foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 00:50

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van een kruising haflinger x kwpn vinden!
Niet alleen benieuwd naar jullie mening maar ik hoop ook in contact te komen met mensen die deze kruising hebben en foto's willen delen.

Ik heb namelijk zelf een kruising haflinger x kwpn en ik probeer alles bij te houden van zijn naaste familie. Zo heb ik contact met nog 3 mensen die ook zo'n pony hebben en dan ook in de zelfde bloed lijn als mijn pony (half zus/broer, nicjtjes en neefjes).

Deze pony's wil ik blijven volgen en kijken hoe ver ze komen.
Ook ben ik nog opzoek naar 1 die helaas is verdwenen toen zij op de zuidladermarkt verkocht is (bonte merrie met de naam Vera) mocht iemand heer kennen hoor ik het graag!!!

Ben benieuwd! Hopelijk krijg ik veel leuke reacties (natuurlijk ook negatieve, maar dat is niet erg! ieder zijn eigen mening)!

Paulusjuh

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:35

Je kan _Noah_ op bokt eens proberen. Die heeft ook zo'n kruising.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:40

Inderdaad, Noah heeft er een, ze zit ook in ons halflingertopic (in de huiskamer) zou je ook eens op kunnen zoeken, daar zitten veel haf kruisingen bij elkaar.
Ik heb een haf x groninger, die lijkt eigenlijk erg veel op die van Noah!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:55

Pff dat was even zoeken, maar had het gevonden. Wel leuke paardjes.. hehe ik ga daar echt niet alles lezen dan ben ik een maand verder en zonder eten en drinken of slaap:P

Ben vooral nieuwsgierig naar wat mensen van deze kruising vinden. Ook met oog op sport prestaties enzo..

Ik ben er net achter gekomen wat de vaderlijn van mijn eigen is!

K
KWPN VB
hengst 1992 bont
ggk:
XX/OX percentage : 21.68%

Vader van K
ROSSINI
Westf. 410288479 Stb.
1979 bruin 1.67m
ggk: KWPN;Westf.

Vader Rossini
ROKOKO
Westf. 410080275
1975 schimmel
ggk: Westf.

ROMADOUR II
Westf. 1969
RADETTA
Westf. 1970

Moeder Rossini
CORDULA
Westf. 410284275
1975

CYRIAN
Westf. 1966
JAGDFEE
Westf.

Moeder van K
DILLY
KWPN 85.5159
1985 bont

Vader Dilly
SAMBER
KWPN 266 Stb.
1976 bont 1.66m
ggk: KWPN
Z-spr; IDP

PERICLES XX
XX 1962
TINA
NWP 1964

Moeder Dilly
SILLY
KWPN 25013 Stb.
1976

NIEUWPOORT
KWPN 1972
OLGA
KWPN 1973

Wist het niet anders in te voeren......

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:49

Hallo. Ik heb via andere wegen al contact met de TS, maar medlt me via deze weg ook.
Ik had zelf eerder ook een dergelijke vraag gesteld en ben beniwued naar jullie ervaringen.

Ik ben een dergelijke kruising met dezelfde vader, een halfbroer van het paard van TS!!!

Mijn paard is een 6 jarige platenbonte ruin van 1.57 hoog. Het is een stevige jongen met een korte stevige nek en dikke billen. Het hoofdje heeft hij van KEWPN zijde, maar verder erg een haflinger bouw met aflopende kont enzo. Super paard. Super karakter... lief, aanhankelijk, goed van vertrouwen en meegaand. Wil graag werken, is dapper en vooral cool in het hoofd. Kan zichzelf ok heel grappig vinden. Kan ook een echte haf zijn en een moord plegen voor eten of een snoepje. Kan ook een mindere dag hebben en dan lekker lopen morren. Hij doet het dan allemaal wel maar komt van ver....ach we hebben zo allemaal onze mindere dagen. Het is door zjn grote spiermassa een diesel die op gang moet komen, je kan niet opstappen en wegrijden.

We hebben m een klein halfjaar en ben nog niet gestart (eerst elkaar leren kennen). Bij zijn vorige eigenaresse liep hij L2, maar kan ook wat M oefeningen. Verder kan hij voor de wagen en springen vindt hij leuk (doen we momenteel niet omdat we even geen materiaal hebben). Ook buitenrijden (alleen en met anderen (super braaf, af en toe even stout (maar daar ben je jong voor).

