Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
XxStellaxX schreef:nee dat bedoel ik helemaal niet! bedoel alleen dat informatie vinden helemaal niet gemakkelijk is! en vind dat het veel gemakkelijker kan. de enige vraag die ik heb bij dit topic is of er mensen zijn die er net zo over denken? Vind zelf dat het KVTH te weinig info heeft en als het info wil geven dat je er dan voor moet betalen.. Serieus als ik iets over een merrie of over nakomelingen wil weten ben ik een maand bezig (als het niet langer is) voor ik weet wat ik wil weten.. als ik het uberhaupt al kan vinden!

Nala26 schreef:Na 3 dekseizoenen krijgt iedere ggk hengst een afstammelingenonderzoek, waarvan in het orgaan ( blad v.d KVTH) een verslagje staat waarom een hengst wel/niet goedgekeurd is op afstammelingen, en dus ook de plus/min punten van de nakomelingen. daarvoor is er natuurlijk nog niet voldoende "materiaal" om hier een goed oordeel over te geven, dus van nieuwe hengsten weet je idd. nog niet wat ze vererven.
Van je merrie zou je in dit geval zelf wat verder onderzoek moeten doen, maar tegenwoordig staan er idd. 5 generaties op je papier.
Nala26 schreef:Ow daar. Maargoed het forum staat los van de KVTH natuurlijk, en is ook door mensen vrijwillig opgezet volgens mij, dus alle info die daar opstaat is zowieso mooi meegnomen vind ik.
op http://www.allbreedpedigree.com kun je de stambomen wel nakijken. ( als de merrie erin staat natuurlijk, als de eigenaar die heeft toegevoegd)
Lyonesse schreef:Nala26 schreef:Na 3 dekseizoenen krijgt iedere ggk hengst een afstammelingenonderzoek, waarvan in het orgaan ( blad v.d KVTH) een verslagje staat waarom een hengst wel/niet goedgekeurd is op afstammelingen, en dus ook de plus/min punten van de nakomelingen. daarvoor is er natuurlijk nog niet voldoende "materiaal" om hier een goed oordeel over te geven, dus van nieuwe hengsten weet je idd. nog niet wat ze vererven.
Van je merrie zou je in dit geval zelf wat verder onderzoek moeten doen, maar tegenwoordig staan er idd. 5 generaties op je papier.
Die beschrijvingen zijn altijd vaag en hengsten worden al afgekeurd omdat de groep nakomelingen niet uniform is. (invloed van de merrie vergeten bij het kvth???) Weten of ze groot of modern fokken is ook niet genoeg. Je kunt best op de keuring gaan kijken, maar ook dan moet je rekening houden met moeders. Wat komt van moeders en wat niet? Wat voor type paard was dat? Ik zou graag indexen zien, net als bij bijv het kwpn. Natuurlijk kun je info vragen bij de hengstenhouder, maar wonderlijk genoeg past de hengst waar je info over vraagt nagenoeg altijd bij de merrie