[Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

[Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 18:38

Het moderatorteam heeft toestemming gegeven voor dit verzameltopic!

In dit topic kun je je overleden paarden/pony's neer zetten, ook als ze langer dan één jaar geleden zijn overleden.
Natuurlijk gelden er wel een aantal regels:

Regels:
Vermeld in je bericht bijvoorbeeld de volgende zaken:
  • Naam van je paard;
  • Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden;
  • Iets over je overleden paard (bijv. karakter, wat deed je met haar/hem enzovoort);
  • Hoe is je paard overleden.

Er mag maximaal 1 foto of collage per paard geplaatst worden. Meerdere foto's of collages worden verwijderd. Hoe je afbeeldingen in je bericht plaatst kun je hier lezen: FAQ.

Reacties met daarin alleen "Heel veel sterkte!" worden verwijderd en zijn dus niet toegestaan.

In dit topic mogen zowel recente als niet-recent overleden paarden/pony's geplaatst worden. Als je meerdere paarden verloren hebt kun je die in één en hetzelfde bericht plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-09-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: update [15-09-09]

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:03

ik ben de eerste

(roep)Naam: Spekkiej
Stamboeknaam: Hilda
geboorte datum: 11-05-1987
overlijdens datum: 13-08-2005
karakter: een super fjord met een super uitstraling, een enorm goed karakter en een super hoog knuffelgehalte. Met deze pony had ik iets speciaals..we waren er altijd voor elkaar en konden niet zonder elkaar..ze heeft me geholpen mij verdriet te verwerken
reden van overlijden: Droes

Naam: Tinkel
geboortedatum: 1991 (geloof ik)
overlijdensdatum: juni 2003
bijzonderheden: Deze pony was superbraaf..maar nam gauw een loopje met je..op deze pony heb ik leren rijden..en was ik al vanaf dat ik 7 was elke dag bij in de stal te vinden. Tinkel en haar beste vriendje Nelis waren niet uit elkaar te halen en stonden bij elkaar in 1 stal.
reden van overlijden: Hoefbevangenheid

beide herkende ze mij en hinnikten ze naar me toen ik ze voor de laatste keer zag..Dat is iets wat ik nooit zal vergeten

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:33

Naam: Beauty (in stamboek zo'n Arabische naam die ik nu even niet weet)
Ras: arabier
Leeftijd: 30
Wat was er zo speciaal aan haar? Onze dochter heeft haar gekregen toen ze zes jaar werd. Gezien Beauty 1,49 was, was dit een reus voor zo'n klein meisje. MAAR Beauty was een echt moedertje voor ons dochtertje. We hadden hierdoor zoveel respect voor Beauty. En dan, eigenlijk geheel onverwacht, is ze op 08.01.2005 gestorven in de armen van ons dochtertje die toen 10 was. Ze heeft gewacht met sterven tot onze dochter bij haar was en tegen haar zei 'ga maar meisje, het gaat hier niet meer voor jou'. Toen pas gaf ze de strijd op.
Ondertussen zijn we bijna anderhalf jaar verder, maar Beauty hebben we op een halsketting moeten laten graveren voor haar, die ze nu altijd aan heeft. Zo is ze toch nog een beetje bij haar!

Afbeelding

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:50

Naam: Puck
Leeftijd: 15 ( 15-05-1990 - 10-06-2005 )
Ras: KWPN
M'n lieve Puck was een super diertje, ik heb hem gekregen in augustus 2004 en in juni 2--5 overleed hij. Ik heb veel ste kort van hem mogen genieten. Hij had altijd geduld met me, ondanks dat ik erg onhandig was en nog veel moest leren. Hij heeft me zoveel geleerd en we hebben samen een geweldige tijd gehad. Bij z'n vorige eigenaresse had hij hoog in de dressuur gelopen en flinke hoogtes gesprongen en hij mocht mij nu alles leren.
Hij is waarschijnlijk overleden aan een gezwel in z'n maag of darmen.
Ik mis hem nog steeds, ondanks dat ik zwaar gelukkig ben met Romeo en Pukkie
Nog even een foto van hem:
Afbeelding
z'n oogjes zo lief dicht

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:50

Naam: anoniem
Ras: duits (vader: Don Schufro v donnerhall)
Leeftijd: 11 dagen
Doodsoorzaak: nog niet duidelij, waarschijnlijk een tekort aan rode bloedcellen. Dit is een veulen van mijn werk. Ze was zo lief en mooi!!!
Rust zacht prinsesje
Afbeelding

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:16

Olympia, officieel Olympia B een merrie die het leven zag op 2 april 1996 en heeft helaas te vroeg het leven moeten verlaten op 14 oktober 2003. Olympia hebben we in laten slapen aan de gevolgen van Grass Sickness.

