen, maar veel succes met je nieuwe paardje!
ik vind het al moeilijk om afscheid te nemen van verzorgpaardjes, maar als je eigen paard wegmoet is dat helemaal erg!
ik zou zelf het liefst een haffie kopen, maar door mijn lengte en mijn voorliefde voor dressuur is het vrijwel onmogelijk een haffie te kopen... (ja, ooit als 2e paardje als ik heeeeel veel centjes heb Knipoog)
maar het doet vast veel pijn. wel fijn dat je haar nog op mag zoeken en dat het meisje een goede indruk op je heeft gemaakt... Lachen
sterkte...

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:17

Ja dat scheelt een hoop Skippy01 (wat een grappige naam trouwens:P) Ja heb er ook al een hoop tranen om gelaten ook omdat we in de fase zaten van dat het in de dressuur steeds beter gaat/ging.. en we allebij veel ontsappender reden!

Kijk ens de foto's op mun profiel Haha! zonder zadel

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:22

gefeliciteerd met je nw paard....en heel veel sterkte nu stella weg is,gelukkig kun je haar nog opzoeken ik wil je ook veel succes wensen met je opleiding!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:18

@XxStellaxX: die naam, mn eerste konijntje heette zo, dat was echt mn maatje, was net een hondje, kon aan een riempje lopen en kende commando's, dus vandaar Skippy Knipoog

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:31

haha toch vind de naam grappig.. las hem namelijk eerst niet maar typte de letters in:P en toen las ik het wel grappig:P

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:48

hoi

Ik hoop dat ze goed terecht komt jammer zal wel een gemis zijn, succes met je opleiding en nieuw paard. Maar ga er vanuit dat dat wel wil lukken. Bloos

Welldun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:21

ik weet hoe het voelt om je haffie weg te moeten doen ik heb ook me haffie weg gedaan omdat ik een groter paard wou want ja je komt niet zo ver met haffie Veel succes Kus Kus Naat

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:20

naja je kunt ver genoeg komen met een haf.. das het punt niet maar ja als je alleen toegelaten word met een paard met een stokmaat van minimaal 1.60. ja dan moet je echt een keuze gaan maken en ik wil toch heel graag verder in de paarden en daar dus ook mijn werk van maken.. dus tja dan gaat het om je toekomst en dat is dan net een tikkeltje belangrijker..

Maar bedankt iedereen en het gaat hoop ik wel lukken met de opleiding en met mijn nieuwe paard komt het helemaal super voor elkaar!!!:D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:21

@ welldun, ligt er net aan wat je wilt natuurlijk Knipoog
ik neem aan dat je de dressuursport/ springsport bedoelt? want bij bijv. TREC en endurance kun je met een haffie ook ver komen hoor! of bij bijv. de pleasure, het horseball, dat soort dingen...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:22

sterkte er mee.... Ach gut

succes met je opleiding.... Knipoog

xx marleen

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:09

thnx marleen:)