Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 20:57

Tjee Lee, nu is het dan toch zover gekomen. Ik had ergens gedacht dat jij op je sloffen de 30 ging halen, maar afgelopen winter werd het me pijnlijk duidelijk dat dat niet realistisch was. Je lijf vertoonde al langer sporen van slijtage, maar daar denderde je mentaal gewoon dwars doorheen. Tot afgelopen winter. Ik heb het nog even aangezien, in de hoop dat de warmte van de voorjaarszon je goed zou doen, maar dat effect bleef uit. Toen de arts een maand geleden voor iets anders moest komen, heb ik hem ook naar jou laten kijken. Hij bevestigde wat ik eigenlijk al wist: je lijf was "op". Ik zag aan jou precies wat dat betekent, maar mentaal raak jij nooit "op" Lee en dat maakt het zo moeilijk!

Met pijnstillers kregen we de oude Lee weer even te zien. Een Lee die zonder er ook maar een woord aan vuil te hoeven maken de leiding had over haar kudde. Mensen zijn wat dat betreft wat minder snel van begrip he Lee, maar ook daar heb je altijd heel goed raad mee geweten. Met al je zelfvertrouwen, je ongelooflijke kracht en je trots leek je voor veel mensen onbereikbaar, maar de waarheid is dat jij je juist enorm aan mensen hebt gehecht en hen alles gaf als je dacht dat ze het verdienden. Rare jij, jij hield steevast op met eten of werd ziek als wij op vakantie waren. Met hetzelfde gemak weigerde je resoluut om rustig te stappen op bosritjes alleen omdat wij dat toevallig wilden. Het kon je niet hard genoeg gaan en iedere keer als ik dacht dat je je topsnelheid had bereikt, deed jij er nog een versnelling bovenop. Tegelijkertijd kon je in de bak (toen we eenmaal doorhadden hoe je in elkaar stak) de mooiste Pleasuregangen laten zien. Een geweldige kinderpony was je, maar wel eentje die zonder aarzelen de herder van de buurman te lijf ging toen hij toevallig eens door jouw wei liep. Ook een rat moest het met zijn leven bekopen na een aanvaring met jou (deed je dat nou omdat ik erom gilde?). Een "merrie met ballen" noemde ik je wel eens. Je was dan ook het perfecte paard om natuurgebieden, woonwijken, voetgangerstunnels en waterpartijen mee door te struinen. Ik moet nu nog lachen om dat scheef wegkijkende oogje dat hoopte op mijn "boeh", waarop je recht overeind kwam om vervolgens keurig netjes op de kleinste aanwijzingen je werk in de round pen te doen. Je vond het heerlijk om bewonderd, geknuffeld en (hard!) geborsteld te worden en dat hebben wij dan ook vele vele uren gedaan ...

Wilskracht, waardigheid en wijsheid, dat is waar jij voor staat. Dat straalde je uit toen je weer de wei op mocht en zo wil ik me jou herinneren.
Afbeelding

Een leven op pijnstillers is geen Lee-waardig bestaan
Dit was het laatste wat ik voor je kon doen:
Ik moest je laten gaan

Lee, bedankt voor alles. Je hebt ons behalve prachtige herinneringen twee fantastische nakomelingen nagelaten waar we elke dag met volle teugen van genieten.

Bright Sierra Lee "De Freule" is 23 jaar oud geworden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:04

Wat een prachtige geschreven stukje Mac. Het was een merrie met een zeer duidelijk, maar mooi karakter. Wat mij nog het meest bijstaat is dat ze zo heerlijk beschermend over haar kinderen was, maar ondertussen wel haar kont in je gezicht propt (hm, dit klinkt raar, maar je begrijpt 'm :P) om haar even een kriebel te geven.

Ik ben blij dat je 2 geweldige kinderen van haar hebt waarin ze in voort leeft. Ik vind het zeer nobel dat je dit besluit voor haar hebt kunnen maken en ik wens jou en Colin en je andere 3 moppen enorm veel sterkte met haar verlies, ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

Dikke :(:)

jottum

Berichten: 1125
Geregistreerd: 30-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:05

Lieve Mac, hoe moeilijk is dit voor jullie.
Wat een schitterend paard was Lee en wat hebben jullie van haar gehouden.
Veel sterkte met het verwerken.

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:06

Dag mooie Lee.................
Ik weet nog goed toen ik haar voor het eerst zag, de trotse moeder van Abby.

Wat zullen jullie en jullie kudde haar ontzettend missen.
Heel veel sterkte voor de komende tijd.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38798
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:06

Tjeetje Mac, wat moet zij een leegte achterlaten. Mijn woorden zijn niet zo mooi als die van jou maar niet minder gemeend. Je verhaal is herkenbaar Lee.
Ik ben bevoorrecht haar te hebben gekend.

Heel veel sterkte met jullie verlies....

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:11

Lieve Collin en Dees.
Wat een gemis en wat een leegte laat Lee achter in jullie leven. Lee was een once in a lifetime paard en ze leeft nu voort in haar beide kinderen en in jullie hart.
Ze heeft nog heerlijk op de wei gestaan en dat hebben jullie haar kunnen geven. Uiteindelijk hebben jullie haar los moeten laten.

Voor jullie allemaal veel sterkte met dit enorme gemis.
Dikke :(:) xxx

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:17

Heel veel sterkte met jullie verlies!