Als 3 jarige kwam ze op de manege, ze zag er toen zo uit :

Afbeelding

Het heeft lang geduurd voordat Olymp een beetje normaal reageerde, het was namelijk een behoorlijke heethoofd, hierdoor was ze te druk voor de lessen. Naar mate ze ouder werd, werd ze ook steeds braver en op haar 6e liep ze af en toe mee in de lessen, hiervoor had ik al een paar keer op haar gereden, maar verder niks bij de gedachte dat het ooit mn eigen paard zou worden. Totdat een vriendin rond september 2002 het erover had dat ze Olymp wilde leasen, ze reed Olymp al vanaf het moment dat ze zadelmak was.. Dus het was voor haar een harde klap dat ze maybe toch in de manegelessen zou gaan lopen. Samen hebben we de stap gewaagd en vanaf 1 januari 2003 was Olymp dan van ons.. Zoals je kunt lezen hebben we maar 10 maanden van haar mogen genieten als eigen paard..

Verdere foto's staan in mijn profiel van haar..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-06 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek wat aangepast.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:17

Maykey Light.
08-05-00 // 27-07-05
Maykey was echt mijn maatje. Toen ik hem voor het eerst leerde kennen was hij best ondeugend. Maar, dat was hij altijd wel. Ik weet nog dingen zoals; dat hij mij door het hele park heen sleurde. Hij was ongelovelijk sterk en soms was het echt een duiveltje. Maar, toch bleef ik hem geweldig vinden en kwam ik elke keer naar hem toe op mijn fiets. We hebben samen echt een band opgebouwd. Hij nam me vaak in de maling maar, we konden ook samen lekker buiten zitten allebei heel rustig. Ja ik mis hem echt.

Maykey is overleden in de zomer aan koliek. Ik mis hem ontzettend!

Afbeelding

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:36

Orlando is 15 maart dit jaar overleden,ik had hem net een jaar.
Hij had geen kraakbeen meer tussen zijn gewricht,had teveel pijn.

Hij was een draver en heeft 4 jaar op de baan gelopen,een half jaar voordat ie bij mij kwam was ie daar mee gestopt.

Ik ging hem onder het zadel rijden en hij pakte alles supergoed op,en deed echt altijd zijn best.
Hij had een gouden karakter.

orlando,bedankt voor alles,ik vergeet je nooit en nooit meer.
Afbeelding

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:32

Ook mijn Kim heb ik een half jaar geleden in moeten laten slapen,omdat ze hoefkatrol in de ergste vorm had (voor het hele verhaal: viewtopic.php?f=1&t=498634&start=0&st=0&sk=t&sd=a )

Afbeelding

Geboren:12-4-1990
Ze is 15 jaar geworden.
Ik denk nog elke dag aan haar.Gelukkig heb ik haar geweldige zoon Aran van bijna 2 jaar nog.

Rust zacht lieve Kim

Zadina

Berichten: 149
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:57

Het is een lang verhaal hoor..

Naam :: Zadina
Geboren :: 6 Juni 2004 Overleden :: 3 Maart 2005
Zadina was mijn verzorg veulen. Ik poetste haar heel vaak en ging ook lekker een stukje met haar wandelen.
Toen ik ziek was heb ik een ander meisje van stal opgebeld en gevraagd of zij even met Zadina wouw gaan wandelen, omdat Zadina dat zo leuk vond. Nou dat meisje zei dat ze dat wel wouw en ze heeft Zadina lekker laten grazen een tijd lang [ Ze kwam ook heel veel in de wei hoor ]. En heeft haar toen weer op stal gezet maar is vergeten het halster af te doen. Zadina heeft rond kwart voor 4 koliek gekregen en is gaan rollen [ dat meisje was toen al weer naar huis en de eigenaar had om half 4 nog even gekeken en toen was er ook nog niks aan de hand dus hij is even wat gaan kopen ] Maar toen Zadina gaan rollen is is ze waarschijnlijk ergens achter blijven haken met haar halster en is in paniek geraakt en is zo gestik Zo hebben ze het mij verteld... Ze is op een donderdag overleden die avond heeft haar eigenaar mijn ouders opgebeld en gevraagt of hun het tegen mij wouden zeggen maar dat hebben ze niet gedaan omdat ik nog steeds ziek was Dus toen ik zaterdags weer op stal kwam liep ik vrolijk naar haar stal toe en die was leeg. Ik naar de wei toe lopen maar daar was ze ook niet. Ik was helemaal in paniek geraakt en ben dus naar de eigenaar toe gerent en die heeft het mij toen verteld.

Laarski

Berichten: 333
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:27

Heej.. hier mijn lieve schat..
Naam: Paulus T
Roepnaam: Prisco
Geslacht: Ruin
Vader: Ulft
Moeder: Sindy
Geboortedatum: 16.09.1997, staat in me geheugen gegrift..
Sterfdatum: 16.02.2006
Is dus op de leeftijd van 9 jaar en 5 maanden overleden.. precies..

Prisco is overleden aan de vreselijke ziekte.. Koliek..
Het was in 6 uurtjes gebeurt met hem.. zo gevochten.. nog helemaal naar Emmeloord geweest. .en heeft gewoon volgehouden.. oh.. en daar aangekomen.. eenmaal uit de trailer.. viel hij gewoon dood neer
mijn verhaal
viewtopic.php?f=1&t=552572&hilit=
Ik mis je nog zo erg.., zal je nooit vergeten lieverd..
Afbeelding

Keedie

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Volendam

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:48

Naam:Binky
ras shetlander
geboorte datum:Geen idee
Overlijd datum: 29 maart 2006
Bijzonderheden: Binky had ik vanaf november. Hij was toen 4. Ik kreeg in een keer een speciale band met hem. Als ik verdrietig was deed ie gekke trucjes waardoor ik moest lachen. Als ik boos was likte die mn hand. Het leek net alsof het zo was van Jij boos ik b oos. Ik maak je vrolijk. Als ik niet zo lekker was met het rijden op hem. Deed hij voorzichtig. Met regen,zonneschijn,hagel,onweer,sneeuw of hagel. Ik had altijd het gevoel dat hij altijd voor me klaar stond. Net als 2 beste vrienden!

Hoe komt het dat hij overlijd: Binky was op een dag niet zo lekker. We hadden de DA gebeld bleek dat ie hoefbevange was. Niet in de ergste vorm Dus ik mocht met hem stappen over het erf.Het werd alleen maar erger. Wij weer de DA gebeld. Bleek dat het erger is geworden en mocht hij alleen nog stil staan. . Het werd nog erger. Toen hebben wij de DA gebeld en gezegd dat Kleine Binky alleen bleef liggen van de pijn . Ik ging erbij liggen en barsten uit tranen uit!.toen kwam de DA en zei dat hij beter een spuitje kan krijgen (was op een donderdag en die zondag kreeg hij de spuit). Ik heb vanaf vrijdag bij hem gelegen en hem verteld dat ik het niet leuk vind. En heb hem gevraagd dat als hij boven zou zijn dat hij de zon wou laten schijnen(drie dagen later sgeen de zon).Die Zondag kwam de DA IK HAD Tranen in mijn ogen. De DA liet ons eerst even afscheid nemen van elkaar. Ik lach alleeen met hem in stal. Ik zei ,, BINKY De tijd is aangebroken. Je zal lgeen pijn meer hebben! Hij hinnikte zo lieff zo van IK ZAL ER ALTIJD VOOR JE ZIJN BAASJE!NET ALS VROEGER IK ZAL JE MISSEN blik! De DA kwam weer terug en gaf hem de spuit Hij hinnikte zacht met Zo¨n Dag Maatje van me!

BINKY!
ikzaljenooitmeervergeten!
ikmisjezoooerg!
(sorry voor mijn lang verhaaltje!)
(ik heb geen foto van hem omdat ik in spanje ben!)

ik heb alles gelzen! echt heel veel sterkte met het verlies!!

HIJ HAD ZO HARD GEVOCHTEN VOOR ME!
Laatst bijgewerkt door Justy op 29-05-06 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst toegevoegd op verzoek

lindavd
Berichten: 529
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: schaijk

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:17

dit is Ocariena
geboren: 19 - 05 - 1996 gestorven: 20 - 05 - 2003
Ocariena was een vosmerrie van Ircolando.
ik heb haar gekocht als anderhalf jarige en haar alles zelf geleerd. van aan het halster lopen tot het rijden.
haar karakter was zo ongeloofelijk goed. nooit deed ze iets verkeer en ze deed alles wat j haar vroeg. ze kon j zelf verstaan had k het idee.
we zijn tot het L1 dressuren gekomen maar zijn hier betijds mee gestopt omdat ze dit niets aan vond. met het springen deed ze ontzettend haar best maar we zijn maar tot de L gekomen. ze had nog veel meer in haar mars maar dit hebben we niet mogen ondervinden.

ze is overleden aan een voor mij misterieuze ziekte.
eerst werdt ze een beetje verlamd aan haar achterhand. liet alleen haar staart hangen en kon niet meer zo goed mesten.
dit werdt weer beter maar daarna liet ze haar urine lopen.
dit is niet meer beter geworden terwijl de dierenarts iedere keer zei dan proberen we dit wel. (terwijl hun al wisten dat het niet beter zou worden maar dit denk k voor mij deden.)
dus k had iedere keer hoop dat het beter zou worden maar dit werdt het niet.
k was een week weg met school en toen k terug kwam vroeg k meteen hoe het met occie was. ons mam viel in tranen uit en toen wist k al genoeg. k was van maandag tot vrijdag weg en dinsdag wouden ze haar al weg doen maar omdat ze dat l*llig vonden voor mij hebben ze nog even gewacht.
vrijdag ben k meteen naar haar toe gegaan en k zag aan haar dat ze het ook niet meer wou.
haar glans was uit haar ogen verdwenen.
de precieze datum dat ze is overleden weet k niet want ze is met d verzekering meegegeven.
k zou dit graag anders hebben gezien maar k had en niet alles over te vertellen. k had graag afscheid willen nemen van haar en haar in mijn armen willen laten gaan.

k weet dat ze nu beter af is. ik mis haar nog heel erg en dit zal niet meer weggaan. we hadden een band samen die k met geen enkel paard meer zal krijgen.
k hoop dat ze daarboven op mijn wacht en als mijn tijd is gekomen mij komt halen om zo weer verenigd te worden met haar.

nou een heel verhaal maar jullie zijn natuurlijk ook wel benieuwd hoe ze eruit ziet. dit is een allerlaatste foto van haar. denk dat j ok wel een beetje kan zien dat d levenlust uit haar is verdwenen.
Afbeelding

Quattie
Berichten: 99
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:02

Naam: Pipo
Geboortedatum; (ongeveer) 10/04/1985
Overleden; 15/08/2003
Hij is dus+- 18 jaar geworden
Hij is gestorven aan hoefbevangenheid...

Pipo was altyd men verzorgpony op de manege (was dus manegepony)...was echt verzot op hem...ik kleine ukkie en men rozijnenbroodje...Men ouders hebben verschillende keren gevraagd om hem te mogen kopen, maar geen reactie gehad...ze zijn op zoek gegaan naar n ander paardje, maar die is na enkele maanden verkocht om bepaalde redenen...door deze situatie heeft de eigenares aan ons toch men favo pony verkocht...was dolblij! Na een tydje zijn we verhusid naar een privéstal waar ze het toch wat beter hadden...
Na een jaar ongeveer begon hij mank te lopen, maar niet zo heel hard, behalve onder het zadel...naar DA gebracht...hij had hoefgewrichtartritis en zou op te lossen zijn met speciaal rond beslag...zo gezegd zo gedaan, DA had een volledeg blad gemaakt met alle info voor hoefsmid...maar hoefsmid had een beter idee...hij wou er een gel in spuiten en gaf ons een hele uitleg erbij...
we lieten hem maar bellen naar de DA ...die niet bereikbaar was. hebben we (omdat we de hoefsmid zo vertrouwden) hem maar laten doen wat hem et beste leek...maar twee dagen later stond die zwaar hoefbevangen en is nooit meer goed gekomen...terwijl de DA nog had gezegd dat men pony totaal niet gevoelig was voor hoefbevangenheid...vanwege de vorm van zen hoefjes...na 3 maanden (of zelfs meer) hem erbovenop proberen te krijgen was hij echt op en hebben we hem laten inslapen...afscheid genomen en dan vertrokken...was er niet bij, wat ik langs de ene kant wel wilde maar mn instructrice raadde mij dat af...ergens wel blij dat ze me dat wilde besparen maar voel me wel wat schuldig nu...

