Ondeugende Haflingers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-08 20:58

Waarom zijn Haflingers toch zo ondeugend !

We zijn al een half jaar op zoek naar meiden/jongens die onze twee Haflingers kunnen/willen bereiden. Iedere keer gaat het mis. Ze zijn begin dit jaar beleerd onder het zadel. Eén van de twee deed hij al binnen een maand zo goed, dat hij met de ponyles kon meedoen. Zijn evenwicht was natuurlijk nog niet echt goed, dus in de galop ging hij sla een vuurpijl ! Haha!
De andere heeft er helemaal geen zin in. Die is vanaf het begin al moeilijk. Een klophengst ! Pas na 3 maanden beleren ging het ineens goed. Hij heeft nog een maand op de manege met ponylessen meegereden. Helaas konden we moeilijk iemand vinden die op hun kon/wilde rijden. Huilen
Onze Arcelo had daar minder moeite mee. We vonden iemand die er op ging en zo ermee wegreed. Haar vriendin ging op onze 'moeilijke', en vloog er meteen vanaf. Dat was meteen het laatste wat we van deze meiden hebben gezien. Later hebben we een ander meisje gevonden, maar die heeft veel te weinig tijd. Als jullie nog iemand weten die 2 deugnieten aan kan in de omgeving van Epe, houd ik me aanbevolen Nagelbijten / Gniffelen .
Check ook ff onze advertentie. bij verzorgpaarden .......


AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-08 13:23

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF MUTS


AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-08 18:24

Het is makkelijk Dagmach om anoniem je mening over van alles en nog wat te geven. Jouw profiel is bijvoorbeeld helemaal leeg. Ik zie helemaal niets van jouw, wat je bent, wat je doet en wat jou relatie met paarden is.
Je oordeelt over mij terwijl je mij niet kent, mijn paarden niet kent, en geen enkel idee heb hoe en wat er met mijn paarden is gebeurd en gedaan. Het bovenste berichtje heb ik geplaatst om Haflingerliefhebbers naar mijn advertentie te laten kijken. Zeker niet om van anoniempjes afkrakertjes te krijgen.

Ik zou jou met dit bericht willen uitdagen om persoonlijk bij mij langs te komen en bij mijn paarden te komen kijken, en te kijken naar hoef ik hier leef en met ze om ga. Je mag ook op ze rijden en ze 'uitproberen' als je wilt. We gaan daarna lekker een bak thee drinken en dan mag je een oordeel over mij en mijn paarden vellen. Dan kan je zeggen dat je enigszins weet waar je over praat. Nu gaat het je alleen er maar om mensen lekker anoniem af te kraken en op de vingers te tikken. Daar pas ik voor.

AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Ondeugende Haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-08 09:07

Dagmach,

Mijn paarden, zoals je op mijn profiel kunt zien lopen samen met twee Welshjes. Ze hebben 24 uur per dag weidegang. Gaan tegen deze tijd tusen 23 uur en 08 uur op stal omdat het hier te nat is, krijgen daar hooi, krijgen een pond brokken (Havens muesli zonder haver speciaal voor sobere rassen), zijn nooit ziek, hebben geen gebreken. Zijn nu 6 jaar oud, spelen nog regelmatig en zijn erg gelukkig naar mijn idee.
Als ik jouw moet geloven, beweer je nu dat Haflingers geen eigen karakters hebben en dat alles wat ze zijn en doen door mensen er wordt ingebracht. Onzin natuurlijk ! Het karakter van het paard wordt, net zoals bij mensen, ook gevoed door hun afkomst.
Je maakte mijn opmerking over klophengsten belachelijk.
Klophengsten kunnen een moeilijker karakter ontwikkelen en wat hengstengedrag houden, ook als ze gecastreerd zijn. Deze informatie heb ik van een zeer goede hengstenhouder uit Heerde, mijn veearts (Paul de Vries, ook uit Heerde) en van een bevriende paardenhandelaar die nog maar 40 jaar in de paardenhandel zit.
Ikzelf heb vroeger 9 jaar rijles gehad, tussen mijn 7 en 16 altijd paarden verzorgd. Onder andere politiepaarden van de bereden politie in Utrecht en dravers op de toenmalige drafbaan Mereveld bij Amelisweerd.
Mijn tante is een redelijk goede dressuuramazone en nu dressuurjurylid Mia van der Tier. Al mijn buren hebben/houden paarden bij huis. Ik houd zelf sinds 6 jaar paarden en pony's aan huis. Ik rijd nu sinds 2 jaar weer dressuur.
Genoeg informatie over mij zo ?
Nu je laatste vraag. Ik wordt zo agressief omdat ik na 4 jaar of zo weer eens een keer op BOKT ga omdat ik meisjes zoek die onze Haflingers willen rijden. Ik zie dan dat ik in die jaren dat ik niet op dit discussieforum ben geweest er niets veranderd is. Het wordt nog steeds gebruikt door mensen die het heerlijk vinden om beleerderig en betweterig hun oordeel te vellen over mensen die ze totaal niet kennen en waar ze niets van weten.
Ik ben 48 jaar, zeer gelukkig getrouwd, ik rentenier, heb vroeger in de ICT gewerkt en later genealoog en studiezaalmedewerker geweest. Ik heb een hele fijne jeugd gehad, fantastische ouders, die zijn helaas nu beiden overleden, ben heel gezond, nu politiek aktief, heb verder een kat en een hond en kippen en ja,.......... heb je verder nog informatie nodig om je vinger op de zere plek te leggen ? Ik hoor het wel !

vriendelijke groeten, Anita


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker