Ik wil mijn lieve Beau Fleur nog een keer aan jullie laten zien! Jullie kennen hem niet ( zat toen nog niet op bokt ) maar dit paard had ik in de zomer van 2009 gekocht als mijn nieuwe springtopper hij was 3 jaar en ik zou hem zelf beleren hij was mijn ultime droompaard. mooie kleur mooie aftekeningen mooi groot en een super karakter. we hadden hem helemaal uit noord brabant opgehaald ( we wonen in groningen ) keuringen gedaan alles was super hem laten vrijspringen was ook geen probleem alleen konden we hem niet longeren hij had namelijk 3 jaar op wei gestaan en kende geen mens. maar hij was totaal niet schuw. dierenarts mocht al zijn benen optillen en hij liep ook zo de trailer in. ook thuis nooit problemen gehad had hem zo onder het zadel en kon overal met hem heen. helaas heb ik hem maar 3 maanden gehad. 1 dag voor mijn verjaardag kreeg hij koliek. ik was niet echt in paniek, meeste paarden komen er wel weer overheen en had het wel vaker meegemaakt, DA gebelt van alles en nog wat erin en hij begon alweer op te knappen. de dag later op mijn verjaardag komen we bij hem aan en hij lag klem in zijn stal op z'n rugtoen was ik wel in paniek! DA er weer bij en die zij breng hem maar naar emmeloord hup op de NIEUWE trailer naar emmeloord. het was geen fijne reisde auto schudde als een gek en de trailer ging enorm tekeer. we hadden maar besloten om niet te kijken hoe het met hem ging dit omdat we wisten dat dat niet goed ging. eenmaal aangekomen bij de kliniek doe we de klep open en heeft hij 3 gaten in de bodem van de trailer getrapt en is hij erdoor heen gezakt zijn benen zaten onder het bloed en het dak was kapot en de voorste stang heeft hij doormidden gebogen. aguw eruit gehaald en de mensen stonden direct klaar, hij had een heftige gaskoliek aanval. zijn buike werd direct open gesneden en overal lag bloed op dat moment trok ik het helemaal niet meer. Beau kon niet meer staan en zakte door zijn benen maar ze sloegen hem weer omhoog. daar heb ik hem voor het laatst gezien. had niet eens afscheid genomen eigelijk omdat ik hoopte dat hij wel weer beter zou worden! hij werdt geopereerd maar had maar 10% kans om van zijn nacose wakker te worden toch werdt hij wakker en stond ook direct weer op. de mensen daar vonden het een sterk paard en hadden er goeie hoop in, maar die avond werden we weer gebelt. hij had weer koliek,hoefbevangheid en zijn hoofd begon op te zwellen van de medicijnen mijn vader wou hem weer opereren, maar ik wist gewoon dat beau pijn had en dat dat niet hoord. we hebben toen overlegt dat het beter was om hem in te slapen! heb hem nooit weer gezien! ik wil dit filmpje graag nog even met jullie delen om te laten zien hoe zo'n geweldig paard het was. Beau Fleur is 3 jaar geworden en was maarliefst 1,83 hoog. zijn vader was vainquer.
Jeetje wat een heftig verhaal! Sterkte met het verlies.
Wat ik me nog wel afvraag, een nieuwe trailer waar drie gaten in de trailer worden getrapt? Dat zou toch niet mogen gebeuren lijkt mij, heb je daar naderhand nog wat mee gedaan?
ja klopt tis erg ongeloofwaardig. we hebben de bodem daarna nog weer gecheckt op rotte plekken ofzo. maar bodem was gewoon goed. hij heeft gewoon enorm staan springen in de trailer. denk dat niet veel bodems daar tegen op kunnen!want zelf de voorste ijzerenbuis was in 2en