Pipotje...Ik mis je schat! Je was echt mn lieverd...en trouwens nog altijd...
xxx
Afbeelding

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:40

http://home.wanadoo.nl/nluigs/bankpas.jpg
Stranger - 1 juni 1994 tot 26 mei 2006

Je was een kanjer, we zullen je nooit vergeten, we hebben alles met je gedeeld, zoveel samen meegemaakt, zo vaak om je gevreesd en vaak gelachen, heerlijke en bange dagen, 3 operaties, bijna gegaan na de 1e en toch doorknokken, we hebben zo veel doorstaan en je bleef maar mild en zacht en liet ons toe, ook in je pijn. Je bent een kanjer!
Waarom mocht je niet langer bij ons blijven, waarom kreeg je zo'n pijn? je veranderde van een vrolijk opgewekte alpen-quarter in een zielig hoopje pijn en toch bleef je tot op het eind heel sterk. Je bent rustig gegaan, alsof je wilde laten weten dat het goed was, dat ik de goede beslissing heb genomen. Voor mij is alleen belangrijk dat je geen pijn meer hebt, nooit meer. Ik heb nog elke dag pijn van het gemis maar liever zo dan jou te zien lijden.

We hebben je losgelaten omdat we van je houden maar je bent pas dood als we niet meer aan je denken en dat zal nooit gebeuren!

Rust zacht lieverd, xxxx
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-06 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te grote foto --> link.

robbiespaya
Berichten: 36
Geregistreerd: 29-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:12

pasja geboren op 8-3-1990 overleden op 23-3-2006
ze had bij de vorige eigenaar een ongeluk gehad wat wij niet wisten op 9 jan. bleek dat haar zeneuuwbanen kapot warenwe hebben veel knuffels en liefde gehad en gegevenpasja vergeten doen we je nooit meer

JessiiCaa

Berichten: 653
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:00

Naam: Kootje
datums: geboren 14 juni of juli 1997 ong. weet niet precies en overleden 12 oktober 2005
Iets over me lieve paardje: het was een echte schat.. hij deed alles voor me we deden alles samen,, het was een super knuffel!!
Hoe hij is overleden: me lieve pony is overleden aan hoefbevangenheid waarschijnlijk, dat zal ik nooit weten want er is geen DA bij geweest.. hier het verhaal..

toen Kootje nog bij ons thuis stond is hij een keer hoefbevangen geworden, van de DA medicijnen gekregen, moest op nat zand staan en stukjes lopen.. het ging weer goed met hem..

in 2004 ong. is Kootje naar me tante en oom gegaan, daar ging het ook allemaal goed maar nog een paar keer dicht tegen hoefbevangenheid aangezeten (maar geen DA erbij) ik wou dat ze hem krapper zette zodat hij maar een klein landje had en niet veel kon eten.. maar volgens hun ging het weer goed.. toen ik de laatste keer bij hem was kon hij niet meer opstaan hij probeerde het wel.. maar het lukte gewoon echt niet was heel zielig om te zien.. ik was zo verdrietig dat ik moest huilen.. ik liet een traan vallen op m en heb hem nog een kus gegeven en ben weggerend.. de week erna 12 oktober.. is hij overleden.. waarschijnlijk dus aan hoefbevangenheid
heb nooit afscheid van hem genomen.. en heb er na 7 jaar nog steeds verdriet van......

ik heb geen foto.. maar wel een slideshow als dat mag..
http://img135.imageshack.us/slideshow/p ... 985cg.smil

Anoniem

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:40

rianca een super manegepony!!
uh volgens mij(dat stond op het kaartje dat bij de box hing) ze was op 23 maart 1985 geboren de datum dat ze dood is gegaan weet ik niet maar waarschijnlijk op 4 oktober 2005(ze was verkocht aan de slager waarschijnlijk)
het was een super knuffel heel voorzichtig met beginners en ze liep geen gevordede lessen meer was ze te oud voor ze was altijd vrolijk naar mij hinnikte ze altijd als ik kwam aanfietsen ze voelde denk ik dat ik kwam toen ik op een dag kwam en haar niet hoorde hinniken wist het het was waar:ze was weg ik heb geen afscheid kunnen nemen!!
ze is volgens heel veel roddels verkocht ik heb geen fotoos meer op de computer de oude computer stonden ze op!

