Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 14:19

Lieve Silvio, mijn allerbeste paardenmaatje, gisteren heb ik je moeten laten gaan, na heel lang te hebben geaarzeld.

Een jaar hebben we geprobeerd of je weer beter zou gaan lopen, we hebben je lekker op de zomerweide gezet met vriendjes omdat de veearts gezegd had dat dit een optimale leefomstandigheid voor je kwaal zou zijn, maar het heeft niet mogen baten, je ging telkens ietsje slechter lopen.
Wanneer ik bij je kwam zag ik de levenslust en bewegingsdrang in je ogen en wist ik eigenlijk al dat jouw leven niet echt paardwaardig meer was voor jou maar oh wat hoopte ik dat je toch nog zou opknappen!

Na een zomerlang gras eten en lekker niks doen is dat helaas niet gebeurd en ik wilde jou die lange, pijnvolle winter zeker niet aandoen, vorige winter was al zo zwaar.
Lieve Sil, ik mis je nu al zo vreselijk, het is nog zo vers. Maar toen ik jou gisteren weg ging brengen wist ik dat ik het juiste deed voor jou. Je hebt niets geweten en bent heel erg snel vertrokken naar de eeuwige groene weides, waar je weer fijn zult kunnen rennen, dat verdien je gewoon.

Lieve vriend, ik zal je nooit vergeten en er blijft voor altijd een leegte in mijn hart die niet meer gevuld kan worden.
Je was echt het allerliefste paard wat ik ooit heb gekend en je verdient het echt om nu vrij van pijn te zijn ook al is dat zo zwaar voor mij.

Ooit op een dag ontmoeten wij elkaar weer en sluit ik jouw lieve gevlekte koppie weer in mijn armen om je lekker te kroelen, achter je oren waar je het meest van houd...

Tot die tijd zal ik heel vaak met veel liefde aan je denken.

Dag lieverd..... rust zacht.....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Billy1970 op 23-10-10 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:21

Sterkte, ik heb mijn Sylvio 2 maanden geleden verloren.

Xhiske
Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:22

:(:)veel sterkte de komende tijd, het was een heel mooi paard <3

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:26

jeetje wat een leukerd dat was dat zeg, en wat een goede beslissing , heel goed gedaan hoor. en heeel veeeel sterkte

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:46

Heel veel sterkte hoor..Hij zal je dankbaar zijn..Houden van is ook loslaten als het niet meer gaat. :(:)

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:49

Heel veel sterkte.
Je hebt een O zo moeilijke, maar knappe beslissing gemaakt.

Fenne_Ponys
Berichten: 217
Geregistreerd: 22-10-10

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:30

Veel sterkte met dit moeilijke besluit die overigs welk de beste was.

Cinderella_
Berichten: 439
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:33

Heel veel sterkte met dit verlies!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:37

Heel veel sterkte! Het is een ontzettend dapper besluit... En je paardje zal je er dankbaar voor zijn!!!

_biondaa

Berichten: 1847
Geregistreerd: 30-08-09

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:39

Sterkte, je hebt een goeie keus gemaakt, voor je paardje. :+:

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:39

Heel veel sterkte met het verlies van Silvio.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:07

Heel veel sterkte.
Wat een dappere beslissing heb je gemaakt.

Je paardje zal er niets van gemerkt hebben.

Liefde is loslaten he...
Sterkte!

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:09

Heel veel sterkte. Sil was een mooierd! :(:)

Cin_penotti
Berichten: 231
Geregistreerd: 09-03-08
Woonplaats: Zoutelande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:02

Heel veel sterkte! Ik schrik hier toch een beetje van. Ik ben de vorige eigenaar! Het was zo'n lief paard! Ik had dit echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Hij heeft altijd een plekje in mijn hart.
Liefs Cindy

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:07

Vreselijk, kippenvel. ;(
Heel erg veel sterkte, ook voor Cin_Penotti.

:(:)

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 23:17

Cin_penotti schreef:
Heel veel sterkte! Ik schrik hier toch een beetje van. Ik ben de vorige eigenaar! Het was zo'n lief paard! Ik had dit echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Hij heeft altijd een plekje in mijn hart.
Liefs Cindy


Nee, wij ook niet maar nadat hij vorig jaar ineens kreupel liep en ook enkele schaafplekken op zijn heupen had zitten, vermoeden we dat hij toch een uitglijder ofzo heeft gemaakt waarna hij echt last van zijn overhoef kreeg. Voor die tijd was hij nooit echt kreupel en wilde hij altijd zo ontzettend graag lopen, ik ben zo fijn altijd met hem het bos in geweest! Die nieuwe foto die we in november hebben laten maken was wel iets achteruitgang op te zien volgens de veearts maar niet extreem, alleen was het wel de ernstigste overhoef die hij tot dan gezien had. We mochten hem op de bute zetten maar dat wilde ik niet, dus hebben we hem de winter doorgesleept met veel korte wandelingen, aan de hand en zo veel moegelijk buiten staan. Maar dat wandelen was hij snel zat hoor! Liefst zag hij zijn zadel, die schat.

In mei hebben we hem op een zomerweide kunnen zetten zodat hij 24 uur per dag buiten kon staan, in de hoop dat hij weer op zou knappen maar helaas mocht dat niet zo zijn, het werd eerder slechter en er kwamen ook zichtbaar bulten op zijn voet te zitten.

In overleg met de veearts hebben we besloten dat het niet langer leuk meer voor hem was en dat het beter was hem niet weer naar een stal te gaan verplaatsen voor de winter, hij wilde ook niet meer rennen en gek doen, wat hij eind vorig jaar nog wel redelijk deed.

Het is een heel zwaar jaar voor ons geweest en we zullen hem allemaal heel erg missen, hij was echt ons droompaardje...
We zijn jou dan ook altijd heel erg dankbaar geweest dat je hem aan ons hebt overgedaan en ik heb absoluut geen spijt!
Ik weet zeker dat ik het zo weer zou doen want hij was goudeerlijk en een superpaardje, dus ik kan me voorstellen dat je hem niet vergeten bent...
Hij gaat dan ook zeker nooit uit ons hart!

Veel liefs terug, Mariƫlle.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 23:19

Iedereen erg bedankt voor het medeleven, dat helpt een klein beetje bij het verwerken.......

Cin_penotti
Berichten: 231
Geregistreerd: 09-03-08
Woonplaats: Zoutelande

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:40

Ik moet ook wel zeggen dat ik het er echt heel erg moeilijk mee heb gehad toen sil wel ging. Dat is ook de rede dat ik nooit ben komen kijken of nog geinformeerd heb hoe het met hem ging. NIet dat jullie niet goed voor m zijn geweest maar ik kon m gewoon niet zien en moest hem loslaten. Zelfs tot nu denk ik dagelijks aan hem. Die periode was voor mij echt verschrikkelijk. Het gekke is eigenlijk dat ik een paardje heb terug gekocht wat echt sprekend op sil lijkt qua karakter en ook wel een beetje qua uiterlijk. Misschien heb je hem gezien op m'n hyves? Maar je eerste liefde is niet te vervangen natuurlijk. Ik schrok me gister rot toen ik zijn foto zag en schoot gelijk vol.. Maar hij heeft een goed leventje gehad met heel veel liefde. Dat was voor mij het aller belangrijkste.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:45

Cin_penotti schreef:
Ik moet ook wel zeggen dat ik het er echt heel erg moeilijk mee heb gehad toen sil wel ging. Dat is ook de rede dat ik nooit ben komen kijken of nog geinformeerd heb hoe het met hem ging. NIet dat jullie niet goed voor m zijn geweest maar ik kon m gewoon niet zien en moest hem loslaten. Zelfs tot nu denk ik dagelijks aan hem. Die periode was voor mij echt verschrikkelijk. Het gekke is eigenlijk dat ik een paardje heb terug gekocht wat echt sprekend op sil lijkt qua karakter en ook wel een beetje qua uiterlijk. Misschien heb je hem gezien op m'n hyves? Maar je eerste liefde is niet te vervangen natuurlijk. Ik schrok me gister rot toen ik zijn foto zag en schoot gelijk vol.. Maar hij heeft een goed leventje gehad met heel veel liefde. Dat was voor mij het aller belangrijkste.


O, dat begrijp ik heel goed hoor, daarom lieten we het er ook bij, we wisten dat als je het aan zou kunnen je zelf dat wel zou aangeven. En hij heeft inderdaad heel veel liefde gehad van ons, we waren dolgelukkig met hem.
En nu ben ik zelf mijn eerste paardenliefde kwijt, maar weet ook dat het niet anders kon meer, dus wie weet kan ik het ooit ook wel loslaten......

Nu nog even niet, ben echt heel erg verdrietig en mis hem heel erg, maar wie weet dat ook ik ooit wel weer aan een paard zal beginnen. En als ik dat doe dan weet ik zeker dat ik dan ook wel weer zal uitkomen bij zo'n gevlekte kerel met zo'n superlief en cool karakter als Sil...
Van hieruit aan jou alsnog ook sterkte gewenst :(:)

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:48

Heel veel sterkte!

freyatjee
Berichten: 973
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:49

heelveel sterkte! :(:)

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:51

Wat heb je dit prachtig geschreven, heel erg mooi. Heel veel sterkte (+ ook de vorige eigenaresse) met het verlies van dit prachtige paard! Het leven is zo oneerlijk, maar ooit komen jullie elkaar weer tegen Y;(

maxime_1997
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:54

sterkte!!! het was wel een heel mooi paard!!

annica24
Berichten: 65
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:36

Heel veel sterkte hoor!

unner

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Stein

Re: Dag lieve Sil, ik zal je zo missen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:48

Wat een prachtig beestje was het! Heel veel sterkte :(:)