[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

[HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:18

Dit nieuwe kletstopic is bedoeld voor alle haflingerliefhebbers, die een plaats zoeken om gezellig en ongedwongen met elkaar te kunnen kletsen.
Dit topic is dus de plek om ook eens te kunnen slowchatten over je Haflinger en om elkaar eens wat beter te leren kennen.

Let op:
In dit kletstopic gelden de standaard HK regels.

# De algemene Bokt regels zijn natuurlijk ook in de HK van kracht! Je mag hier wel off topic gaan en oneliners plaatsen.

# Kletstopics krijgen een slotje zodra ze de 500 pagina's hebben bereikt. Dit is om te voorkomen dat het databeest ontregeld raakt.

# Het is niet de bedoeling om in een kletstopic nog even een discussie dunnetjes te herhalen die elders op het forum plaatst vindt. Het negatief bespreken van Bokkers die niet deelnemen aan desbetreffende topic is ook niet gewenst evenals het 'elkaar oproepen te gaan rellen in een bepaald topic'. Het binnenvallen in een ander topic is ook niet de bedoeling. Al deze zaken worden direct met een OW bestraft.

# Verder tellen berichten die je in de HK plaatst niet mee voor je totale aantal berichten. Het aantal berichten is een maat voor de activiteit op het forum en wanneer de berichten in de HK wel zouden meetellen, dan zou je door het plaatsen van 'niets' enorm veel berichten kunnen 'scoren'. Daarom is ervoor gekozen om deze berichten niet te laten meetellen.

Nieuw in het kletstopic?
Als je ook gezellig mee wilt kletsen in dit topic, stel je dan bij binnenkomst eerst even voor, zodat de anderen weten wie je bent. Lachen

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet het eerste kletstopic op Haflingers, en zoals jullie wellicht hebben gemerkt is er een tijdlang geen kletstopic op [HA] geweest. De reden hiervan is dat het vorige topic niet prettig verliep. Nu willen we het graag nog eens proberen. MAAR: houd het gezellig. Laat ieder in zijn waarde, en wijs zo nodig elkaar netjes op de regels in deze beginpost. Wanneer er samen gewerkt wordt aan een prettige sfeer, kan deze ook worden behouden. Ik wil erook bij vermelden dat dit topic bedoeld is voor iedereen, dus dat iedereen zich hier ook welkom moet kunnen voelen.

Ik zou zeggen: barst los, en veel plezier met dit topic! Lachen

Britt

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:19

Gezellig, dan meld ik me hier Clown

Ik ben Britt, 20 jaar oud en ga naar school. Daarnaast hou ik me bezig met mijn haflingermerrie Elin vd Beek van 14 jaar.
Schat van een beest, met een lichtelijk dominant tintje Schijnheilig
We gaan over een paar weken weer verhuizen naar onze vorige stal, 4 paarden en zelf alles regelen, lekker rustig en veel beter voor haar.

We rijden recreatief en zijn nog steeds bezig om uit te vinden wat het beste bij ons past.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:27

Nou ik ook maar dan! Ik ben Michelle en ga naar school. In het weekeind geef ik les bij ons op stal aan beginners.
met mijn toppertje, Melody, rijd ik voornamelijk dressuur, we rijden nu ongeveer op B/L niveau. Verder ga ik lekker met haar het bos in, loopt ze wel eens voor de kar, rijd ook mijn zusje van 8 op haar, en springt ze graag
het is een lieve merrie van 15 jaar oud, heet officieel Jolanda v/d Heischeut (v. wempire) en heeft in het verleden drie veulens gehad.
Dat was het wel zo'n beetje Clown
nog meer kletsers hier?

Hadtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:36

Hoi,
Ik ben Heidi 29 jaar moeder van een zoon van 11 jaar heb zelf ook een hahlinger ruin van 7 jaar een echte dondersteen op zijn tijd verder een kroelert houdt van aandacht maakt niet uit van wie..
Verder rijden we dressuurmatig en de buitenritten geniet hij ook erg van..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:42

Mijnes is ook van Wempire (x altjo vd kenterstreek).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:52

Doei! Ik kan niet achterblijven Haha!

