WarlockZ schreef:Maar niet voor niets afgekeurd bij het KVTH. Almnebel was te klassiek en had nog wat minpuntjes, niet omdat hij te vrouwelijk was zoals graag wordt aangegeven door de eigenaar wanneer naar de reden van afkeuring wordt gevraagd.
Dus jij weet mij meer te vertellen over Almnebel Imladris dan dat er daadwerkelijk aan de hand is? oooohh maar ik snap het...Jij was natuurlijk ook bij de keuring toen hij daar was, dan heb je ook zeker gezien dat Henk de Brouwer geheel uit zijn dak ging dat de jury zo banketstaaf opmerking maakte dat Almnebel Imladris te gemoedelijk was.. hij had 0,0 minpunten dan alleen dat hij te klassiek, te vrouwelijk, te gemoedelijk, te braaf is. Bouw en alles was tiptop in orde maar hij is te gemoedelijk en dat willen ze niet zien, een hengst moet hengst zijn incl gillen en springen en ga zo maar door. Almnebel Imladris heeft dat totaal niet in zich. Hij staat hier in de groep dus waarom moet hij wild en maf doen als hij hier alles gewoon om zich heen heeft staan.
Jaloers noem ik dit dan maar omdat Lisa zoveel lol met hem heeft, dat ze alles kan en mag en omdat ik hem aan haar heb gegeven.
Zijn weinig mensen die zomaar zo geweldig en mooie hengst weg geven, ik ben zo maf mens.
De bedoeling was om met hem naar België of Luxemburg te gaan om hem samen met Willem van Steenbergen te laten keuren maar ik had er totaal geen zin meer in. Nibbit is zo lieve hengst, eerlijk en super van karakter zijn veulens zijn net zo braaf en eerlijk en goed te hanteren in elke vorm van de paarden sport.
We zijn een paar jaar geleden naar een hengsten show geweest waar 4 haflinger hengsten elk met 2 man in bedwang werd gehouden omdat ze niet te houden waren, leuk hoor....Dat willen ze graag zien wilde en woeste hengsten die zo al door een volwassenen haast niet te houden zijn en die moet dan mijn merrie dekken waar kinderen dan mee moeten werken..
Geef mij dan maar een lieve eerlijke betrouwbare afgekeurd hengst die te vertrouwen is en die door een jonge ruiter gewoon te houden is. Die gewoon lieve en eerlijke veulens geeft en.... ze zeggen wel eens een goed paard heeft geen papieren 
Nibbit in zijn element, fijn bij zijn merrie en veulen er zijn maar weinig dekhengsten waarbij dit mogelijk is.