[IM] Hallim's Shah JC 19 april 1997 – 13 augustus 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Hallim's Shah JC 19 april 1997 – 13 augustus 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:07

Hallim’s Shah JC (Hallim Ibn Kendal x Eskada RJ (Ibn Estasha))

19 april 1997 – 13 augustus 2008

Veels te snel hebben wij deze moeilijke beslissing moeten nemen. Veels te jong nog was deze unieke hengst. Veels te hard was Hallim’s Shah JC voor zichzelf…

Enkele jaren geleden heeft Hallim een ongeluk gehad waarbij hij zijn been ernstig bezeerde. Artrose door trauma als gevolg en het kogelgewricht verstijfde hierdoor. Dit was stabiel, zeiden de artsen destijds, hier kon hij oud mee worden.

Helaas bleek enkele weken terug dat de artrose erg actief was geworden en er ontstonden zelfs botwoekeringen op het kogelgewricht, zijn pezen lagen op een aantal plekken over deze woekeringen heen. Ook zijn kroongewricht, dat op de foto deels te zien was, toonde ook al sporen van artrose.

Dit moet al langer hebben gespeeld, maar hij heeft ons nooit iets willen laten zien. We merkten wel dat hij zich iets “anders” gedroeg, maar we schreven het toe aan Kuray… Hallim ging namelijk vorig jaar 2 maanden op vakantie en toen hij terug kwam was daar ineens Kuray, en Kuray stond bij Hallim’s merrie’s op het land. Er ontstond stilletjes aan een kleine concurrentie-strijd en de kleine veranderingen die er stiekem inslopen weten we dus aan diezelfde concurrentie-strijd.

Hij heeft al die tijd nooit een stap kreupel gezet. In draf was hij wel mank, maar dat was hij sinds het ongeluk door het verstijven van het kogelgewricht, dus dat was gewoon normaal…

Tot enkele weken geleden. Al een aantal dagen vonden we hem niet lekker in zijn vel zitten, maar er was niets te vinden op het eerste oog. Zijn kogel leek iets dikker te worden, maar hij liep nog steeds gewoon normaal. Maar toen haalden we hem op een dag stokkreupel uit zijn box met een dikke harde bult voor op zijn kogel. Enkele uren later bekeken we de foto op de kliniek en kregen we het slechte nieuws: hier hielp niets meer tegen, elk middel dat er bestond (incl. operaties en inspuiten) dat evt. iets kon verlichten was slechts tijdelijk en waarschijnlijk zeer kort werkend, puur uitstel van wat onvermijdelijk was.

Vanaf dat moment begonnen wij plannen te maken, bedenken wat er nog moest gebeuren voor we hem zouden laten gaan. Hallim knapte intussen weer wat op en ging weer beter lopen. Hij rende en steigerde en showde, deed alles wat hij vóór die enkele dagen op 3 benen lopen ook gedaan had. We lieten hem nog even genieten van de wei (wel met pijnstillers, want dat hij pijn had, dat kon niet anders gezien wat er op de foto te zien is). Twijfel bleef, doen we hier wel goed aan om hem nu al te laten gaan? Hij liep weer lekker en gedroeg zich lekker macho. We wilden zekerheid en lieten de dierenarts nog even aan huis komen om zijn been te verdoven.

Voor het verdoven moest hij even heen en weer door het gangpad. Hij keek wat boos, nukkig, maar liep wel vlot en voorwaarts. Toen werd het been verdoofd en mocht hij nog eens door het gangpad…

De stroom van emoties die ons overspoelde was overdonderend en gaf ons de absolute zekerheid dat hij echt pijn had en dat voor hem het eind echt in zicht was.
Hallim liep bulderend door het gangpad, opgepompt en blazend, slaand met zijn voorbenen naar iedere box waar een merrie in stond. Dít was onze Hallim, zo was hij toen wij hem nog maar net bij ons hadden! Hoe hadden we dat kunnen vergeten? Hoe hebben we deze verandering gemist? En dat terwijl we bij ieder ander paard van ons in 1 oogopslag zien of deze al dan niet iets mankeerd!
Het is er ingeslopen, het ging zo geleidelijk aan dat het bijna niet opviel, en met Kuray als concurrent erbij was het logisch om daar de schuld aan te geven…