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:20

jeetje mac, heel mooi beschreven, ik wil jullie beide heel veel sterkte toewensen de komende tijd. Wellicht heb je een beetje troost aan de volgende woorden (zoals twee lieve vriendinnen destijds tegen mij zeiden):

Achter het verdriet schuilt de glimlach van de mooie herinnering

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:26

Mac en Colin, heel veel sterkte met jullie verlies... :(:) Je hebt haar prachtig beschreven in bovenstaand stuk!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:30

...verdrietig maar waardig voor je Lee.
Prachtmeid zeg! Heel veel sterkte met het verlies en de leegte die ze ongetwijfeld achter zal laten.. :(:)

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:30

jeetje wat een mooi geschreven verhaal zeg !
echt erg veel sterkte met dit verlies !
ik zit zelf ook gewoon met de tranen in mijn ogen echt mooi geschreven !
ik hoop dat lee nu een rustig plekje heeft gevonden
erg veel sterkte met het verlies van dit hele mooie paard !

dikke :(:)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:31

Jeetje, ik schrik hiervan! Wat vreselijk voor jullie dat jullie voor deze beslissing hebben gestaan en het onvermijdelijke, maar meest humane besluit hebben moeten nemen.
Ik zeg altijd maar zo: karaktervolle paarden hebben een eeuwig leven, want ze zullen nog dagelijks terugkeren in je herinneringen met 'weet je nog dat...' momenten. Lee zal nooit uit jullie hart en gedachten verdwijnen... Heel veel sterkte!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:33

Wat mooi geschreven, heb een brok in mijn keel ...
Heel veel sterkte met dit enorme verlies ...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:34

Ik zou ook dolgraag een heel mooi stuk willen schrijven om jullie pijn te verzachten, maar ik kan gewoon geen woorden vinden die dat zouden kunnen doen.
Ik vond het een eer haar gekend te hebben, en een nog grotere eer haar een weekje tijdens jullie vakantie te mogen verzorgen. Wat was ze toch een geweldig paard. Dees en Colin, onwijs veel sterkte de komende tijd...


Dag lieve Lee, mijn favoriete oma-paard

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:39

|( Een veel te vroeg, maar heel waardig einde voor jullie zeer speciale merrie, een paard om nooit te vergeten.
Dees & Colin: heel veel sterkte met het wennen aan de leegte die Lee achterlaat :(:)

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:43

Erg mooi geschreven! Wat zullen jullie haar missen...
Heel veel sterkte ermee :(:)

Joey_Diamond
Berichten: 344
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:47

Jeetje zeg! Wat heb je dit met mooie woorden verteld!
Ik krijg er gewoon kippevel van.
Het was zeker een mooie merrie om te zien.
Veel sterkte met dit enorme verlies :(:)

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:52

Wat prachtig geschreven... ik wordt er stil van...een brok in mijn keel.
Ik vond het een eer haar te mogen ontmoeten, knuffelen en kriebelen. Deze wijze, prachtige dame!


Heel, heel veel sterkte Desiree en Colin!!
Veel liefs!

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:52

Jeetje, dit nieuws komt toch sneller dan verwacht..... |(
Wat heb je Lee mooi omschreven, krijg er tranen van in m'n ogen ;( Jullie zullen ook veel tranen laten om deze beauty, deze "Freule", maar dat is goed het maakt het beter te dragen dit enorme verlies........
Heel veel sterkte voor jullie allemaal :(:)

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Re: Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:55

Mac heel veel sterkte met het verlies van jullie Lee

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:58

Mac en Colin en de paardjes heel veel sterkte

__Suzanne__

Berichten: 4301
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:58

Lieve Desiree en Colin,

Wat een prachtig stuk, ik krijg tranen in mijn ogen als ik het lees. Wat heeft ze een impact gehad op jullie leven. Wat dapper dat jullie deze moeilijke beslissing hebben genomen, fijn dat ze nu geen pijn meer heeft. Ik hoop dat haar prachtige kinderen jullie helpen de geweldige momenten te herinneren, samen met lieve Pepsi. Heel erg veel sterkte :(:)

Dag prachtig powerhorse Lee!

Knuffel Suzanne

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:03

Zoals altijd hebben jullie naar haar geluisterd.. Ze is prachtig Mac, het moet fantastisch zijn geweest om van haar te mogen genieten en zelf nu nog kunnen jullie via Shane en Abby van haar genieten.

Heel veel sterkte!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:06

Wat heb je je verhaal geweldig beschreven. Ik (en met mij vast nog meerderen) vind het erg dapper dat je zo'n keuze hebt durven maken. Onwijs respect!
Nog heel veel sterkte met dit verlies, zo te lezen had ze een enorm krachtige 'persoonlijkheid' en ging ze door het vuur voor je.
Nogmaals, heel veel sterkte met zo'n enorm verlies. :(:)

Gabriellee
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Eethen

Re: Dag Lee, zelfs jij had niet het eeuwige leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:13

Super mooi heb je je paard omschreven! Zo mooi hoe jullie voor elkaar zijn gegaan!! Het zal heel moeilijk voor je zijn geweest om dit besluit te nemen maar het is heel knap van je! Ik wens je nog heel veel sterkte en veel plezier met je twee nakomelingen van je prachtig paard!! Sterktee!!

X