Leuke fotos hoor wedstrijden is altijd spannent volgens mij is de foto graaf bekent laatste foto kijkt hij zo lekker eigenwijs
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-11 16:32
Inderdaad super foto's Kim! Vandaar dat ik jullie niet herkende je hafje was geschoren Hij ziet er erg mooi uit zo
En dames zijn jullie een beetje klaar voor Susteren? Ik heb het gevoel dat bij Alves het kwartje voor de gallop is gevallen Eergister 10x aangesprongen en 10x goed Wanneer hij overkuist aanspringt geeft hij een klein bokje zodat hij achter goed zit, dus denk dat hij hem snapt
Haha ja is ze al een tijdje hoor, weet alleen niet of ik dat hier heb verteld . Ik ben wel klaar voor susteren, alleen vriendin van mij gaat wss niet mee en dus kan ze ook niet voorlezen Wat goed dat Alves het een beetje door heeft Ik ga proberen jullie proefje te zien zondag!
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-11 23:13
Wij komen niet zondag We gaan zaterdag naar Heerjansdam (volgens mij zelfs 2 proeven, maar heb nog geen mail), ik zal me moeder vragen of ze het filmt! Ik ga voor jullie duimen en wil wel beeldmateriaal zien
DanielleLau
Geplaatst: 15-02-11 00:35
Heet Kim, wat ziet hij er leuk uit. En volgens mij is jullie proefje wel goed verlopen. Zitten nette stukken bij. Hoe verloopt de training. Als je voor zondag geen voorlezer hebt wil ik je wel helpn als 't uitkomt. Anders kan een vriendin van mij ook wel voorlezen. Doei, hoe gaat 't bij jullie. Nog veel getraind om de achterhand er beter onder te krijgen en op t actievere gedeelte. Alvast heel veel sucses voor zaterdag. Ben heel benieuwt. Dat is tussen de paarden of niet. Wil wel graag filmpje zien. Ik laat mijn moeder filmen. Sucses allemaal met de voorbereidingen. Kim tot zondag.
ik kom helaas ook niet naar susteren, wij gaan naar Gorssel, die is voor wp. ook al zou susteren een thuis wedstrijd voor me zijn. vind t jammer dat ze samen vallen, heb er bijna nog geen gemist van de htc. ik kom na mijn wedstrijd even kijken moet toch mijn paarden nog verzorgen en die staan daar gestald, dus degene die laat moeten rijden kan ik nog wel aanmoedigen....
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-11 18:09
Ik heb de laatste weken heel veel grondwerk gedaan. Met focus op gallop en achterhand. Heel veel overgangen draf-gallop, gallop-draf...
Rij dan maar 1x per week maar tjeetje Van de week 10x aangesprongen in gallop en 10x goed Hij loopt echt heerlijk fijn, los, soepel, hoog/ laag ingesteld, kleine voltes links of rechtsom, de perfecte achtjes, met power, en jawel nagevelijk in gallop Morgen hebben we les en ben erg benieuwd of mijn instructrice ook zo enthousiast is! Ik zit echt een beetje op een roze wolk, een vliegend tapijt, hoop zo dat we dit gevoel Zaterdag vast kunnen houden
Filmpje komt er Danielle! Proberen jullie ook te filmen? Ik ben erg benieuwd! Het is ook een haflingerwedstrijd in Heerjansdam
edit: En Alves komt volgende week dinsdag in de krant, de Telegraaf (haaglanden editie) Voor een artikel zocht een DA bij ons op stal een model en Alves had de ideale kleuren voor een zwart-wit foto Als ik de krant heb scan ik het voor jullie in!
Wat leuk dat het ook een haflingerwedstrijd is. En wat goed van jullie training. ik zou de laatste dagen wel even rijden ipv grondwerk. zoals vandaag want morgen is je wedstrijd al. Alvast heel veel sucses.
Het gaat bij mijn training ook al stukken beter. Ik heb momenteel drie keer in de week les. Dit bevalt zeer goed. We werken nu echt alles stap voor stap af. Vandaag geeft ik mijn paardje een dagje vrij. Morgen nog even goed trainen en loswerken voor de grote dag Zondag.
Kiim
Geplaatst: 18-02-11 23:00
O danielle ik had helemaal over jou post heen gelezen maar als jij of je vriendin bij mij zou willen voorlezen ben ik helemaal gelukkig! Waar kan ik jou/jullie aan herkennen? Training gaat wel redelijk, zaterdag flink getraind, dinsdag even aan de longeerlijn en morgen nog even een lichte trainen. We zijn iigv over ons dipje heen. Hoe gaat het bij jou? Al zin in zondag? En 3x in de week les tjeetje, is daar een speciale rede voor? Doeii veel succes morgen! Jullie kunnen het. En rijden gaat de goede kant op, super! maschke veel succes jij ook zondag??
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-11 01:10
Nou mijn les van woensdag ging niet als gepland Hij was maandag's geent in zijn hals en had daar overduidelijk last van , de donderdag zelfs verhoging
Vandaag was die door het dollen heen in de paddock (weer lekker in zijn velletje) Dus ben vandaag toch even gaan rijden en: (jammer dat het niet op film staat!) Dit zegt natuurlijk nog niks over morgen, helaas , maar ik hoop zo dat we dit morgen kunnen laten zien
Danielle Wat goed dat jullie intensief zijn gaan lessen Ik ben echt verslaafd aan mijn instructrice, ze was 2 weken op vakantie geweest en was zo blij dat we woensdag weer les hadden
Kiim Thanks Ik post morgen het filmpje van onze proef!
Kim. Ik heb veel les omdat we nu op het punt zijn gekomen dat ik haar concequent nageefelijk moet rijden. Daar heb je gewoon even veel hulp bij nodig. Ik heb 1 x pw privé les. En 2 x pw clubles. Dit vind ik eigelijk wel heel fijn. Vanavond ga ik haar nog trainen en wassen. Ik ben benieuwt hoe het morgen gaat. Denk niet dat ik er veel van moet verwachten. Ik rij gewoon zo los zoals we thuis trainen. Maar toch is het anders. Met meer spanning en dan loopt ze anders en rij ik ook anders. Mij kun je morgen herkennen aan. Tja ik zou normaal zeggen aan mijn paard, maar dat is nu niet zo handig. Mijn moeder heeft een beige rijjas aan met oranje sjaal. Kort haar en bril op. Zij staat toch bij het losrijden. En ik heb mijn Haf is geschoren en ingevlochten. Weet niet of dat heel herkenbaar is. Maar we vinden elkaar wel. Alvast veel succes met je paard klaar maken en tot morgen. De andere dames ook veel succes.
Was geen aanval hoor, gewoon intresse. Ik haal het meestal nog geneens om er 3x in de week op te zitten . Voordeel van les is wel dat je meteen gewezen word op je fouten, dan leer je het iigv niet verkeerd aan . Ik heb hetzelfde hoor, met training gaat het nu goed maar proef is idd meer spannend en dan moet het allemaal in 1x goed ipv een extra volte voor rust. Ingevlochten zal wel herkenbaar zijn, zullen er niet heel veel zijn.. Ik ga je zoeken iigv! Mijn paardje is klaar, laura train en wasze nog en tot morgen!
Doei hoe ging het vandaag bij jou? Ben benieuwd
Rhinocornn
Geplaatst: 19-02-11 19:09
Weet iemand de tijden van 13 maart in Rosmalen? Kan het nergens op de site vinden.. Ik wil er graag komen kijken (en eventueel foto's maken), maar zonder tijden gaat dat een beetje moeilijk
Kiim
Geplaatst: 19-02-11 19:45
Staat er denk ik nog niet op, komt denk ik omdat er pas na morgen echte duidelijkheid is wie er mag deelnemen de 13e aan de finale Maar leuk als je komt kijken/foto's komt maken
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-11 20:57
2de plaats met 187 punten!
Ik heb heel slecht nieuws het staat niet op film Mijn zusje van 5 was zo onwijs vervelend in de ring dat me stiefvader de ring uit is gegaan...
Het was niet normaal joh Inrijden in de grote buitenbak, Alves was compleet gestoord en ik dacht even in de longeerring, daar brak die de tent af Toen erop en 10 minuten in een enorme rengallop gezeten (nog nooit meegemaakt met hem), ik dacht ik blijf vooral rustig en muisstil zitten.
Hij was onwijs aan het showen en tilde dit keer wel de beentjes van de vloer Hoog ingesteld en super nagevelijk, middendraf vloog eruit, halsstrekken ging perfect, gallop was rengallop Maarrr wel de goeie gallop We hebben eigenlijk alleen voor de voltes in gallop onvoldoendes omdat ik daar met me knieen over de grond ging
Ik heb vandaag een kant van mijn paard gezien die ik niet ken, ik kreeg serieus even hartkloppingen in die rengallop, maar hij gaf me het vertrouwen terug door niet te bokken etc. Hij had gewoon heel erg zin erin en de grote buitenbak was ook echt groot! Ik ben super trots op mijn macho!
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-11 21:23
Ik heb een heel klein sprankeltje film, toen we net de ring inkwamen... Hier zie je me zussie vervelen
Bij mij ging het wel redelijk, ze was voor de verandering redelijk relax alleen was alles nou opeens eng We gingen dus het grootste deel van de proef met buitenstelling en ze is 2x weggesprongen. Was 11e (laatste) met 183 punten, voor het eerst ben ik het eens met de punten meestal vind ik ze overdreven hoog.. Volgensmij had de 1e 217 punten Ik heb helaas niet gehoord wat danielle gedaan heeft, was mn coupon aan het doorlezen maar die had voor dr gevoel wel lekker gereden zei ze
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-11 18:04
Zo wat netjes dan! Wel heel zonde dat ze schrikkerig werd anders had je er misschien nog meer uit kunnen halen? Zo de eerste plaats heeft hoog gescoord!!! Was dat Lindsay de Jonge?
Gister bij mij starten er 19 haflingers en de tweede plaats had 187 punten... Ik heb al eens 187 en 190 gehaald, maar de proef van gisteren was daar absoluut niet mee te vergelijken en was vele malen beter! (goede gallop, perfect halsstrekken, super middendraf, mooie soepele voltes, een echte middenstap, actief, opgericht, alles vertrokken en teruggekomen vanuit achter)...
Haha lindsay de jonge idd met die hengst, heb hun proef niet gezien dus kan er verder niet over oordelen.. Denk alleen wel dat er maar weinig proeven zijn die sowieso over de 200 punten waard zijn .
Heb ook het idee dat er wat soepeler gepunt word idd bij de htc wedstrijden.. Deze proef was vele mate beter als mijn vorige (187 punten veeel te hoog, dat hadden er 170 mogen zijn). Stond wel fijn en veel commentaar op van de jury, dat is wel prettig!