Hoe zeggen ze dat? Zet een kikker in een pan met koud water en warm dat op tot het kookt, dan blijft hij zitten tot hij dood is, zet een kikker in een pan met kokend water en hij springt eruit…

De plannen werden gemaakt, de CEM-test geregeld en de afspraak met het sperma-win-station werd gemaakt.
En toen kwam de dag dat we Hallim wegbrachten naar het SWS, we brachten hem maandag en zouden hem vrijdag weer ophalen. Een dag later werden we gebeld: Hij doet het niet, hij wil het niet, hij is niet geïnteresseerd in de merrie’s….
Pijnstillers die gebruikt mogen worden in combi met diepvries springen werden gegeven en heel even zag het er beter uit: Hij reageerde weer wat meer macho op de merrie’s (ze liepen expres al met hem door het gangetje waar de merrie’s stonden ipv buitenom in de hoop hem “in the mood” te krijgen). Echter reageerde hij alleen “van voren” (brullen en macho gaan lopen, slaan met zijn “verkeerde” voorbeen om vervolgens op 3 benen verder te lopen)… uitschachten wilde hij niet meer, hij gaf duidelijk aan niet meer te willen dekken.

1 van de eigenschappen van hengsten is het hard zijn voor zichzelf
1 van de eigenschappen van Volbloed Arabieren is het hard zijn voor zichzelf

Deze eigenschap maal 2 en je weet pas hoeveel pijn een dier in werkelijkheid lijd wanneer deze pijn ondragelijk geworden is en het natuurlijke instinct wegdrukt.

Het niet eens meer willen uitschachten was de meest duidelijke manier van deze dappere en keiharde kerel om ons te vertellen dat het genoeg is geweest.

Slechts enkele weken waren nodig om een hengst die ogenschijnlijk niets mankeerde om te toveren in een hengst die niet meer wíl…
Afgelopen maandag hebben wij hem opgehaald bij het SWS, de mensen daar verwonderd achterlatend (ze waren erg verbaasd over zijn hardheid tegenover zichzelf).
Vandaag is hij vertroeteld en verwend, gewassen en gepoetst voor de laatste keer, en daarna bevrijd van zijn pijnlijke lichaam.

Dit afscheid kwam voor ons allen veels te snel, maar wij zijn dankbaar voor de korte tijd waarin wij hem hebben leren kennen, de tijd dat wij bij hem mochten zijn en van hem mochten leren. Wij zijn ook dankbaar dat hij besloten heeft ons te laten weten dat het genoeg is geweest, dat hij niet meer verder wilde en wij zijn dankbaar dat wij hem mochten en kónden verlossen van zijn last, dat wij hem mochten uitzwaaien terwijl hij pijnloos en vrolijk naar de eeuwig groene weide galoppeerde! Het was een eer hem gekend te hebben.

Vandaag hebben wij afscheid genomen van een prachtige Arabisch Volbloed paard, een stoere hengst en bovenal een onvergetelijke zeer gewaardeerde vriend, een steun en toeverlaat. Niet alleen voor ons persoonlijk maar ook voor Shamal Arabians als fokkerij heeft Hallim’s Shah JC veel betekent. Hij opende deuren en liet dromen uitkomen.

Hallim’s Shah is in vrede gegaan. Ons medeleven gaat ook uit naar zijn vorige eigenaresse, zij heeft hem van veulen af aan opgevoed en liefgehad tot zijn 10e levensjaar.

Hij is ontvangen in liefde en vandaag vertrokken in liefde.

