witte staart en manen drama.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

witte staart en manen drama.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:06

Ik blijf maar aan het wassen, en elke keer weer weet mevrouw er een vieze gele manenbende van te maken.
Was de manen/staart nu elke dag met betadineshampoo omdat er anders echt vieze vlekken inkomen,
en haar manen nu nog redelijk wit zijn en ik persoonlijk een haf met gele manen geen gezicht vind. Bloos
En zie de manen/staart als ze eenmaal geel zijn weer helemaal wit te krijgen.
Nu vroeg ik me af, hoe pakken andere hafbokkers dit aan?
Dus kom maar op met alle trucs,adviesen en slimme ideeën! Haha!

hiphopje

Re: witte staart en manen drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:08

oh, ben ik ook benieuwd naar.
dochterlief heeft sinds kort een verzorgpony, een haflinger dus.
met een vreselijke vieze staart!! ben al van plan om die staart zaterdag na het rijden even in een sopje te hangen.

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:12

Je kunt de staart en manen wel gaan wassen met zilvershampoo!
Van het merk Guhl. (Is eigenlijk voor grijze haren Bloos Haha! )Daar worden ze mooi wit van.
Maar hoe lang dit duurt??? Ligt aan het paard Pling Cool

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:14

Ik heb een Few Spot Appaloosa, ook euh, helemaal wit dus Clown Ik was zijn staart en manen 1x in de zoveel tijd met Cowboy Magic, Shine in, Yellow Out. Manen doe ik afentoe met een vochtige spons. Ik maak me er niet zo heel druk om eerlijk gezegd Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:15

Mijn paard is echt een varken. Staart is elke dag zwart! Ik begin er ook niet meer aan om elke dag te wassen. Staart wordt er alleen maar dun van. Wat ik doe om 'm goed schoon te krijgen is: emmertje met lauw water en blauwe biotex (voor witte was) de staart in laten weken een minuut of 10. Uitspoelen, insoppen met zilvershampoo, 10 minuten laten intrekken. Uitspoelen en uitwassen met betadineshampoo. Witter kan niet Knipoog

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:16

00Jess00 schreef:
Je kunt de staart en manen wel gaan wassen met zilvershampoo!
Van het merk Guhl. (Is eigenlijk voor grijze haren Bloos Haha! )Daar worden ze mooi wit van.
Maar hoe lang dit duurt??? Ligt aan het paard Pling Cool

Okee die neem ik morgen dan even mee bij de appie! Haha!
Maar het probleem is vooral dat ze de volgende dag alweer vies zijn en ik me afvraag of er niet meer manieren zijn om die vieze vlekken eruit te halen dan wassen?
Dus wie heeft de gouden tip? Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:17

Elke dag wassen vind ik niet echt de oplossing, lijkt me niet bepaald goed voor je paard en voor je tijdschema Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Af en toe wat antiklit en je borstelt de troep er zo uit is mijn ervaring Ja

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:18

manen heeft lisette op het moment als een fjord (ze had alles stuk lopen schuren) de staart gaat regelmatig in de zilvershampo. dat is paars spul. eerst mengens met water voor je het in de staart smeert (die al nat is) anders krijg je een paarse pony

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:19

Nog nooit last van gehad hoor...

tess51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:20

Mijn paard heeft ook spierwitte manen, blijven moet ik zeggen verrassend schoon nu ik er nu over nadenk...
Maar ik heb ze nog nooit gewassen, borstel ze goed uit, anti klit en klaar is de pony...
Zijn staart is een ander verhaal die is boven wit en onder zwart, deze wil ik nog wel een keer wassen. heb ik namelijk nog nooit gedaan. Dat zal met de lente worden want nu is het veeeel te koud..brrrrrrr

Elke dag wassen lijkt me niet goed voor het paard.

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:20

Ja ok... Je zoekt 'de gouden tip'....
Daar kan ik je niet aan helpen.. Zilvershampoo is het enige wat ik weet Knipoog

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:22

BrittKitt schreef:
Elke dag wassen vind ik niet echt de oplossing, lijkt me niet bepaald goed voor je paard en voor je tijdschema Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Af en toe wat antiklit en je borstelt de troep er zo uit is mijn ervaring Ja

Daarom ben ik ook opzoek naar een andere oplossing Knipoog
Opzich kan het voor haar niet veel kwaad, de spoelplaats is binnen net zoals haar stal die vrij is van tocht.
Verder staat ze van ongeveer 7uur 's morgens tot einde van de middag op de wei,
En agz we in flevoland wonen hangen er hierdoor soms hele brokken klei in haar staart. Boos!
Ze gaat hoe dan ook op de wei, want ze moet naast haar dagelijkse barbietutteluurtjes Clown ook gewoon lekker paard kunnen zijn.
Dus ben nog steeds opzoek naar die gouden tip! Wie o wie? Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:23

Ja gewoon antiklit Clown
Hoe gladder, hoe minder troep er in kan blijven hangen natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:23

Naskapower schreef:
manen heeft lisette op het moment als een fjord (ze had alles stuk lopen schuren) de staart gaat regelmatig in de zilvershampo. dat is paars spul. eerst mengens met water voor je het in de staart smeert (die al nat is) anders krijg je een paarse pony

Nee joh, dat is helemaal niet zo Haha!
Dat paarse spul spoel je er zo weer uit en dan houd je een stralend witte staart over!

Ik heb dan wel geen haflinger, maar een welsh die verrekte veel op een haf lijkt.
Dus na de zilvershampoo spuit ik het helemaal vol antiklit, blijft wel een langere tijd schoon!

