Goodbye Balou en Gallant

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 18:52

In 2004 werd ik de eigenaresse van een prachtige appaloosa Balou. Wat een wereld paard! Ik kon er alles mee, niets was te gek.
Ik had al een pony en we gingen op de stal van Balou staan, als ik dan ook de KWPN Gallant onder mijn hoede nam qua verzorging ( kreeg daar geld voor ) mocht ik daar gratis staan.
Ruim 3 jaar lang heb ik daar de paarden gehad en ging in het gastenverblijf wonen op stal.

In 2007 heb ik Balou terug verkocht aan de eigenaar waar ik hem vandaan had. Later zijn Balou en Gallant in handen gekomen bij iemand waar ik eerst goed mee kon, later niet meer.

Ik reed nog vaak langs, ze hebben altijd op de zelfde plek gestaan.
Mijn bijrijdpaard staat er vlak in de buurt dus zag ze vaak.

De eigenaar werd terminaal ziek. Hij wilde de paarden nog verplaatsen maar dit is afgeraden door een dierenarts gezien beide paarden al erg oud waren ( richting 30 ) en het hart van beide erg slecht was.

De eigenaar is op dezelfde dag gegaan als de paarden.


Ik was erbij toen mijn vroegere pony Balou in geslapen en Gallant ingeslapen werden. Ik voelde herkenning van beide paarden. Gallant liep weg bij mensen en ik kon hem wel halsteren...was een mooi moment. Balou duwde gelijk zijn hoofd tegen me aan.

Toen Gallant ingeslapen werd stond ik bij Balou. Ik aaide hem op zijn hoofd...toen Balou de verdoving kreeg zakte hij al door. Ik ben bij hem gaan zitten en hij kreeg de narcose. Ik ging even opzij omdat paarden nog rare bewegingen kunnen maken. Toen hij ver onder narcose was ging ik bij hem zitten...ik aaide hem...huilde..herinnerde de tijden die we gehad hebben ( bokkers die toen op bokt zaten kennen hem misschien wel...heb ontzettend veel met hem meegemaakt en meerdere malen op het punt gestaan hem in te laten slapen. En hoe sterk hij was...we krabbelde samen altijd weer op...wat een taaie vechter ).
We hebben nog mee gedaan aan een bokt rit in 2005. Hij werd toen door sommige verkozen voor mooiste pony :)

Na 10 jaar geen eigenaar meer van hem geweest te zijn heb ik hem en zijn vriend toch mogen begeleiden bij zijn laatste reis. De reis naar de eeuwige velden! Beide paarden zijn rustig gegaan.

Afscheid foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met mijn vriendin, zij verzorgde Balou altijd voor me toen mijn andere pony onder zadel kwam....veel samen gereden

Afbeelding

Afbeelding



Toen Balou nog van mij was, Wij samen :

Afbeelding

Ik op Gallant:

Afbeelding


Goodbye

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:05

:(:)

Prachtig dat je er op het laatste moment alsnog bij kon zijn. Een einde van een prachtig tijdperk als ik je foto's zo zie.

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:07

Heel mooi dat je er op het laatste moment bij kon zijn, toch nog. Veel sterkte!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 19:17

Klopt. Ik heb prachtige jaren met ze gehad.
En had nooit verwacht dat ik er bij kon zijn, maar toch wel

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:53

Heel veel sterkte , fijn voor beiden dat je er bij mocht zijn om ze te gegeleiden op hun laatste reis ..

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 21:58

dankjewel

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:08

Sterkte!

Deze paarden stonden in Rhenen of niet?

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:11

Och jee... tegelijk met hun eigenaar ?

Sterkte :(:)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Goodbye Balou en Gallant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 22:16

Kaitlyn ja klopt

Ja eigenaar geeuthanaseerd