Shamal Arabians
Ylona en Diana Hemrika

peach2001

Re: Hallim's Shah JC 19 april 1997 – 13 augustus 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:08

Aan Hallim’s Shah JC
Hallim’s Shah met je zachte ogen
Hallim’s Shah met je fijne karakter
Hallim’s Shah met je schattige babyface
Hallim’s Shah met je kleine oortjes
Hallim’s Shah die mij zo veel liefde geeft
Hallim’s Shah die mij zo vertrouwd
Hallim’s Shah die zo stoer langs de merrie´s loopt
Hallim’s Shah met zo veel pijn
Hallim’s Shah van wie ik zo veel hou
Hallim’s Shah die in mijn hart voortleeft
Hallim’s Shah die ik zo ga missen
Hallim’s Shah ik zal je nooit vergeten

Lieve Hallim’s Shah,

Wat jij hebt betekend voor ons is niet te beschrijven, jij was onze eerste hengst, en wat voor een hengst!
Hoe lief je was voor de merrie´s en veulens waarmee je samen stond op het land, als er een veulen te ver van de moeder verwijderd was bracht jij het veulen terug naar de moeder.
Hoe lief je was voor ons, hoe stoer je ook deed je had altijd een oog op ons zodat je ons niet raakte met je benen.
Waarom heb je niet eerder laten zien dat je pijn had?
Waarom was je zo hard voor jezelf?
Hebben wij de juiste beslissing genomen?
Ik hoop dat je begrijpt dat wij deze beslissing hebben genomen omdat wij denken dat dit de juiste beslissing is.
Ik wou dat we meer tijd hadden, ik wou nog zo veel van je leren, ik wou dat ik je had kunnen genezen.
Ik ben dankbaar voor alles wat ik van je heb geleerd.
Ik ben dankbaar voor de liefde die je me gegeven hebt.
Ik vind het een eer dat ik jou in mijn leven heb gehad.

Bedankt Hallim’s Shah voor alles.

Heel veel liefs,
Jouw Diana

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:08

Lieve Hallim,

Bedankt voor alles wat je me geleerd hebt.
Bedankt voor alle tijd die ik met je heb mogen doorbrengen.
Bedankt voor je aanwezigheid.

Je laat een grote leegte achter. Ik wilde nog zoveel van je leren en nog zo lang van je genieten. En Kuray is nog maar een baby, hij is nog niet volwassen, hij had ook nog zoveel van je kunnen leren. Wil je hem bijstaan en hem af en toe eens influisteren dat hij de dames als prinsesjes moet behandelen zoals jij dat altijd deed? Je prachtige zonen zullen je ook missen, hun vader waarmee ze de afgelopen maanden gespeeld hebben, tegen wie ze opkeken, waar ze van leerden hoe het is om een goede kudde-hengst te zijn.

Het was de bedoeling de jongens aan jouw zijde te laten opgroeien. Het was de bedoeling dat je nog lang bij ons zou blijven!
Hoe moet dat nou, als er een nieuwe merrie komt die nog niet eerder in de wei gedekt is, die dat erg spannend vind of zelfs erg eng; Kuray is daar nog niet klaar voor, die is nu nog zo aan het puberen… Jij wist de dames altijd op hun gemak te stellen, je nam er de tijd voor, liet de dame naar jou toe komen ipv jezelf steeds aan te bieden. Je hebt bij Ramaylla en Shanaya hun angst voor hengsten weggenomen, je hebt zoveel geluk en blijdschap gebracht bij de dames!

Ik zal je vreselijk gaan missen.

Vol trots en ook vol verdriet en soms met een glimlach denk ik de laatste dagen terug aan de prachtige en soms komische momenten die ik met je gedeeld heb. In het begin, toen nog in Raalte, was ik zo trots op je toen we samen over het smalle pad liepen en de merrie’s ons in galop inhaalden. Je bleef zo braaf naast me lopen en keek niet op of om van dat stelletje mutsen die zo nodig eerder in de box wilden staan… Gister nog maakte je me weer aan het lachen toen ik op de noodrem ging omdat er ineens een kitten voor mijn voeten zat, jij zag die noodrem niet aankomen en sprong een gat in de lucht en ging daarna bijna zitten. En later op de dag moest ik even mijn tranen weer wegslikken toen je al dribbelend en opgepompt met me mee naar binnen liep omdat ik even ervoor Kuray al binnen had gezet die langs jouw weiland was gelopen onderweg naar de box. Die concurrentie-strijd tussen jullie is nu voorgoed afgelopen…

Voor mij was jij het voorbeeld van hoe het wel moet; je was een echte hengst met alles erop en eraan: macho, showy, braaf, goed in de hand, makkelijk met de dames. Je gedroeg je als een merrie bij de merrie’s in de buurt, zo braaf en makkelijk… Velen die je voor het eerst op de wei zagen dachten dan ook in eerste instantie dat je een merrie was, menig persoon hebben we verbaasd doen staan wanneer we vertelden dat je toch echt een ervaren dekhengst was.
Maar met een hengstige merrie naast of bij je, of een concurrent in de buurt, dan was je een echte hengst, dan liet je de stoere kant even zien. Toch begreep je ook wanneer een hengst werkelijk een concurrent was; je buurman zat niet aan “jouw” merrie’s, dus daar maakte je je niet druk om, Kuray deelde de merrie’s met je, die kon je wel opvreten. De 2-jarige hengst die bij je op de wei stond een poosje, die gunde je geen blik waardig wanneer hij stond te flirten met één van jouw hengstige merrie’s.

Ik wou dat ik meer tijd met je had gehad.
ik wou dat ik nog meer van je kon leren.
Ik wou dat ik nog lang bij je in de buurt kon zijn, kon genieten van je aanwezigheid.

Bedankt voor alles lieve Hallim! Als er 1 paard is dat een eigen ster in de hemel verdient, dan ben jij het wel!

Liefs, Ylona

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:13

Veel sterkte met dit verlies.

Hij is jullie vast en zeker dankbaar dat jullie zijn lijdensweg beëindigd hebben.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:15

Jeetje... veel sterkte!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:18

Hey Ylona en Diana,

Ik ben verschrikkelijk aangedaan door dit bericht. Ik heb er geen woorden voor... arme Hallim...
Gelukkig heeft hij nu geen pijn meer.
Ook verschrikkelijk dat jullie deze beslissing hebben moeten nemen, maar het kon niet anders...
Ik leef heel erg met jullie mee en heel erg veel sterkte!!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:22

Meiden, veel sterkte met dit verlies.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:54

heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies..

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:58

Dit is absoluut niet leuk om mee te moeten maken! Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:08

Ilona en Diana,

ik schrok me rot, toen ik in de laatste berichten ineens de naam van jullie mannetje zag staan. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies, gelukkig heeft hij nu geen pijn meer.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:13

Woorden schieten tekort..
zit met een brok in mijn keel je verhaal en jullie prachtige dankbetuigingen te lezen...
Heel veel sterkte, hallim zal voor altijd in jullie hart blijven

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:46

Jongens wat een klap is dat. Prachtige woorden van afscheid voor een zo te horen erg bijzondere hengst, hij heeft geen pijn meer en een waardig afscheid gekregen, sterkte met het gemis Ach gut

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:51

Gecondoleerd met jullie grote verdrietige verlies!!!
Wat een intens verdriet en wat een onwaarschijnlijke pijn!!!
Heel veel sterkte met het grote verlies van jullie mooie, lieve knuffel hengst!!!
Sas.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:03

Hij heeft duidelijk heel veel voor jullie betekend. Wat mooi geschreven. Sterkte...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:55

ShamalArabs schreef:
Hallim’s Shah JC (Hallim Ibn Kendal x Eskada RJ (Ibn Estasha))

19 april 1997 – 13 augustus 2008

Veels te snel hebben wij deze moeilijke beslissing moeten nemen. Veels te jong nog was deze unieke hengst. Veels te hard was Hallim’s Shah JC voor zichzelf…

Enkele jaren geleden heeft Hallim een ongeluk gehad waarbij hij zijn been ernstig bezeerde. Artrose door trauma als gevolg en het kogelgewricht verstijfde hierdoor. Dit was stabiel, zeiden de artsen destijds, hier kon hij oud mee worden.