Afbeelding

TS, foto´s!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:01

Door Pericles in de samberlijn hebben we ook nog eens een verre nakomeling van de legendarische Man o War. Een leuk extraatje.....

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:28

Hey wat leuk dat jij ook even reageert. Ja blijkbaar hebben we een mooie lijn. Vind het wel jammer dat ze net geen volle broertjes zijn. Aangezien mamma niet het zelfde is (maar toch jet komt dicht bij!) Oja wist je dat Mira wel een volle zus is van Hannes? Helaas overleden.

Trouwens via welke site up load jij foto's?

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:36

Ik heb ook een kruising haflinger, waarschijnlijk x kwpn. Beide ouders zijn voor ons onbekend. Waarschijnlijk weet de oude eigenaar het wel..

Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:38

Via mijnalbum.nl. Gaat heel simpel. In mijnalbum foto openen, met rechter muisknop menuutje openen, op eigenschappen drukken dan de hele URL bestandsnaam kopieren en in je bericht plaatsen. O ja moet dan wel tussen de Img-fotohaakjes.

Wat apart dat zijn volle zusje dan niet bont is (toch, of heb ik de verkeerde voor me?).

Ik spam nog twee rijfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 31-08-09 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:39

Een vriendin van mij heeft een kruising HaflingerxGelder, echt een superleuk paard. Hij draaft heel tuigerachtig, erg stoer. Hij kan leuk dressuren en springen en hij is buiten erg braaf maar wel heel voorwaarts. Toen hij jong was soms een beeetje TE voorwaarts :).

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:41

Leuk paard Tedine. Hoe groot ie ie? Zit een lekker stevig nekje op. En wat voor een karakter heeft hij?

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:17

OKHannes schreef:
Leuk paard Tedine. Hoe groot ie ie? Zit een lekker stevig nekje op. En wat voor een karakter heeft hij?

Hij is een grote e-pony, denk 1.53/1.54.

Hij heeft het ontdeugende van een haflinger, maar de lenigheid (dressuur aanleg, springen kan hij trouwens ook heel hoog) van een kwpner. Erg leuke combi dus!

Heeft wel wat van het karakter van de jouwe :P

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:24

zoals gezegd heb ik dus een kruising hafx groninger.
Denk dat het moeilijk te zeggen is of zo'n kruising geschikt is voor de sport, dat ligt denk ik aan de bouw en afstamming en natuurlijk het karakter.

Die van mij heeft wel aanleg voor dressuur, maar een vrij kort lichaam, korte hals en rug. Daardoor moeilijk lengte erin te rijden. Die van mij wordt nu op ongv. L niveau gereden, dat gaat prima.
Springen vind ze ook superleuk, maar mag niet vanwege een oude blessure, dus zou niet kunnen zeggen of ze daar echt goed in is.

Denk dat je juist zo'n kruising moet zien als super recreatiepaard, ontzettend all round. Als je al in ons topic bekijkt wat ermee wordt gedaan, toch wel heel erg veel verschillende dingen.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:25

Ik heb altijd een haf x tuiger gereden. Hele leuke , fijne pony.
Ze meet ongeveer 1.52 , foto's staan wel in mijn profiel. :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:33

XxStellaxX schreef:
Ik ben er net achter gekomen wat de vaderlijn van mijn eigen is!
...
Wist het niet anders in te voeren......

Zo kan het ook...

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:59

Def schreef:
zoals gezegd heb ik dus een kruising hafx groninger.
Denk dat het moeilijk te zeggen is of zo'n kruising geschikt is voor de sport, dat ligt denk ik aan de bouw en afstamming en natuurlijk het karakter.

Die van mij heeft wel aanleg voor dressuur, maar een vrij kort lichaam, korte hals en rug. Daardoor moeilijk lengte erin te rijden. Die van mij wordt nu op ongv. L niveau gereden, dat gaat prima.
Springen vind ze ook superleuk, maar mag niet vanwege een oude blessure, dus zou niet kunnen zeggen of ze daar echt goed in is.