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:25

Ik heb ook 2 verzorghafs. maar ik doe niks aan de manen, alleen af en toe een borstel er door heen. de een heeft beetje licht bruine manen andere echt wit blond Haha! En er ze zijn nooit echt heel vies af en toe beetje klei. En de straat daar kijk ik maar niet naar. die mag ik pas wassen in de zomer die zijn egt net zo bruin als de vacht Tong uitsteken (dat wassen magt niet omdat ze 24/7 buiten staan)
De eigenaar gebruikte (vroeger) eigenlijk altijd cremespoeling en shampoo voor blond haar van de kruidvat.

Maar inderdaad die van Guhl is goed maar ja wel duur als je de manen en staart mee gaat wassen. Die van swartskopf niet gebruiken die is echt blauw en je wilt niet dat je haf een blauw gloed over zijn/haar manen heeft Tong uitsteken

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:26

Welshcobfan schreef:
Naskapower schreef:

Nee joh, dat is helemaal niet zo Haha!
Dat paarse spul spoel je er zo weer uit en dan houd je een stralend witte staart over!

Ik heb dan wel geen haflinger, maar een welsh die verrekte veel op een haf lijkt.
Dus na de zilvershampoo spuit ik het helemaal vol antiklit, blijft wel een langere tijd schoon!

Okee,
Dan ga ik morgen nadat we de zilvershampoo hebben getest wel even spuiten!
Ben benieuwd. Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:27

BrittKitt, jij weet niet hoeveel troep er in Rowans staart kan hangen, maar daar kan je met geen 10 flessen anti-klit tegenop. Heb sinds ik m heb er alles aan gedaan om die manen en staart schoon te houden. Tevergeefs. Hij tilt z'n staart niet (genoeg) op met poepen, rolt in de modder, in het zaagsel, in het stro, laat de boel opdrogen en dan heb je een soort leemhut aan je paard Tong uitsteken

Ik heb de strijd 3 weken geleden opgegeven... Was alleen nog voor foto's en speciale ritjes ofzo... Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:28

Zilvershampoo werkt hier geen pruts. Ik was met bruine zeep en daar is het redelijk mee te doen. Echter is me door een fokker Dreft aangeraden (ja echt Haha!), zouden ze ook heel zacht van worden. Lachen

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:29

AMarijn schreef:
Ik heb ook 2 verzorghafs. maar ik doe niks aan de manen, alleen af en toe een borstel er door heen. de een heeft beetje licht bruine manen andere echt wit blond Haha! En er ze zijn nooit echt heel vies af en toe beetje klei. En de straat daar kijk ik maar niet naar. die mag ik pas wassen in de zomer die zijn egt net zo bruin als de vacht Tong uitsteken (dat wassen magt niet omdat ze 24/7 buiten staan)
De eigenaar gebruikte (vroeger) eigenlijk altijd cremespoeling en shampoo voor blond haar van de kruidvat.

Maar inderdaad die van Guhl is goed maar ja wel duur als je de manen en staart mee gaat wassen. Die van swartskopf niet gebruiken die is echt blauw en je wilt niet dat je haf een blauw gloed over zijn/haar manen heeft Tong uitsteken

haha okee dankje voor de tip!
ik blijf van de Schwarzkopfshampoo af Haha!

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:30

Bluem schreef:
Zilvershampoo werkt hier geen pruts. Ik was met bruine zeep en daar is het redelijk mee te doen. Echter is me door een fokker Dreft aangeraden (ja echt Haha!), zouden ze ook heel zacht van worden. Lachen

Okee tot nu toe de testlijst! Haha!

1. zilvershampoo.
2. cowboy magic.
3. bruine zeep.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:30

Ik deed het altijd met groene zeep werkte perfecte op mijn witte verzorgpony Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:31

Onzin, Die schwarzkopf is ook prima! Die laat echt geen blauwe gloed achter, zolang je maar goed uitspoelt. (maar dat doe je toch bij het wassen). Het lijkt heel chemisch qua kleur, maar je ziet er niets van terug na het wassen! Wel even op je kleren letten... ik weet niet wat het met je kleding doet (dus geen wit aan)

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:32

Fifteen schreef:
Ik deed het altijd met groene zeep werkte perfecte op mijn witte verzorgpony Lachen

we voegen toe: groene zeep! Haha!

testlijst tot nu toe :

1. zilvershampoo.
2. cowboy magic.
3. bruine zeep.
4. groene zeep.

Arm proefpaard van me Clown moest ze maar geen paard zijn. Schijnheilig

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:34

xPassion schreef:
Bluem schreef:

Okee tot nu toe de testlijst! Haha!

1. zilvershampoo.
2. cowboy magic.
3. bruine zeep.

BEN BENIEUWD WAT JE VAN DE ZILVERSHAMPOO GAAT VINDEN????!!!!
NA HET WASSEN EVEN EQUISTAR ER IN.. DAN MOET HET TOCH WEL EEN WEEKJE SCHOON BLIJVEN DACHT IK ZO Blond Pling

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:35

Welshcobfan schreef:
Onzin, Die schwarzkopf is ook prima! Die laat echt geen blauwe gloed achter, zolang je maar goed uitspoelt. (maar dat doe je toch bij het wassen). Het lijkt heel chemisch qua kleur, maar je ziet er niets van terug na het wassen! Wel even op je kleren letten... ik weet niet wat het met je kleding doet (dus geen wit aan)

Haha okee, nouja draag zowieso geen wit bij de paarden.
Maar ga deze wel proberen als de smurfen terug zijn bij AH. Clown