Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Beau_ schreef:Hoi idd geen leuk onderwerp, maar snap wel dat je je erin wilt voorbereiden
Mijn Paard is afgelopen Februari ingeslapen en gecremeerd in Rotterdam.
Ik vond het allemaal "erg fijn" geregeld zover dat dat kan onder de omstandigheden
Werd heel fijn en betrokken met mijn paard en mij omgegaan, dit begon al bij het maken van de afspraak voor het ophalen.
Ophalen gebeurde heel waardig, ze legden keurig een dekentje onder d'r hoofd en er werden dekens tussen de takels gedaan, zodat
dit allemaal heel rustig en zachtjes gebeurde. Na het in de auto plaatsen werden ook d'r manen goed gedaan etc.
Dit vond ik heel mooi en waardig.
Alles was ook mogelijk, kon nog afscheid nemen in een aparte ruimte, mocht erbij zijn bij de crematie zelf (heb ik niet gedaan, dat kon ik echt niet opbrengen). Kreeg de volgende dag een mooie rouwbrief met de gegevens en dag + tijd crematie en een steunbetuiging
Ben toen nog terug gegaan voor het uitzoeken van een urn, hier wilde ik iets wat ze niet hadden, maar ze zijn er achteraan gegaan voor me en hebben geregeld wat ik wilde.
Het meenemen van de as ging ook in een aparte ruimte, waar een kaarsje ed brandde
Vond het allemaal erg "fijn geregeld" en vond dat zowel mijn paard als mijn man en ik heel waardig behandeld werden en niet met zo'n houding van: het is maar een beest oid, nee respect voor ons verdriet hadden ze
Weet dat veel mensen dit overdreven vinden, maar dit heeft mij wel geholpen in de acceptatie van het feit dat ze er niet meer is
en zou het weer doen, al hoop ik dat dit nog heeeeel veeeel jaren gaat duren , als ook voor jou!
Pfff de tranen stromen weer door het tikken van dit verhaal
edit: de keuze voor dit centrum kwam doordat zij aangesloten waren bij mijn verzekering, waar ik een crematie verzekering had afgesloten