keuring haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stroobosje

Berichten: 173
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Arrien

keuring haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 21:42

Hallo allemaal, dit is onze haflingerjaarling hengstveulen. We willen hem ws dit jaar voor laten brengen op de keuring. Wat denken jullie? zou hij daar geschikt voor zijn? hebben jullie tips wie goed klaar kan maken en voor kan brengen. Het gaat om de keuring van oveijssel.
Afbeelding
Afbeelding


wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:53

Heeft hij ook papieren erbij? Anders heeft het denk ik ook weinig zin. En zijn jullie al lid van het stamboek?
Hij oogt wat zwaar, meestal zijn ze met een jaar ietsje luxer, maar dat kan ook puur moment opname zijn natuurlijk..
(ik ben ook merries gewend, kan het ook zijn :Y) )
Maar verder, als je wilt gaan, waarom niet? Overijssel is niet heel groot, dus je zal niet heel veel andere hengstjes treffen denk ik. Maar ook dat is per jaar verschillend natuurlijk..

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:10

Je hebt het over een jaarling. Geboren in 2015 dus? Op de (regionale) kvth keuringen is er geen rubriek voor 1-2 jarige hengsten. Hengsten kunnen als veulen naar de keuring en als 3-jarige voor opname/keuring voor de dekdienst.

Je bent dus net een jaartje te laat of 2 te vroeg met een jaarlinghengst ;)

Mocht ie dit jaar (2016) geboren zijn, dan kun je uiteraard wel meedoen, mits je op tijd hebt ingeschreven en lid bent van kvth.
Je kunt de organisatie vragen of er voorbrengers beschikbaar zijn of dat zij tips hebben voor voorbrengers die naar die keuring komen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:19

Op de regionale keuring zijn er zeker wel rubrieken voor jaarlinghengsten :j Dus als je mee wilt doen, gewoon aanmelden, al is het alleen maar voor de leuk!
Zo op het oog is hij iets aan de zware kant en is op dit moment volop in de groei aan zijn achterhand te zien. Je kunt contact opnemen met Jeroen Slot van Stal de Honesch uit Haaksbergen. Hij brengt op de keuring vaak paarden voor andere voor.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: keuring haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:13

Als ik het boekje van Noord erbij pak staan die rubrieken er toch echt niet bij. In de boekjes van Overijssel en Noord van vorig jaar trouwens ook niet.
Merries wel. Hengstveulens ook. Jaarlinghengsten niet

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Re: keuring haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:18

Ik heb helaas geen tips.
Hij is nu wat overbouwd, maar wat vind ik hem leuk!!
Echt een prachtig hengstje

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: keuring haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:27

@assie dat komt dan denk ik omdat in die rubrieken geen opgave is.. Je kunt ze wel aanmelden! :j

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:49

1 en 2 jarige hengsten zijn zeker een officiële rubriek op de ck's. Alleen een rubriek die lang niet altijd gevuld is..dus meld aan je knaap!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:57

Aah ok. Weer wat geleerd. Ik begreep van een bevriend hengstenhouder dat dit niet het geval was.
Zij zei overigens ook dat het weinig nut heeft, omdat je pas op hun derde voor goedkeuring kunt gaan. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:58

Gewoon doen en zelf klaarstomen. Hartstikkr leuk!

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:21

assie schreef:
Aah ok. Weer wat geleerd. Ik begreep van een bevriend hengstenhouder dat dit niet het geval was.
Zij zei overigens ook dat het weinig nut heeft, omdat je pas op hun derde voor goedkeuring kunt gaan. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt.


Dat klopt, pas als driejarige kunnen ze voor de dekdienst aangeboden worden. Maar in sommige gevallen wil je zelf weten waar je hengst staat en kan een beoordeling op een ck daar aan bijdragen. En soms vinden mensen het gewoon leuk om met hun jonge hengstje een keer heen te gaan.
Nut heeft het idd alleen als je het zelf leuk vind, maar dat geld denk ik voor het hele keuringsgebeuren ;-)


MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:46

Het is een prachtige hengst. Ziet er wat zwaar gebouwd uit op de foto! Als echte liefhebber van de oude lijn vind ik het juist super mooi!

Wanneer ook nog een beetje leuke lijn heeft heeft om mee te fokken, gewoon doen!

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers