2 Jaar geleden werd Doris geboren, het veulen van Willeke. Die is overleden door een fout met een wormenspuit. Dit jaar kwam er weer een veulen, maar een hengstje. Maar we hadden Willeke nog.
Willeke, mijn knuffelmerrie, mijn persoonlijke bemoeial, mijn geweldigste poown uit de hele kudde. En nu is ze er niet meer.
Willeke.. Ik weet gewoon niet wat ik neer moet zetten. Mijn steun en toeverlaat toen Doris overleden was, mijn hulp bij het opvoeden van Taco, die nu ineens zonder mams zit.
Pas geleden ben ik Barbie ook al kwijt geraakt, en nu jou ook nog. Het enige dat het nog wat verlicht, is dat je nu bij Doris bent, maar dat maakt het verdriet er niet minder op.
Woorden schieten te kort om te vertellen hoeveel ik van je gehouden heb, hoe dol mijn moeder op je was.
Het ga je goed Willeke, we zullen je ontzettend missen

Toen er vanmorgen bij de pony's werd gecontroleerd, leek alles in orde. Toen er 'smiddags gevoerd werd, lag Willeke in de poel. Ze hebben nog geprobeert om haar te helpen, maar het ging niet, ze was er niet meer. Onderkoeld, en niet meer uit de vijver kunnen komen.
14-4-2005 - 22-12-2010