Ondeugende Haflingers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:55

Waarom zou ik temmen, je opmerking over temmen is al van dusdanig provocerende aard dat het zo wel genoeg opvalt lijkt me.
De vergelijking met IJslanders raakt kant noch wal. Een IJslander is voor Nederlandse begrippen geen gemiddeld ras maar eerder een uitzondering.
Als men een Haf op dezelfde manier benaderd als een Fries, KWPNer of willekeurig ander groot paard en de ondeugden gelijk bij het signaleren ervan meteen in de kiem smoort, is er niet veel aan het handje. Iemand die goed met paarden om kan gaan en handig is met opvoeden en inrijden krijgt ook heus een Haflinger wel mak. Maar je moet wel net wat meer in huis hebben dan de gemiddelde IJslanderhobbelaar, dáár zit de kneep... en vooral niet bang zijn om een paard paards aan te pakken.


irma_llove

Berichten: 106
Geregistreerd: 04-09-07

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:22

ja das een goeie!

Lay your life in my hands, I'll take you home--

amormylo

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:47

ik ben gelukkig de baas over mijn haflinger en omdat ik toch vaak problemen met hem heb ondervonden heb ik nu echt een super haflinger Vingers aflikken ..sommige verhalen die verteld worden zie ik wel eens kenmerken van mijn haflinger Bloos ..maar nu hij 6 jaar is kan ik er alles mee..tuurlijk blijven haflingers deugnieten maar toch als je eenmaal hem beleerd heb (met vallen en opstaan Duivel ) kan je een superhaflinger hebben..mijn shetlander is soms erger Bloos Haha! ..ook met inrijden vaak eraf gevallen omdat meneer zijn (spek)nek erop zet..op het strand doet die dat ook nog vaak maar hij doet verder niet gevaarlijk alleen hard gaan ROFL ..maar gelukkig altijd terug te rijden als ik alleen ben..met meerdere is die echt erg om te rijden..hij wil voorop dan gaat alles goed maar ergens tussen in of achteraan heb ik me handen er vol aan Verdrietig ..daarom ben ik vaak alleen weg omdat ik dan echt een super lieve haflinger heb Vingers aflikken Bloos Haha! ..ondeugend is die soms nog wel maar hij blijft SUPER. Bloos Haha! Vingers aflikken *LOL*

Lieve Amor je weet dat ik ziels veel van je hou een leven zonder jouw kan ik me niet voorstellen bos/strand/buiten/bak ritten blijven we lekker allemaal samen doen Amor jij word oud bij mij ik ben en blijf er voor jou tot je laatste zucht ik hou van je mij leven lang en wij zijn onafscheidelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers