Wurolieta 2003-2012, forever young

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 12:27

Afbeelding

Wij zijn
Uit elkaar
Rust zacht,
Oneindig
Lief wezen
Interessant en
Edel
Trots
Altijd in ons hart

Wurolieta, 25 mei 2003- 21 september 2012

Mijn Superlieta is er niet meer. Het is al even geleden dat het afscheid was maar ik wilde ook voor haar hier een plekje maken.

Ruim 5 jaar heeft onze Lieta bij ons gewoond. Met haar heb ik zoveel beleefd en gedaan en eigenlijk alles voor de eerste keer. Omdat ze zo goed van karakter was kon dat ook gewoon. Tikkeltje afstandelijk, erg trots en heel sensibel maar ook vertrouwen en rust. Als een politiepaard reageren op vreemde omstandigheden. Voor mij een geweldig paard!

Al vanaf het begin dat ze bij ons was, was er twijfel. Was ze nou jong en slungelachtig of mankeerde ze iets? Nee, het lag vast aan mij. Ik kon natuurlijk niet goed rijden op zo'n sensibel dier..
Ondertussen ging alles best goed door: onze eerste schreden in de dressuur, buiten rijden, springen, crossjes, longeren, de KNHS week. Wat een leuke dingen hebben we gedaan!

Uit een onderzoek in 2009 waren geen gekke dingen gebleken en was Lieta gezond voor de sport.

In 2012 zouden we ons gaan opmaken voor de M1 dressuur en ik wilde toch graag weer eens B springen proberen. Ambities! 2012 zou ons jaar worden!!
Hard trainen, veel uren maken...en weer die twijfel. Was je wel gezond? Waarom was ze soms ineens wat onregelmatig? Waarom had ze zoveel moeite om recht te blijven? En dan toch wel goed zijn in travers, renvers, appuyementen en al dat soort zaken. Ik kon dat niet, nooit gedaan, maar met haar? Alsof ze precies wist wat de bedoeling was!

Een ongelukkige wedstrijd afgelopen zomer maakte dat onze terrorlieta bij mijn lieve vriendin aan de wal achterbleef. Zij zou ook eens met Lieta aan de gang, kijken of het nu aan mij lag of dat er iets anders aan de hand was. Ik wist het niet meer..
Lieta maakte vorderingen, leek te verbeteren maar toch bleef ook bij mijn vriendin de twijfel. Er was toch iets aan de hand met Lieta, maar wat?

Toch maar weer eens naar de kliniek. Het monsteren aan de hand ontlokte de arts al een opmerking dat dit niet goed was.. op de röntgenfoto's van de ondervoet zag ik het ook direct: rare haken aan het hoefbeen. Dit was echt he-le-maal niet goed.. de wereld zakte onder mijn voeten vandaan, Lieta liep braaf naast me in de zon.
Een second opinion leverde meer informatie op. Ook de gewrichtsbanden waren ernstig beschadigd. Hoe heeft die lieve Lieta ooit zo hard voor mij kunnen werken met deze pijn?

Geen oplossing mogelijk, ernstige hoefkraakbeenverbening en kapotte gewrichtsbanden.... zo'n prachtig mooi paard, glimmend in haar vacht, in de kracht van haar leven en dan dit!

Wat een drama, wat een verdriet, mijn trotse paard!!!!!!

Heerlijk heeft mijn prachtige Lieta nog 3 weken in de zon mogen doorbrengen. Veel buiten, in de avond lekker in een box, precies zoals zij het fijn vond. Ze was blij en gelukkig.

De laatste dag ben ik met mijn andere lieve vriendinnetje op stal aan de wal geweest. Afscheid nemen is afschuwelijk. Wurolieta was altijd wat afstandelijk maar deze dag niet. Voor de vorm genoot ze enorm van haar laatste borstelbeurt, onderlipje opgekruld. Ze beet mijn vriendinnetje nog fijn een beetje in d'r hoofdhaar (bedoelde ze vast goed). We hebben ons kunstje nog gedaan met de beentjes optillen, braaf paard. Teveel aaien hoeft ook niet hoor. Een bakje brokken en een laatste klopje op de hals. Dag lief paard. Straks heb je geen pijn meer, nooit meer..

Mijn prachtige en enorme donkerbruine glanzende supermerrie is op 21 september 2012 naar de eeuwige groene weiden gegaan.

Dank je wel meid, voor alles!

Als het gaat zoals het moet, zien we elkaar op een dag weer terug..

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:53

Mooi verhaal Fem!
Ontroerend!

Mando, 35 jaar (Ooit M2 dres en M springen, nu Patrouilleritten, boogschieten en bos) en Sancerre, 25 jaar (Z1+6), zijn mijn beessies. Ufo, ik mis je nog steeds. (19-09-1999 overleden)

roosje78

Berichten: 2253
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:14

Zit het met tranen in mijn ogen te lezen... Knuffel!

Nic_Urani

Berichten: 191
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:55

Super mooi geschreven meid! Knuffel!

Z2 +3! :D

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:04

Wat knap dat je toch naar je gevoel bent blijven luisteren. Veel sterkte.

Pluus is niet tegen bont, bontjes zijn lief!
**...Pacific*Fanci*Macx*Smoke*Mister*Mike...**

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:24

Super mooi geschreven. Heel veel sterkte met het verlies.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 17:04

Dank je wel meiden!

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:54

Femke, weet niet of je me nog kent, is al heel lang geleden dat je een (volgens mij?) dekje bij me kocht...
Ik ben je Lieta nog wel eens tegengekomen hier op Bokt, wat onwijs sneu dat ze er niet meer is, veel te jong nog :(:)

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wurolieta 2003-2012, forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 20:35

Jazeker weet ik nog wie jij bent! Dat was me een trip op de fiets naar jou toe :D

Jammer he? Het is echt niet de bedoeling dat je een paard zo jong al moet laten gaan.. mis haar echt vreselijk.. ;(

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:39

Dikke knuffel Fem :(:) :*

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:00

Mooie, lieve Lieta :(:) Wat zul je haar missen Fem..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers