Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uiteindelijk heb ik na bijna alle merken te hebben geprobeerd (en allemaal zonder succes...) totaal onverwacht een EppleJeck München VS gevonden, waarbij de voorboom door de zadelmaker van EJ aangepast is (verwijd). De meeste zadels gaan òf schuiven (van links naar rechts of juist van achter naar voren), gaan wippen aan de achterkant (merk je zelf niet als je erop zit, alleen als je aan de kant ernaar kijkt) òf opzij zakken (de voorkant blijft voor je gevoel zitten, maar de achterkant zakt helemaal naar één kant, iets wat je ook niet zelf kunt zien, alleen als je erachter staat). Met het EJ-zadel heb ik dat niet, MITS ik een singel ZONDER elastiek gebruik en alleen de voorste twee singelstoten. Zodra ik één van deze twee "mitsen" aan m'n laars lap, gaat m'n zadel geheid een eigen leven leiden!

, deze ligt nu bij de zadelmaker, breedste boom past niet :-(, hij gaat nu zelf een boom verbreden, ben benieuwd dus...