Denk dat je juist zo'n kruising moet zien als super recreatiepaard, ontzettend all round. Als je al in ons topic bekijkt wat ermee wordt gedaan, toch wel heel erg veel verschillende dingen.

Haf gekruist met groninger zal toch wel iets anders zijn dan de echt rijpaard kwpn's. Ik vind ze opzich wel goed voor de sport. Ik rij nu zelf met die van mij in de sport, stokmaat van 1.53m super braaf maar tempramentvol genoeg. Springen? Hij springt alles (tenzij hij de ruiter niet vertrouwd of de ruiter het niet vertrouwd) nogal emotioneel paard heb ik hij pikt alles op. Maar hij springt met gemak 1.20m! en ik ben nu M1 plus 3, hij heeft alleen wat moeite met het uitstrekken in de draf. Maar dat heeft hij dan waarschijnlijk van zijn opa (rossini) hij doet het wel en heeft voldoende ruimte maar hij blijft erg vlak. Stap en galop kan hij super, qua oefeningen al klaar voor de Z. Oprichting moet nog iets constanter.

Zal straks even kijken of ik foto's kan plaatsen. Trouwens Tadine erg leuke pony! echt leuk beest! weet je ook bij welke fokker die weg komt?

Groetjes Linda

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 18:00

nog even een PS. op mijn vorige bericht, zullen ook genoeg tussen zitten die hun bouw misschien niet mee hebben, ouders moeten ook van goede huize komen om een leuk paardje te krijgen.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 18:05

OKHannes schreef:
Via mijnalbum.nl. Gaat heel simpel. In mijnalbum foto openen, met rechter muisknop menuutje openen, op eigenschappen drukken dan de hele URL bestandsnaam kopieren en in je bericht plaatsen. O ja moet dan wel tussen de Img-fotohaakjes.

Wat apart dat zijn volle zusje dan niet bont is (toch, of heb ik de verkeerde voor me?).

Ik spam nog twee rijfoto's:
*knip*

Dus dan moet ik daar idd lid van worden en een album aanleggen (had ik nog niet gedaan, wel al een ww en gebruikersnaam:P)

Ja klopt Mira is die vos kleurige! Echt erg jammer dat zij overleden is.. Ze zou echt een mooi ding zijn geworden die foto die op mijn website staat dat is van de dag dat ze geboren is! moet je zien wat een stelten van een benen en hoe groot ze is. Vergelijk het maar eens met de foto van hannes als veulen (dat is niet eens van de dag dat hij geboren is) en hij is zelfs kleiner!

Maar goed hierna voeg ik ook foto's toe hoor! nu eerst eten:P
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-10-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 19:16

Laatst bijgewerkt door Leo op 20-10-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:14

@Stella, gave foto´s. Vooral die sping van 1.20. Denk dat hannes t best wel kan, maar ik heb hiervoor te weinig lef....hou t bij kleine sprongen. Je zei t zelf errder al een keer, maar ze hebben echt dezelfde uitdrukking in de ogen.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 23:27

Hihi Okhannes ik durf ook niet hoor mijn bijrijdster wel:P Die rijd mijn haflinger. en zij is heel allround zij springt af en toe met hem. Hij springt echt alles behalve als de ruiter twijveld (na alleen bij hele hoge sprongen) lage sprongen springt hij echt altijd. Vrij springen springt hij 1.50! Alle foto's heb ik zelf gemaakt behalve waar ik zelf op zit:P (dat gaat een beetje moeilijk hè:P)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:31

Ik heb een 3 jarig zwart ,,ongelukje,,.
Moeder is een Haflinger;Vader een Rubiquil x Whinny Jackson.
Hij meet op dit moment rond de 1.45m

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:46

@Flairs: ben heel benieuwd hoe jouw zwarte er uit ziet...Heb je foto´s?

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 23:49

OKHannes schreef:
@Flairs: ben heel benieuwd hoe jouw zwarte er uit ziet...Heb je foto´s?

wahaha dat wou ik nou ook net vragen! @hannes kijk eens op mun profiel ik heb afgelopen vrijdag er een ponytje bij gekocht! hehe heb ik nog erg veel werk aan, maar geduld is een schone zaak!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:54

Wat een mooi grijsbont ding. Ziet er wel pittig uit.
Wat is het voor eentje?