Ik ben [naam] (spreek uit als Viënna), 17 jaar en ik zit in havo 5. Hierna ga ik waarschijnlijk óf journalistiek óf logopedie doen Lachen .
Ik heb 2 honden en *Tadaaa* een haflinger. Haar naam is Sarah en ze in 12 jaar. Over een maand of 2 gaan we M2 starten. Ook beheerst Sarah de piaffe zo goed als op de plaats en kan ze een aantal VDkunstjes. Naast dressuur rijden we wel eens freestyle, maken we een sprongetje of rijden we buiten Lachen

Afbeelding
Saaaar Lovers

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:52

Oh wat leuk! De mijne is x Stefan van het Hout

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:56

Nou dan meld ik me ook aan Lachen

Ik ben Anke, 25 jaar en woon in zuid-limburg.
Mijn haflinger heet Bianca en is 14 jaartjes jong.
Bianca is nu vijf en een halve maand drachtig van Wallenstein http://www.haflinger.nl/Hengsten/Wallen ... stein.html

Foto's van Bianca staan in mijn profiel!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:55

dag iedereen...ik ben Ingrid, 43 jaar. Heb 2 tienerkids, en sinds half april een haflingermerrie van 2jaar en 5 maanden oud.
Haar naam is Siriana van't Broeck...haar roepnaam is iana.
Het is mijn eerste haflinger en ik ben er héél blij mee...zo'n inzet en nieuwschierigheid ben ik bij geen enkel ras tegengekomen. Ze verrast me telkens weer tijdens het grondwerk Tong uitsteken echt heel leuk om mee te werken

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:58

Aaah wat een leuk topic! Lachen

Nou, ik ben Marije, 14 jaar en doe nu 3 Kader.En ikwoon in drenthe Lachen
ik rij zelf recreatief, sprongetje of een buitenritje gaat er altijd wel in, afentoe dressuur vind ikook wel leuk om te doen Lachen
Verder barst het bij ons van de dieren, van katten tot geiten Lachen
Ook huppelen bij mij 2 Hafilingers rond:)
De jongste is Mascha zij is 10/11 jaar, en wehebben haar zelfgefokt, met mascha heb ik nu les en we hebben samen het springen weer onder de knie gekregen, ik spring nu 60/70 Cm. Ze kan hoger Lachen
Ook Heb ik shadow nog,
Shadow is 16/17 jaar,en we hebben haar gekocht op haar 13e. Met shadow rij ik het meest in de bossen, omdat shad geen baktype is, ze wil gewoon liever losgaan.
Ze zijn allebei beleerd voor de kar, en mijn vader gaat er ook nog wel eens op stap Lachen

Dat was het wel zo'n beetje, de foto's staan in mijn profiel Lachen

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:07

hey leuk
ik ben Carlijn, 16 en zit nog op de middelbare school.
ik lease een haflinger, ilone (stefan van het hout x marshal van klingelbecke (of zo iets))

we doen voral dresseur omdat ik bang was voor springen maar ik probeer mijn angsten te overwinnen omdat iloon zo van springen houd. (vandaar
g 65 cm, al een hele overwinning)

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:27

Dan meld ik me hier ook maar eens aan Haha! ! Altijd leuk, een topic over Haflingers Knipoog .

Ik ben Louise, 20 jaar en ik zit in mijn eerste jaar Diergeneeskunde. Natuurlijk kies ik over 3 jaar de master paard Knipoog . Ik woon in Zwolle, en mijn paard staat in pension, 5 minuten fietsen van mijn huis. Ideaal Haha! !

Sinds twee jaar mag ik mijn de trotse moeder noemen van Mone-Mesia van 't Witteveen. Een mollige Haflinger merrie van 7,5 jaar oud. Ik rijd recreatief met haar, maar ik hoop toch wel wat verder te komen in de dressuur. Dat gaat alleen erg traag, gezien het feit dat ik weinig tijd heb door school en daardoor is het inplannen van lessen erg lastig. Bovendien is les aan huis ook niet echt goedkoop. Eerst maar eens mijn draai vinden op school en dan zien we wel verder. Ik rijd Mone zelf ongeveer 3-4 dagen in de week, en 1-2 dagen wordt ze door een stalgenoot aan het werk gezet. Super, want zelf red ik het nog niet om haar voldoende beweging te geven. En die heeft ze wel nodig, want mager is ze zeker niet.
Mone staat lekker op de wei met 5 kuddegenootjes, waaronder ook twee Haflingers, maar die zijn helaas niet van mij, dus die kan ik hier ook niet laten zien.
Mone's vader is Haron van de Milt en haar moeder is Annemone van 't Witteveen (vader Wilbert van 't Lievers).

Hier een foto van ons samen (dit is de enige foto met mezelf erop die ik nog wel ok vind, ik kijk immers toch de andere kant op Knipoog ):
Afbeelding

jelle2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:29

Dan meld ik me hier ook aan.
Ik ben Jolanda en ben 22 jaar en ga nog naar school. Ik heb een haflinger merrie van 2,5 jaar genaamd Roelien oet 't Veld.
Ik heb haflingers altijd al erg leuk gevonden dus ik heb er vorig jaar 1 gekocht. Ben er heel erg blij mee het is mijn eerste eigen paardje dus voor mij ook wel erg speciaal.. Toen ik haar vorig jaar kocht bleek het dat ze vol zat met wormen en daar is ze heel erg ziek van geweest er was een tijd dat ik dacht dat ze het niet zou halen maar ze heeft het overleeft en nu is het een super vrolijk ding.. Haha!

Ik ben van plan om haar voor de kar te gaan beleren maar ook wel onder het zadel..

PS: wie kan mij vertellen hoe je foto's moet plaatsen hier???

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:31

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:34

hey wat leuk ik meld mij ook! Haha!
ik ben Ellen 23 jaar en heb een zoon van 4 jaar!
ik woon in Apeldoorn,ik werk daar bij de gemeente(4 dagen) en ga 1 dag in de week naar school,ik doe een opleiding voor secretaresse/administratief medewerker Knipoog
ik heb 2 hele lieve honden,staffords.
ik verzorg 2 haflingers, genaamd Amber en Olinde(v.d. klompjeshoeve)ze is een merrie van Allacher..
ik zorg pas sinds een week of 3 voor ze.
Amber is 14 en Olinde is 2 jaar!
met Amber heb ik dus de dressuur opgepakt,ze is 5 jaar niet onder het zadel geweest,dit pakte ze super op,alsof ze niet anders wist Haha!
ze staat ook voor de koets,toen ik haar 2 weken reed ben ik al lekker de bossen ingeweest met haar!
Olinde ga ik ook dingen mee doen en gaan we over 1,5 jaar beleren,maar alles op zijn tijd! Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:35

*meld zich dan ook maar* ik heb al vaker geprobeert om mee te praten met de hafhuggers oid maar ik weet niet.. het 'lukt' gewoon niet... Tong uitsteken uiteraard heb ik ook een haflinger!
haar vader is wempire en ze is ook een afstamming (van haar moeders kant) van stefan van het hout (en zoals meerdere nakomelingen van hem heeft ze ook een wit been Haha! ) foto's in profiel Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:23

ik ga ook een poging wagen om mee te praten..

Ik ben Karen, 20 jaar oud en ben in het bezit van veel te veel dieren hier thuis.

