Arend van de Halte afgekeurd, iemand een nakomeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morganya

Arend van de Halte afgekeurd, iemand een nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 13:40

Ik lees net dat Arend van de halte afgelopen afstammelingenkeuring is afgekeurd. Is er iemand bij die keuring aanwezig geweest, of heeft er al iets in het stamboekblad gestaan? Ben nieuwsgierig naar de beweegredenen hiervoor. :D Vinden jullie de afkeuring terecht? Heeft er iemand een nakomeling? Ik ken er namelijk geen. :D
Afbeelding
Afbeelding

CoronaLime

Re: Arend van de Halte afgekeurd, iemand een nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:36

Ik heb er verder geen verstand van,maar ik vind hem niet echt bijzonder.
Hij lijkt heel erg iel en lijkt een beetje overbouwd. Ook vind ik hem niet echt uitstraling hebben, maar dat doet er verder denk ik niet heel veel toe. Als ik opzoek was naar een hengst voor mijn merrie zou ik hier niet naar gaan kijken, ook al was hij wel goedgekeurd. :n

Morganya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:41

Naja, hij had zelf een 1a premie op de HK, dus hij zal vast mensen aangesproken hebben. :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:47

Effe een offtopic vraag hoor, horen haflingers zo dun voorgebracht te worden? Dacht namelijk dat de haflinger ook best een stevig ras is, ookal worden ze steeds luxer.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:50

Desa, ze worden inderdaad steeds luxer maar deze vind ik ook niet mooi! Die buik is echt veel te slank, mag wel wat meer paard aan zitten vind ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:46

Zeker op de laatste foto, brrr...
Ik ben verder niet bekend met de redenen om hem af te keuren, maar het zou mijn keus ook niet zijn mocht ik ooit een veulen willen fokken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:20

Op de een of andere manier oogt hij een beetje vreemd op de eerste foto. Ik kan niet zo goed zien wat het is, maar een beetje apart. En idd erg ielig, maar daar is hij hopelijk niet op afgekeurd. Ik zou het verder niet weten.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:47

Arend van de Halte is in 2007 als driejarige goedgekeurd onder een andere naam. Op de nakeuring is de hengst vervolgens goedgekeurd op z'n eigen naam. Om die reden heeft de hengst bij fokkers altijd een "smetje" gehad. Omdat de hengst van 2007 is, heeft hij in 2010 al nakomelingen moeten laten zien. Daar zijn echter alleen veulens getoond, geen jaarlingen en tweejarigen. Het KVTH heeft hierover het volgende gepubliceerd:

Op 4 september jl. werd de hengst Arend van de Halte van dhr. Teerling te Westernieland beoordeeld op nakomelingen. Vanwege het feit dat de hengst uitsluitend nakomelingen kon laten zien van de jaargang 2010 is door de jury gemeld dat er géén volledige beoordeling kon plaatsvinden. Besloten is om de hengst wel voor één jaar goed te keuren, hieraan is (onder bijzondere voorwaarden) gekoppeld dat de hengst volgend jaar opnieuw nakomelingen dient te tonen. Bron: KVTH website

Dit jaar mocht de hengst dus op herhaling en is vervolgens afgekeurd op de kwaliteit van de getoonde nakomelingen. Zelf ben ik daar niet bij geweest, dus ik kan daar geen oordeel over geven.

Phantaghero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:26

Arend was kampioen van de 3-jarigen toen hij werd goedgekeurd als Walker van de Tibbe. (Wat ik nog steeds een enorm grappig verhaal vind :') :D )
Afbeelding
Even een standfoto voor degenen die spreken van een bijzonder exterieur.
Als ik het goed begrijp heeft hij dit jaar dus alleen jaarlingen kunnen laten zien. Ik vind het nogal twijfelachtig of dit ooit een goede referentiegroep kan zijn. := Zelfde geval als Watson Imladris, jaar uitstel gekregen vanwege te weinig nakomelingen en een jaar later afgekeurd terwijl zijn nakomelingen wel voorop liepen op de keuring...
Het zou mij persoonlijk trouwens niet verbazen als hij bij een andere eigenaar wel was goedgekeurd. Met Astrix ging het ook niet té best bij Teerling.
Ben benieuwd naar de reden van de jury. :j Dus als iemand die even wil overtypen zodra het in het stamboekblad staat?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:35

Ik vind hem hier op deze foto er echt een stuk beter uit zien, luxe maar niet íeletjes.

Vind hem verder qua exterieur een iets te massieve borst hebben vergeleken bij zijn achterhand en een zware hoofd/hals aansluiting met dikke kaak. Verder vind ik hem geen rare haflinger lijken zo. :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:41

Op de bovenste fotos lijk het ook of hij een korte rug heeft...

Had niks van deze zaak gehoord nee

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:43

CoronaLime schreef:
Ik heb er verder geen verstand van,maar ik vind hem niet echt bijzonder.
Hij lijkt heel erg iel en lijkt een beetje overbouwd. Ook vind ik hem niet echt uitstraling hebben, maar dat doet er verder denk ik niet heel veel toe. Als ik opzoek was naar een hengst voor mijn merrie zou ik hier niet naar gaan kijken, ook al was hij wel goedgekeurd. :n

Ben ik het helemaal mee eens, :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:52

DeSa schreef:
Effe een offtopic vraag hoor, horen haflingers zo dun voorgebracht te worden? Dacht namelijk dat de haflinger ook best een stevig ras is, ookal worden ze steeds luxer.

Volgens mij heeft dat paard een hele poos geen ruwvoer gehad.
Zo lijken ze slanker. Geen idee of het veel gedaan word bij keuringen maar ik denk dat dit erachter zit.

Ik vind het verder wel een leuk paard..lieve uitstraling heeft ie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:57

Hij heeft inderdaad gewoon te weinig maagvulling. vind hem haast koliekerig lijken :=

tinekeubels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:18

Volgensmij worden tegenwoordig haflingers zo gefokt..
maar hij lijkt indd wel een beetje slank .

:)

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:50

wij hadden dit jaar 5 veulens van arend van de halte 2 merrie's en 3 hengstjes.
leuk karakter en mooie grote veulens!

tinekeubels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:54

ik heb een nakomeling van (Arend van de halte x Quincy van de S-hoeve)
Saskia.
Afbeelding

Ironica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:04

Quincy van de S-hoeve is een kleindochter van mijn oude haf. :)

Eigenaren van nakomelingen, weten jullie wat het jurycommentaar was?

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:16

ik heb sinds net een nakomeling gekocht van arend van de halte, ik vind het erg mooie jaarlingen heb er meerdere gezien..

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:34

het blijft vreselijk jammer hoor dat hij afgekeurd is. een vreselijke lieve hengst met wel zijn streken. heb een tijd met hem gewerkt. hij was niet altijd zo slank hoor dit was alleen de tijden voor een keuring. ik heb wel foto's van hem maar alleen via pb