[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:51

Citaat:
Ik vind als je een paard gewoon een maand droogvoer moet geven hooi en harde granen en water en lekker aan de arbeid moet zetten je zal zien hoe mooi ze slanken en bespierd ze worden daarvan

Heb je de haflinger in mijn profiel wel eens gezien? Tong uitsteken Die heeft niet alleen een grasbuik, ze heeft ook een dikke laag vet, die bij elke beweging meedrilt! Ik weet niet of je dat in een maand weg krijgt.
Ankie staat nu op de wei, op een pensionstal, ik vind dat ideaal voor een paard, maar een haflinger laten afvallen als ze op de wei staat is inderdaad vrij lastig... Maar goed, ik heb een graaskorf, en snachts gaat ze op stal dus misschien lukt het zo ook wel. En voor de keuring volgend jaar haal ik haar misschien 2 weken van te voren van de wei af.
Haflinger27: hoevaak train jij je 3jarige haflingers als ze voor de keuring moeten? En je 4 jarige?

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:53

Hinke als je de rest van de week dan gewoon met haar gaat fietsen of wandelen Scheelt weer kilo's kan een 3 jarige makkelijk aan goed voor de conditie opbouw dus zelf ook energie erin steken is altijd nog beter dan longeren vind ik maja is mijn mening (heb een hekel aan longeren) heb liever dat een paard rechte stukken loopt in plaats van rondjes. Je kan haar beter een maand voor de keuring van de wei af halen dan weet je zeker dat het wat uithaal. en inderdaad wat haflinger 27 zegt qua voeren heeft hij helemaal gelijk en bewegen ook.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:34

daar heb je misschien wel gelijk in lieverties Knipoog Fietsen en wandelen zijn niet zo belastend maar ze is dan toch in beweging. Maar jammer genoeg heb ik daar echt geen tijd voor..

Gaat er trouwens nog iemand hier naar de nationale tentoonstelling?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:59

Moderatoropmerking:
Ik wil sommigen hier er nog even op wijzen dat discussies vanuit het Haflingerforum niet betrokken hoeven te worden bij deze (of andere) discussies op Bokt. Houd deze dingen liever gescheiden van elkaar. Alvast bedankt.

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:40

jah.. ben vandaag geweest.. was super leuk.. heb echt zown mooie hengst gezien.. NEIDHART.. misschien dat ik mn paardje daar door laat dekken:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 01:02

sheena: Bedoel je deze, de kampioenshengst?:

Afbeelding

Afbeelding

Wel een heel mooie draf heeft hij Ja

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:22

Hinke schreef:
Gaat er trouwens nog iemand hier naar de nationale tentoonstelling?

Ja ik ben geweest!!!!

Geweldige dagen gehad!

Citaat:
Haflinger27: hoevaak train jij je 3jarige haflingers als ze voor de keuring moeten? En je 4 jarige?

Normaal De 3 jarige om de dag..... longeren of gewoon aan de hand stappen, De 4 jarige idemdito vanwege haar ziekte hebben we haar nog niet onder het zadel gemaakt. Dit zal na de Elite gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:22

omdat ik in het verleden van een haflinger eigenaar deze tip heb gekregen hoop ik dat jullie even willen kijken in dit topic. en evt. willen reageren.
ik heb het spul voor vanmiddag nodig dus ik hoop echt dat ik dan iets heb waarmee ikde staart echt wit krijg.

[PP] vloeibare groene was zeep

alvast bedankt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:33

Je bedoelt driehoek Knipoog

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:00

heey,

ik had een vraagje,
ik heb een haflingerbaby van allacher (nu ongeveer een half jaar, hengstje)
en van het voorjaar laten we hem castreren (het doel is een rij/sportpony en hij staat in een 'kudde' met een merrie en een ruin)

mag hij dan volgend jaar (1 jarige ruin) wel meedoen met de C.K? (en hoe zit dat met keuringen van ruinen op andere hafl. keuringen? ik weet wel dat een ruin nu naar de elite mag, maar verder ruikt mijn kennis niet Vork )
bij de catogorien staan wel ruinen maar is dat niet alleen voor oudere ruinen?