Nadisha

Berichten: 779
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Valencia

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:42

Naam : Golden heart of love
Roepnaam : Goldy
Geboortedatum : weet ik niet helemaal zeker
Overlijdingsdatum : igg in April , ze was van mijn oom duss zou ik even na moeten kijken
Ras: Haflinger
Geslacht : Merrie
Hoe kwam het?
door ernstige koliek
Bijzonder:
*Ik ben de eerste die op haar rug heeft gezeten, andere mensen liet ze eerst nog niet toe, mijn oom zei dat ze over een maandje 3 werd, ik dacht die is ingereden *ik was toen jonger...* ik ging op haar rug zitten en ze was zo mak.
*haar super grote liefde voor springen ( als veulen sprong zei al over takjes in de wei )
* dat ze echt super gek was op dieren, de hele meut sliep bij haar in de stal, die schat.


Goldy ik mis je meid, maar nu hoef je igg niet meer te leiden,
Goldy ik hou van je...

supertoos
Berichten: 39
Geregistreerd: 29-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:24

Naam: Nick Nack
Ras: KWPN
Geboren: 1996
Overleden: 22 mei 2002
Nick Nack reed ik al 3 jaar tot dat ik de kans kreeg hem te kopen, oooo wat was ik trots mijn eerste eigen paard naar al die jaren dat ik al paardrijd.
Maar daar kwam alleen abrupt een einde aan.
Nick Nack kreeg koliek en naar 3 dierenarts bezoeken werd het maar niet beter alleen maar erger.
De laatste dierenarts heeft zijn maag nog leeg gepompt en vertelde mij dat 1 op de 10 paarden een operatie zal over leven, maar Nick Nack was al te ver en gaf mij bijna tot geen hoop.
Ik heb het uit gegierd van het janken en heb toen afscheid van hem genomen en keek in zijn blauwe ogen en net of hij zei het is goed laat mij gaan,
Daarna ben ik naar huis gebracht om dat ik helemaal over de toeren was en het niet verstandig was dat ik verder bij zal zijn.
Heb de volgende dag nog wel weer bij hem gekeken om het definitief antwoordt te krijgen dat hij er echt niet meer was.
Het heeft mij een stukje rust gegeven om nog 1 keer in zijn blauwe ogen te kijken.

Rust zacht mijn lieve Nick Nack ik zal je nooit vergeten.
Afbeelding

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:28

Kevin

*28-03-1992 - †27-12-2004

Het was niet mijn paard, maar zo voelde het wel.
Angstig, bang en geen vertrouwen in mensen, waardoor hij achterin een hoekje stond zonder liefde.
Ik zag hem en was meteen verliefd, naarmate ik heb vaker reed en vertroetelde versterkte onze band.
Hij hielp me over mijn springangst heen, en ik gaf hem veel liefde.
Hij heeft me een paar keer eraf gegooid, ben er huilend weer opgegaan, maar daarna was hij altijd ontzettend lief.
Overigens niet zijn schuld dat hij weleens bokte waardoor ik viel, hij was bang voor bijna alles..en dat voor een paard van 1.74!!
Onze band is op 27 december 2004 verbroken..Kevin vertrok naar de paardenhemel.

Afbeelding
»still miss you«

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:27

Vandaag is Salina 5 maanden dood...Ze is op 24-jarige leeftijd gestorven...

Je was zo sterk als een beer,
Het was fijn om op je te rijden,
Elke keer weer
Je hebt zoveel in je leven meegemaakt,
En mij dan ook diep in mijn hart geraakt,
Je hebt een mooie leeftijd weten te halen,
maar natuurlijk is afscheid altijd balen.
Nu ik weet dat je er nooit meer zal zijn,
doet dat ongeloofelijk veel pijn

Als ik naar de lucht kijk,
denk ik aan jou
Als ik een mooie ster zie,
denk ik aan jou
Als ik een zielig liedje hoor,
denk ik aan jou
Als ik een zielig gedichtje lees,
denk ik aan jou
Als ik een paard zie,
denk ik aan jou
Als ik op de manege kom,
denk ik aan jou
Als ik je stal zie,
denk ik aan jou
Als ik je zadel en hoofdstel zie,
denk ik aan jou
Ik zal altijd aan je blijven denken!