Helaas bleek enkele weken terug dat de artrose erg actief was geworden en er ontstonden zelfs botwoekeringen op het kogelgewricht, zijn pezen lagen op een aantal plekken over deze woekeringen heen. Ook zijn kroongewricht, dat op de foto deels te zien was, toonde ook al sporen van artrose.

Dit moet al langer hebben gespeeld, maar hij heeft ons nooit iets willen laten zien. We merkten wel dat hij zich iets “anders” gedroeg, maar we schreven het toe aan Kuray… Hallim ging namelijk vorig jaar 2 maanden op vakantie en toen hij terug kwam was daar ineens Kuray, en Kuray stond bij Hallim’s merrie’s op het land. Er ontstond stilletjes aan een kleine concurrentie-strijd en de kleine veranderingen die er stiekem inslopen weten we dus aan diezelfde concurrentie-strijd.

Hij heeft al die tijd nooit een stap kreupel gezet. In draf was hij wel mank, maar dat was hij sinds het ongeluk door het verstijven van het kogelgewricht, dus dat was gewoon normaal…

Tot enkele weken geleden. Al een aantal dagen vonden we hem niet lekker in zijn vel zitten, maar er was niets te vinden op het eerste oog. Zijn kogel leek iets dikker te worden, maar hij liep nog steeds gewoon normaal. Maar toen haalden we hem op een dag stokkreupel uit zijn box met een dikke harde bult voor op zijn kogel. Enkele uren later bekeken we de foto op de kliniek en kregen we het slechte nieuws: hier hielp niets meer tegen, elk middel dat er bestond (incl. operaties en inspuiten) dat evt. iets kon verlichten was slechts tijdelijk en waarschijnlijk zeer kort werkend, puur uitstel van wat onvermijdelijk was.

Vanaf dat moment begonnen wij plannen te maken, bedenken wat er nog moest gebeuren voor we hem zouden laten gaan. Hallim knapte intussen weer wat op en ging weer beter lopen. Hij rende en steigerde en showde, deed alles wat hij vóór die enkele dagen op 3 benen lopen ook gedaan had. We lieten hem nog even genieten van de wei (wel met pijnstillers, want dat hij pijn had, dat kon niet anders gezien wat er op de foto te zien is). Twijfel bleef, doen we hier wel goed aan om hem nu al te laten gaan? Hij liep weer lekker en gedroeg zich lekker macho. We wilden zekerheid en lieten de dierenarts nog even aan huis komen om zijn been te verdoven.

Voor het verdoven moest hij even heen en weer door het gangpad. Hij keek wat boos, nukkig, maar liep wel vlot en voorwaarts. Toen werd het been verdoofd en mocht hij nog eens door het gangpad…

De stroom van emoties die ons overspoelde was overdonderend en gaf ons de absolute zekerheid dat hij echt pijn had en dat voor hem het eind echt in zicht was.
Hallim liep bulderend door het gangpad, opgepompt en blazend, slaand met zijn voorbenen naar iedere box waar een merrie in stond. Dít was onze Hallim, zo was hij toen wij hem nog maar net bij ons hadden! Hoe hadden we dat kunnen vergeten? Hoe hebben we deze verandering gemist? En dat terwijl we bij ieder ander paard van ons in 1 oogopslag zien of deze al dan niet iets mankeerd!
Het is er ingeslopen, het ging zo geleidelijk aan dat het bijna niet opviel, en met Kuray als concurrent erbij was het logisch om daar de schuld aan te geven…

Hoe zeggen ze dat? Zet een kikker in een pan met koud water en warm dat op tot het kookt, dan blijft hij zitten tot hij dood is, zet een kikker in een pan met kokend water en hij springt eruit…

De plannen werden gemaakt, de CEM-test geregeld en de afspraak met het sperma-win-station werd gemaakt.
En toen kwam de dag dat we Hallim wegbrachten naar het SWS, we brachten hem maandag en zouden hem vrijdag weer ophalen. Een dag later werden we gebeld: Hij doet het niet, hij wil het niet, hij is niet geïnteresseerd in de merrie’s….
Pijnstillers die gebruikt mogen worden in combi met diepvries springen werden gegeven en heel even zag het er beter uit: Hij reageerde weer wat meer macho op de merrie’s (ze liepen expres al met hem door het gangetje waar de merrie’s stonden ipv buitenom in de hoop hem “in the mood” te krijgen). Echter reageerde hij alleen “van voren” (brullen en macho gaan lopen, slaan met zijn “verkeerde” voorbeen om vervolgens op 3 benen verder te lopen)… uitschachten wilde hij niet meer, hij gaf duidelijk aan niet meer te willen dekken.

1 van de eigenschappen van hengsten is het hard zijn voor zichzelf
1 van de eigenschappen van Volbloed Arabieren is het hard zijn voor zichzelf

Deze eigenschap maal 2 en je weet pas hoeveel pijn een dier in werkelijkheid lijd wanneer deze pijn ondragelijk geworden is en het natuurlijke instinct wegdrukt.

Het niet eens meer willen uitschachten was de meest duidelijke manier van deze dappere en keiharde kerel om ons te vertellen dat het genoeg is geweest.

Slechts enkele weken waren nodig om een hengst die ogenschijnlijk niets mankeerde om te toveren in een hengst die niet meer wíl…
Afgelopen maandag hebben wij hem opgehaald bij het SWS, de mensen daar verwonderd achterlatend (ze waren erg verbaasd over zijn hardheid tegenover zichzelf).
Vandaag is hij vertroeteld en verwend, gewassen en gepoetst voor de laatste keer, en daarna bevrijd van zijn pijnlijke lichaam.

Dit afscheid kwam voor ons allen veels te snel, maar wij zijn dankbaar voor de korte tijd waarin wij hem hebben leren kennen, de tijd dat wij bij hem mochten zijn en van hem mochten leren. Wij zijn ook dankbaar dat hij besloten heeft ons te laten weten dat het genoeg is geweest, dat hij niet meer verder wilde en wij zijn dankbaar dat wij hem mochten en kónden verlossen van zijn last, dat wij hem mochten uitzwaaien terwijl hij pijnloos en vrolijk naar de eeuwig groene weide galoppeerde! Het was een eer hem gekend te hebben.

Vandaag hebben wij afscheid genomen van een prachtige Arabisch Volbloed paard, een stoere hengst en bovenal een onvergetelijke zeer gewaardeerde vriend, een steun en toeverlaat. Niet alleen voor ons persoonlijk maar ook voor Shamal Arabians als fokkerij heeft Hallim’s Shah JC veel betekent. Hij opende deuren en liet dromen uitkomen.

Hallim’s Shah is in vrede gegaan. Ons medeleven gaat ook uit naar zijn vorige eigenaresse, zij heeft hem van veulen af aan opgevoed en liefgehad tot zijn 10e levensjaar.

Hij is ontvangen in liefde en vandaag vertrokken in liefde.

Shamal Arabians
Ylona en Diana Hemrika

Lieve Loon en Diana,

Met de grootste kippevel en vol respect naar jullie toe, heb ik jullie bericht gelezen, deze moeilijke keuze is bewonderingswaardig vanwege jullie moedige, onzelfzuchtig en liefdevolle beslissing die jullie genomen hebben.
Ik ben blij dat ik hem ooit een keer heb mogen onmoeten bij jullie, een stoere trotse hengst.
Helaas kan ik niet de juiste woorden vinden om jullie te troosten meiden.
Heel sterkte gewenst voor jullie allen, en hij zal altijd voortblijven leven in jullie gedachten en middels zijn nakomelingen.