Groetjes nieneke!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:54

Nee, hij mag als ruin naar alle keuringen, behalve de hengstenkeuring uiteraard Clown

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:57

Ik las dat er 13 december een veulenkeuring is.
Wat houd dat precies in? en wat is daar voor nodig? (ook kwa voorbereiding/training)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:47

goed in conditie houden, niet te dik laten worden. netjes toiletteren..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:00

thanks Lachen Maar uhm.. ik denk dat 2 weken na aankomst op een nieuwe plek en voor 2 veulens die vanaf gister pas halstermak gemaakt worden niet echt de meest ideale omstandigheid is voor een veulen om te keuren toch?

Ik wil graag met de mannen een keuring doen als ze nog hengstjes zijn namelijk. Vooral omdat Alex de potentie heeft HEEL mooi te worden.

Om de hoeveel tijd is er een keuring?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:12

Nou de keuring van 13 december blijkt een trekpaarden keuring te zijn Tong uitsteken

En volgend jaar zijn ze al weer een jaar. Dan moet ik dus wachten tot ze 3 of 4 zijn, of laten ruinen..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:11

Jaarlingen en twenters kunnen ook gewoon naar de CK hoor Nagelbijten / Gniffelen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:06

Nou, ik heb dus vandaag gebeld naar dat gebeuren, en ik kreeg zoiezo een raar mens aan de telefoon, en ze maakte me zowat belachelijk omdat ik dingen niet wist (ik bedoel, daar stel je toch vragen voor!!) en verkondigde me vervolgens dat ik maar gewoon pecht had dit jaar, en ze niet als veulen kon laten keuren, en pas als ze 3 of 4 zijn, en ze zei dat ze tegen die tijd wel geruind zijn, en het dan niet meer uit maakt.

Maar dat is nog net de bedoeling! Stel Alexje blijkt zo mooi te zijn dat hij hengstje mag blijven van mij, ga ik hem niet laten ruinen. Maar nu moet ik volgens de vrouw van kvth wachten tot ze 3 zijn Boos! Ik wil aankomend jaar al!!

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:22

Op de centrale keuringen die per provincie worden gehouden mag je met merries van alle leeftijden komen. Als ze drie jaar zijn moeten ze eerst (op de keuring) worden opgenomen in het stamboek voor ze mee mogen doen aan de premiekeuring. Hengsten mogen als veulen en als jaarling naar de centrale keuring. Als ze twee jaar zijn heb je geen mogelijkheid om ze te laten keuren. En dan als ze inderdaad drie of vier zijn kun je ze aanbieden op de Hengstenkeuring in Den Bosch.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:05

Ohww dus aankomende zomer mogen mijn mannen die nu een half jaar zijn wel? zou wel gaaf zijn!

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:46

Klijntjuh schreef:
Ohww dus aankomende zomer mogen mijn mannen die nu een half jaar zijn wel? zou wel gaaf zijn!

Jep, volgende zomer zijn ze echte jaarlingen en mogen ze als hengst dus nog wel. is zeker leuk om te doen. Er zijn op veel keuringen veel te weinig jaarlinghengsten te bewonderen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:02

roweva schreef:
Klijntjuh schreef:

Jep, volgende zomer zijn ze echte jaarlingen en mogen ze als hengst dus nog wel. is zeker leuk om te doen. Er zijn op veel keuringen veel te weinig jaarlinghengsten te bewonderen.

TOF! Haha!
Dan ga ik zeker! (even iemand met een trailer regelen:P maarja:P)

Mell0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:49

Hoihoi,

Ik heb sinds kort een haflinger en wil heel graag wat meer weten over deze keuringen ze heeft een paspoort van het KvHT ze is nu 1,5 en wil graag weten wat ik allemaal moet doen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:04

wachten tot er weer een keuring is Tong uitsteken:P:P

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:42

ik heb 2 maanden gelede een merrie van 3 jaar gekocht Sita Van het groentenhof
Voor wij haar kochten liep ze heel veel keuringen en vaak eerste prijzen gewonnen.
Nu vertelde haar fokker dat we haar stamboekje opnieuw moesten opsturen en dan volgend jaar
nog 1 keer op keuring te gaan . dan stond ze officieel op onze naam.
Ik loop niet graag keuringen ! :d
dus als het zonder kan dan liever dat .
ze staat nog steeds op de fokker zijn naam.

Weet iemand of dit waar is of wat ik anders moet doen om ze op onze naam te zetten ?!

groetjes Emilie

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:39

Natuurlijk kan het zonder keuringen lopen... Zie http://home.scarlet.be/haflingersite voor meer info; papieren opsturen en betalen zal helaas wel moeten. Veel plezier met je nieuwe haflinger!

Groeten, SuSEQ