Fijn was het toen we samen reden,
Raar dat je er nu niet meer bent,
inderdaad was het in het verleden,
steeds maar dolle pret
Keer op keer denk ik bij mezelf:
You Where The Best,
Jij Was Mijn Held...

Meisje, ik mis je verschrikkelijk...Ik zal je nooit vergeten,

Liefs, Danielle

Afbeelding

immerslief

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: vleuten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:01

Naam van je paard; tico
Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden; jaar 1970 tot 7 jan 2006.
Iets over je overleden paard (bijv. karakter, wat deed je met haar/hem enzovoort); hij was echt de opa toen ik daar kwam was hij al opgegeven doordat hij niet at ik heb alles geprobeerd en hij ging weer eten. vooral de slobber en fiber. ik heb van 20 okt 2004 hem leren kennen. hij was echt een schatje poetsen vond hij heerlijk en als ik ging wandelen met faby sjokte hij wel mee. en heerlijk als hij van het zonnetje kon genieten.
Hoe is je paard overleden. het was vrijdag 6 januarie zijn stal geod gemest en een lekkere laag terug gelecht speciaal een kommetje gemaakt zodat hij niet kon vast rollen. want immmer had dat pas gedaan. ze naar stal gebracht gevoerd en ze allemaal uitgezaait en geaait. ik moest die volgende ochtend naar mijn werk en daarna ben ik naar me verzorgpaardjes gegaan. toen ik daar kwam vondt ik het touwtje dicht en zag faby lopen dacht die gaan naar de wei. kwam bij de stal en zag de rest nog binnen staan en de andere stallen open. met het tussenshot eruit. ik dacht nog nee dat kan niet die loopt ergens faby zal wel koliek hebben gehad en samen naar buiten zijn gestuurd. ik zoeken. niet te vinden. toen kwam de eigenares en die was in tranen. tico onze ouwe man was er niet meer. hij is 36 geworden hij mocht nog 1 jaar het land op.

dit zijn de enige 2 foto's die ik van hem heb mogen maken.

Afbeelding

http://groups.msn.com/_Secure/0SAAXA9oU ... 3013538268
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 02-06-06 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto

Melvern
Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-02-05

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:30

naam: grevenrits amaril
ras: newforestpony
vader: kantjes mirakel
moeder:harietta

amaril is voor een klein half jaartje geleden ingeslapen.
toen de eigenaar werd opgebeld door diegene waar amaril in de wei stond. we moesten maar even komen want het ging niet goed. toen we kwamen lag amaril helemaal achterin de wei, ze kon niet staan en ook haar hoofd optillen lukte niet. amaril had al heel lang last van haar benen, de koten bleven dan vast staan ofzo. maar ze kon toen helemaal niets meer. ze lag helemaal slap in wei en had niets geen vechtslust meer, dus is er besloten om haar in te laten slapen.
ze is heel rustig op haar vertrouwde plekje ingeslapen

amaril is 19 jaar geworden

Afbeelding
lieve meid de rust is je gegunt

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:39

naam: klootwijkhoeve's palatin
geboortedatum: 27-06-1992
steftedatum: 11-06-2002
karakter: lief, aanhankelijk, betrouwbaar, werkwillig, ondeugend en een doorzetter.
Gekregen in: 02-1997
In laten slapen aan de gevolgen van koliek.
Toen ik hem kreeg was hij net geruind en nog jong en wild en ik was nog een klein meisje.
Ik viel er dan ook veel van af aan het begin.
Maar uiteindelijk werd het zo'n betrouwbare pony, ik vertrouwde hem voor 300%.
We hebben na onze verhuizing naar Brabant waar hij iedere dag op de wei kon en uiteindelijk aan huis kwam, nog heel veel heerlijke buitenritten samen gemaakt!
Vriendje rust zacht!

Afbeelding

In Loving memory!!