Ik zal eerst even vertellen over Floortje.
Floortje is een hele kleine bruin bonte pony van 8 jaar oud. Ik reed met haar voor het karretje en deed ook ringsteken met haar. Ook rende ze graag naast de fiets, en wandelde we ook vaak hele stukken. Ze is gedekt door een zwart bonte hengst, Ze staat bij een vrouw samen met haar eerdere veulen genaamt Noortje(4jaar).
Maandag ochtend werd ik opgebeld door Saskia ( de vrouw bij wie ze staat) dat floortje die nacht al aan het bevallen was geweest! Maar het veulen was blijven steken, en dat Floortje het er niet uit had gekregen. Dus moesten ze met behulp van de veearts het veulen er uit trekken. Maar het was al te laat, het veulen was overleden. Het was een heel mooi pik zwart merrie veulentje, die Moortje zou gaan heten. Maar floortje was heel erg verzwakt van de bevalling, moesten we haar met 4 man overeind zetten, Daarna heeft de veearts de na-geboorte er nog uitgehaald, en heeft ze nog een baarmoeder spoeling gehad.
Na dat alles gehad te hebben mocht ze lekker naar d'r stalletje en het leek al iets beter te gaan! De volgende dag ging ik ook weer naar d'r toe en ze hinnekte zelfs weer naar me, en ik ging nog een stukje met dr lopen, het ging wel moeizaam, maar het lukte wel, ze was heel erg allert! Maar helaas ging ze om 10 uur s'avonds heel erg achteruit, en is ze die nacht om 4 uur overleden

Dag Lieve floor ik zal je nooit vergeten

We stonden zelfs in de krant!