Wachtregister?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Wachtregister?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:40

Ik vraag het me eigenlijk al een tijdje af, ik heb een haflingermerrie zonder papier. Contact met fokker gehad en daaruit blijkt dat haar moeder wel papieren had maar deze zijn bij een verkoop verloren gegaan, en helaas is haar moeder al overleden. Haar vader is [hfk. 165]. ik heb geen antwoord gehad op de vraag of ze de dekbon nog heeft, maar zal het binnenkort nog eens vragen.

Nu vroeg ik mij dus af of ik haar dan in het wachtregister kon plaatsen en hoe dat werkt, zo ja kan je dan ook naar keuringen?
En hebben ze bij het stamboek misschien nog de gegevens van de moeder[met behulp van naam en geboortedatum]?

Lyonesse

Re: Wachtregister?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:47

Haar vader is dus Midas, die dekt nog steeds Knipoog
Je kunt proberen om gegevens van de moeder te achterhalen, dat kunnen ze vast wel vinden, je zult echter geen vol papier meer kunnen krijgen, omdat je dandna onderzoek zou moeten laten doen. Van midas kan dat wel, maar daar schiet je niets mee op. Wachtregeister inschrijven kan, maar hoe precies weet ik niet, daarvoor moet je even mailen. Je kunt dan inderdaad aan premiekeuringen meedoen, stamboekopname uiteraard niet. Wel aan de ibop geloof ik. Ik weet dus niet of jebij het wachtregister ook een papier krijgt, maar als dat wel het geval is, zou het misschien een optie zijn om Midas wel via Dnaonderzoek als vader te laten registreren Lachen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:49

Volgens mij kan je zonder papier, maar wel ouders bekend met papier alleen laten inschrijven dmv dna-onderzoek.
Ik denk dat je haar nog in kan laten schrijven, je kan niks meer bewijzen lijkt mij, dat de overleden merrie daadwerklijk de moeder van jouw merrie is. Je zou kunnen informeren bij het stamboek. Ik weet wel dat zij weining tot geen gegevens los laten.
Succes

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:53

wachtregister kan ook met volledig onbekende afstamming. Lachen Wat betreft de info, die ervaring heb ik totaal niet. Ik krijg elk jaar een mail met alle info over alle nieuwgeboren kleinkinderen en achterkleinkinderen van mijn merrie, incl vader eigenaar en stamboeknummer Lachen