Rust zacht Lieve Hallim !!

Natascha

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:57

Ondanks de leegte die er nu is en het gemis wat nog heel lang zal blijven weet ik zeker dat Halim's Shah jullie dankbaar is voor de beslissing die jullie genomen hebben.
Jullie pijn zal met de tijd slijten en plaats mogen maken voor alle mooie herinneringen die jullie aan hem hebben en alle mooie momenten die je met hem mocht delen, en voor Halim's Shah is zijn pijn nu voorgoed voorbij.
Diana, Ylona, Eef en Marjolein heel veel sterkte toegewenst, we weten hoe moeilijk het voor jullie is geweest om jullie kanjer te moeten laten gaan.

Bertino & Marion

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:10

Verdrietig
Een keuze die altijd moeilijk is en zal blijven.... maar heel eerlijk naar hem toe!

Sterkte Ach gut

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:23

Lieve Yloon en Diaan,

Heel veel sterkte met het verlies van jullie fantastische lieve knul.

Zo zal ik hem altijd bij me dragen.

Afbeelding

Dikke kus en Knuffel

Nicole

Rust zacht lieve Jongen je hebt het verdient,
Spring maar fijn over je nieuwe weide.
Die zal vast groener dan hier zijn.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:32

heel erg veel sterkte met het grote verlies van jullie dappere vriend.

ik heb alles met tranen in mijn ogen gelezen.
wat moeten jullie veel van dat beessie houden zeg!!

Ach gut Ach gut

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:54

Verdrietig Verdrietig

Hier ben ik even stil van (moet even een heleboel traantjes wegpinken). Je weet dat niemand het eeuwige leven heeft maar als het einde dan zo snel komt is dat schrikken.

Ik heb het geluk gehad Hallim een paar keer in het echt te ontmoeten. 14 juli was de laatste keer dat we hem zagen. Hij stond toen lekker gezellig tussen zijn merries en kinderen te grazen.

Meiden wat heb ik daar een bewondering voor dat jullie je hengsten zo'n mooi leven gunnen. En Hallim genoot daar heel duidelijk van.

Jullie hebben een hele moeilijk maar o zo dappere beslissing moeten nemen en hebben die ook genomen. Met heel veel pijn in het hart hebben jullie Hallim de rust gegeven waarnaar hij zo duidelijk verlangde.

Wij zullen Hallim nooit vergeten. Vorig jaar hebben wij een dekking van hem gewonnen. Ik weet nog dat ik mocht kiezen, een bos bloemen of een dekking. Tja, keuze snel gemaakt hè. Wij krijgen dus volgend jaar een van zijn laatste kinderen. Wij hopen dat hij/zij in alle opzichten op zijn/haar vader gaat lijken.

Wij wensen jullie ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Hallim was niet zomaar een paard.
Hij was jullie vriend en leermeester.
De mooiste bloemen worden het eerst geplukt.

Hallim's Shah op 14 juli 2008
Afbeelding
Afbeelding

Knuffels van ons Ach gut ,

Judith en Pim

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:08

Jeetje wat een verhaal, Verdrietig wat een beslissing. Ach gut
Heel veel sterkte meiden, ik heb bewondering voor jullie.
Hallim, rust zacht ....

groetjes, Isabel

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:38

Heel veel sterkte met het verlies van deze prachtige kerel !!! Ach gut Ach gut Ach gut

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:53

Wat vreselijk... heel veel sterkte met het verlies van Hallim's Shah Afbeelding

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:44

Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
Ik moest een brok wegslikken toen ik jullie mailtje las .

JosjeBE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:53

Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte met dit verlies.