Een hoogzwangere poes(een rode), een golden retriever hond (blond + rood = Jawel, de haflingerkleuren)
Verder heb ik 6 haflingermerries en een welshruin
Haflingers:

* Paulina van't Papenbroek - Pauk - 14 jaar
( Marschal van de Klingelbeecke x Waldemar)
Drachtig van Allacher
* Alonna - 11 jaar
(Amadeus x Midas)
Drachtig van Nassau
* Amazing Kyra van den Alsemgeest - Kyra - 5 jaar
(Allacher x Marschal van de Klingelbeecke)
Drachtig van Stakkato
* Nobel Vienna van den Alsemgeest - Vienna - 2 jaar
(Nassau x Marschal van de Klingelbeecke)
* Orion - 1 jaar
(Novembernebel x Amadeus)
* Aura van den Alsemgeest - Aura - veulen
(Wallenstein x Amadeus)

Verder nog een Welshruin Hassebas van 28 jaar.

Paulien/Pauk is dus de moeder van zowel Kyra als Vienna
Verder had ze dit jaar een hengstveulen Nevil maar die hebben we verkocht.
Alonna is de moeder van Aura
Orion is een geimporteerde uit oostenrijk.

Als je verder nog wat wil weten hoor ik het wel

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:31

wat gezellig.....
Mijn haflinger is Ivana, een eigenwijze merrie van 4jaar!! Dochter van Haron van de Milt. Het rijden gaat lekker en we hopen dan ook in november onze eerste wedstrijd te starten!!
Mijn andere vriendinnetje is me hangbuikzwijntje Lola. Verder hebben we nog wat eenden achter in de sloot.
Oja... zelf ben ik 21 en werk als kapster.Wat ik verder moet vertellen weet ik niet... vraag maar raak zou ik zeggen!!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:34

Leuk!

Ik meld me ook..
Ik ben Conchita, 22 jaar en woon in Zeeuws Vlaanderen..

Ik heb een Haflinger van 3,5 jaar.. Shania..
Ze is nu 2 maanden onder het zadel en doet het supergoed.
Verder heb ik nog een Irish Cob, Amy, van 12 jaar. Zij is drachtig en 26 Juni uitgerekend. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:38

ow super, een 'eigen' topic Haha!

Nu, ik ben Saskia, 19 lentes jong en ben verloofd met mijn jeugdliefde Haha! Ik heb drie paarden, engels volbloed amore, trakehner esquna en natuurlijk, haflinger zyta Knipoog 6-jarige haflingerdochter van naro!

Ben van Beveren-waas, België. Ik werk als financieel verantwoordelijke in een shoppingcenter Lachen

zyta is nog niet volledig doorgereden, maar we zijn eraan aan het werken Haha!

Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:59

Wat een prachtige haflingers zie ik voorbij komen!

Chipieke wat een plaatje is jouw haf Wow!

en Pauk ik ben erg benieuwd naar de foto van * Aura van den Alsemgeest - Aura - veulen
(Wallenstein x Amadeus)

Mijn merrie is drachtig van wallenstein Lachen
Fantastische hengst!!

Leuk hoor een topic waar we kunnen kletsen over onze haflingers Haha!

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:02

Ik meld me ook.

Ik ben Martine, over 2 weekjes 17 jaar. Doe Havo, en werk daarnaast als Cassiere bij de bas van der heijden.
Mijn haflingermerrie heet Belle Hélène van de Zanddijk, oftewel gewoon Belle.
Ze is 14 jaar oud. Staat vlakbij mij in de buurt op een pensionstal. We rijden vooral veel buiten, maar gaan ons nu ook een beetje richten op dressuur, aangezien ik me ingeschreven heb voor wedstrijden Haha!
Belle haar vader is Star en haar moeder is Laura van Hillegonda's Hoeve

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:02

@haflingertje, bedankt Bloos hoor het wel vaker Haha! Ben er dan ook trots en zeer zuinig op Haha! Haar schoonheid heeft wel een donker kantje, namelijk een rotkarakter dat af en toe de kop opsteekt Huilen van het lachen

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:05

Wat foto's van Belle:

Afbeelding

Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:07

chipieke schreef:
@haflingertje, bedankt Bloos hoor het wel vaker Haha! Ben er dan ook trots en zeer zuinig op Haha! Haar schoonheid heeft wel een donker kantje, namelijk een rotkarakter dat af en toe de kop opsteekt Huilen van het lachen

Donkere kant...?
vertel Duivel